Cepherit Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Vet ikke om dette er passende å spørre om, men får prøve. Jeg var på en fest hos en kompis for noen uker siden, og ble ganske beruset og husker veldig lite. Og nå, to uker etterpå, får jeg en telefon fra min mor om at moren til kompisen min har funnet tomme pilleprett av typen benzodiazepiner, og marijuana. Jeg har ikke kjennskap til noe av det her, og har absolutt ikke tatt disse tingene, men kompisen min har beskyldt meg for eierskapet. Moren truer med å anmelde både meg og kompisen min, men jeg er som sagt uskuldig. Hva kommer til å skje om jeg blir anmeldt? Hva bør jeg gjøre? Er en fredelig kar med håp om å udanne meg i Politiet så dette her vil ødelegge alt. Også, hvilken straff kan jeg få om jeg blir dømt? Tusen takk for alle svar, er veldig frustrert! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Hvis du er uskyldig, blir du nok ikke dømt. Men jeg tipper det å prøve å skylde på deg er en panikkreaksjon fra tjommien din, som forhåpentligvis vil ta til fornuft etter hvert. Det skulle også forundre meg om moren gjør alvor av truslene. 1 Lenke til kommentar
Cepherit Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 Takk for svaret, det var beroligende! Noen andre som har noe å tilføye? Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 En hårtest kan vel gi resultater en stund tilbake i tid. Så sørg for at politiet tar en slik test om det blir en sak. Dersom en slik prøve er ren skal det en del til for at noen tror det er dine stoffer. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Det du bør spørre deg selv om, særlig når du intet husker, er "Hvorfor meg?". Var du den første han tenkte på, eller har han spurt noen andre som mener at det var deg? I alle tilfelle er hverken marihuana- eller pille(mis)bruk blant politiets prioriterte saker. Om det skulle vise seg at det er du som har gjort det vil du i høyden få et forelegg. Forelegget kan imidlertid ødelegge en fremtidig politisk karriere, eller mulighetene for å komme inn på Politihøgskolen. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Så lenge du ikke er politiker som viser motstand til dagens elendige narkotikapolitikk burde du være ganske trygg. Er du politiker derimot kan du bare pakke sammen sakene og flytte på skogen. Politiet gjør nemlig forskjell på folk. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Det du bør spørre deg selv om, særlig når du intet husker, er "Hvorfor meg?". Var du den første han tenkte på, eller har han spurt noen andre som mener at det var deg? I alle tilfelle er hverken marihuana- eller pille(mis)bruk blant politiets prioriterte saker. Om det skulle vise seg at det er du som har gjort det vil du i høyden få et forelegg. Forelegget kan imidlertid ødelegge en fremtidig politisk karriere, eller mulighetene for å komme inn på Politihøgskolen. Bare for å spørr, er det krav til plettfri vandel for å være politiker? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Det er ingen formelle krav til plettfri vandel for å være politiker, men rikspolitikere har en tendens til å bli pålagt å falle på sverdet sitt hvis det påvises et forhold til narkotika. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå