hildemor69 Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Hvilken av disse passer best til bildelagring og bildebehandling i tillegg til vanlige kontoroppgaver? Lenovo IdeaPad S510p Lenovo G500s Må ha litt fart og kapasitet. Lenke til kommentar
hildemor69 Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 http://www.prisjakt.no/product.php?j=2348364,2090228 Forskjellig prosessor, og den ene har en hybrid disk med flash. Vet ikke hvordan dette tar igjen for at det er i5 og ikke i7 på de PCen? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Det kommer helt an på hvordan innmaten er. Det er varianter innenfor hver modell. Mao utilstrekklig informasjon. "Du" burde legge frem link til de to pc som du vil ha andres synspunkter på.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Den med quadcore og hypertheading i7 3612QM er den med mest kraft. Men den med 4gen i5 vil sikker uansett være "bra nok" til ditt bruk. Den har også dedikert nvidia skjermkort gt 720 (dog et svakt et men alikevel to - tre ganger kjappere enn intel hd 4000) Lenke til kommentar
hildemor69 Skrevet 3. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2014 Hva med det faktum at i5 maskina har en hybrid-disk, flash: https://www.mpx.no/lenovo-ideapad-s510p-156-hd/797333 Vil det veie opp for at prosessoren er dårligere? Er dette en maskin som holder 5 år? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 (endret) Det er vanskelig å spå 100% hvordan utviklingen har gått med internett ,operativsystemer, software , og maskiner om 5 år (i hvertfall detaljert). Men ser ingen grunn til at den ikke kan vare i minst 3 år , mulig også 5 år for deg forutsatt at du ikke mååå ha økt ytelse på cpu eller grafikk for å spille helt plutselig.Eller får software senere du mååå ha som stiller helt andre krav til hardwaren. Til vanlig arbeid Office,lekser,surfing,bilder,musikk er det ingen grunn å tro noe annet enn at den kan serve deg så lenge.(men 5 år er leeeenge i data og it verdenen) Jeg har hatt min jobb (jobber som it konsulent) lenovo laptop i 3 år og ønsker egentlig ikke ny (den er fremdelea råbra til mitt bruk). Men det er firmapolicy å bytte når 3 år er rundet. Ssd drive eller cache veier ikke opp for prosessorens arbeid , det er det samme uansett. Men SSDen gjør at ofte brukte dokumenter og programmer ligger på ssd delen og dermed lastes superfort til minne .Sånn vil maskinen føles mye raskere til å laste/starte programmer og hente opp data og dokumenter. Jeg tror du vil bli veldig fornøyd med den ideapad s510p forutsatt at du ikke forventer å "game" med den. Nå er den og 17% nedsatt hos modell ser jeg til bare 4999,- så slå til..... Endret 3. mars 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
hildemor69 Skrevet 3. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2014 Takk for informativt svar. Da blir det den. Har forøvrig hatt min stasjonære siden 2005, men den har nå tatt kvelden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå