Gå til innhold

skjermkorte lager rare lyder!

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noe benchmark som tester bare cpu? Vil se om lyden ikke kommer fra cpuen. Klarer ikke helt å lokalisere lyden.

Prime 95 :)

Takk, har testet og det er ikke cpuen.

Men har prøvd flere skjermkort. Og lyden er der fremdeles uansett hvilke skjermkort jeg bruker. Kan man si at det kommer fra hovdkorte da?

Testet med to gainward gtx560ti og det lager mer lyd enn 780 jeg har.

Har prøvd en annen PSU, ikke noe endring der eller.

Endret av Equtious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om noe benchmark som tester bare cpu? Vil se om lyden ikke kommer fra cpuen. Klarer ikke helt å lokalisere lyden.

Prime 95 :)

Takk, har testet og det er ikke cpuen.

Men har prøvd flere skjermkort. Og lyden er der fremdeles uansett hvilke skjermkort jeg bruker. Kan man si at det kommer fra hovdkorte da?

Testet med to gainward gtx560ti og det lager mer lyd enn 780 jeg har.

Har prøvd en annen PSU, ikke noe endring der eller.

Prøv med en super kvalitet PSU :)

Lenke til kommentar

Jeg sliter også med coil whine. Jeg hører det bare når GPU'en jobbe på bestemte område. 80-100 % går fint, men på ca 70 % da hører jeg det. Rart? Fjernet volt overklokken(+12mV) og det ble det litt bedre,men ikke borte.

Er dette GPU, PSU, eller hovedkort sin skyld?

Endret av Steffen94
Lenke til kommentar

Er ofte kombinasjon av PSU og GPU som gjør at du får coil whine. Veldig irriterende og nesten ingenting å gjøre med en å bytte enten PSU eller GPU.

Hjelper det å skru på v-sync? Broderen har et XFX 7970 som har coil whine, men kun når man belaster GPU i spill som BF3 og BF4 og andre tunge spill. Men på skrivebord, film osv er det ingenting. Har dog ikke fått testet en annen PSU i pcen hans, men det skal jeg gjøre for å se om jeg klarer å finne ut hva som må gjøres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...