IneMarie Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Hei Har lett igjennom forumet og har ikke funnet noen tråder med akkurat denne problemstillingen, men er ny her så kan hende jeg faila.. I alle fall, sliter litt med valg av skole. Står mellom NITH, interaktivt design eller Informatikk: design, bruk og interaksjon på Uio. Syns det er vanskelig å finne ut hva som er det beste, og ser pluss og minussider ved begge skoler og linjer. Jeg har aldri vært bori programmering før, men har en generelt stor interesse for data og drev mye andre datagreier tidligere (html, css osv). Noen som har noen tanker rundt temaet? Erfaringer fra UiO eller NITH? Forskjeller? Miljøet? Har og skjønt at det er mye mer teoretisk på UiO, stemmer dette? Lurer også på det med matematikk sin sammenheng med programmering. Har aldri vært flink i matte og er bekymret for om dette vil gjøre studiene mye hardere, noen tanker? Håper på svar, Mvh Marie Endret 2. mars 2014 av IneMarie Lenke til kommentar
IneMarie Skrevet 3. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2014 Ingen som har noen meninger om skolene? Eller har efaring med studiene på noen måte? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Ingen formening om skolen, men jeg kan iallefall svare deg på at jeg ikke har hatt så mye matte at det gjør noe, men har mindre problemer med å jobbe med koding. Skolen må du nesten se hva du føler passer deg best... Lenke til kommentar
Idakr Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Hei! Selv går jeg på NITH og er veldig fornøyd! Jeg går ikke interaksjonsdesign, men har delt flere fag med dem, det er en spennende linje. Jeg kan ikke si så mye om UiO, men på NITH er undervisningen veldig praktisk, og man jobber i prosjekt hvert semester, før man går ut i hovedprosjekt siste semester på tredjeåret. Vi har ikke matte (Hurra!) Ellers er studentmiljøet veldig bra, det er en liten skole, så man blir fort kjent med mange! Og førsteåret er felles for alle linjene, så man blir godt kjent med folk på tvers av linjer. Det er mange utvalg for forskjellige interesser, og livet i studentpub`en er topp! 1 Lenke til kommentar
Maguns Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Jeg går Interaktivt Design på NITH, og har samme oppfatning som Idakr.Det skal ikke være nødvendig å ha forkunnskaper innen programmering, men det er bare positivt at du har interesse for datagreier som du sier ^^ Lenke til kommentar
Idakr Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 NITH har forresten åpen dag denne uken, hvis du er i Oslo kan du jo ta turen! Etter administrasjonen har snakket litt om skolen så er det mingling i studentpub`en, da kan du snakke med studenter som går på interaksjonstdesign Link til facebook event: https://www.facebook.com/events/289295807884719/?fref=ts 2 Lenke til kommentar
HowwyB Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Mattekunnskaper er ikke noen forutsetning for å lære seg programmering. Det man trenger er å kunne tenke strukturert og logisk. Jeg vil påstå at om man kan lære seg HTML, så kan man lære seg å programmere også. Så lenge man er instilt på å lære det så kommer det helt sikkert til å gå veldig fint. Har selv gode erfaringer med informatikk på UiO, men ikke tatt noen kurs med interaksjon/design. Det er som regel praktisk arbeid i de fleste kurs. Man må levere små prosjekter gjennom et semester som viser hva man kan for å få lov til å ta eksamen. Vet også det er flere tilbud spesielt for jenter på Informatikk, både sosialt og faglig. 1 Lenke til kommentar
IneMarie Skrevet 6. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2014 Takk for svar alle sammen Tror jeg vipper mot UiO. Lenke til kommentar
Awaa Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 På "Informatikk: Design, bruk, interaksjon"- linjen på UiO/Ifi kommer du ikke til å ha noen rene mattefag. De fleste som starter på denne linjen har svært varierende programmeringskunnskaper, fra en god del, til ingenting. Om du ikke har noen tidligere programmeringskunnskaper, må du nok jobbe ganske mye med programmeringsfagene den første tiden. Alle på linjene Ifi har de samme programmeringsemnene første året, og det er en ganske bratt læringskurve. Men det er absolutt ikke umulig, og du lærer MYE programmering i løpet av det første året Lykke til! Lenke til kommentar
Thomhess Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Takk for svar alle sammen Tror jeg vipper mot UiO. Hei! Vurderer dette studiet selv. Hva tenker du om det nå etter nesten ett år? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 (endret) Jeg vil påstå at om man kan lære seg HTML, så kan man lære seg å programmere også. Så lenge man er instilt på å lære det så kommer det helt sikkert til å gå veldig fint.Heh. Also. necro please. Endret 25. januar 2015 av Lycantrophe 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå