Equtious Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2014 (endret) Noen som vet om noe benchmark som tester bare cpu? Vil se om lyden ikke kommer fra cpuen. Klarer ikke helt å lokalisere lyden. Prime 95 Takk, har testet og det er ikke cpuen. Men har prøvd flere skjermkort. Og lyden er der fremdeles uansett hvilke skjermkort jeg bruker. Kan man si at det kommer fra hovdkorte da? Testet med to gainward gtx560ti og det lager mer lyd enn 780 jeg har. Har prøvd en annen PSU, ikke noe endring der eller. Endret 7. mars 2014 av Equtious Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 8. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2014 Noen som vet om noe benchmark som tester bare cpu? Vil se om lyden ikke kommer fra cpuen. Klarer ikke helt å lokalisere lyden. Prime 95 Takk, har testet og det er ikke cpuen. Men har prøvd flere skjermkort. Og lyden er der fremdeles uansett hvilke skjermkort jeg bruker. Kan man si at det kommer fra hovdkorte da? Testet med to gainward gtx560ti og det lager mer lyd enn 780 jeg har. Har prøvd en annen PSU, ikke noe endring der eller. Prøv med en super kvalitet PSU Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 8. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2014 Test med en annen kurs i huset. Lenke til kommentar
Equtious Skrevet 10. mars 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mars 2014 Test med en annen kurs i huset. Har prøvd. Ikke noe forskjell. Skal prøve skjermkorte hos en venn løpet av uke. Se hva som skjer da! Lenke til kommentar
Jon85 Skrevet 10. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2014 Jeg har det samme problemet med mitt 780 ti ACX, returnerte kortet og fikk et nytt et, men fremdeles det samme problemet med "coil whining". Begynner å mistenkte at alle high end kort har det problemet. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 10. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2014 Det har ikke heg med mitt 780 Lenke til kommentar
Equtious Skrevet 10. mars 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mars 2014 Det som er rart at det kommer også lyd på andre skjermkort jeg tester på pcen også. Det er bare veldig rart syns eg. Det var ikke noe lyd i begynnelsen. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 10. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2014 Testet en annnen Psu? Lenke til kommentar
49neffets Skrevet 10. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2014 (endret) Jeg sliter også med coil whine. Jeg hører det bare når GPU'en jobbe på bestemte område. 80-100 % går fint, men på ca 70 % da hører jeg det. Rart? Fjernet volt overklokken(+12mV) og det ble det litt bedre,men ikke borte. Er dette GPU, PSU, eller hovedkort sin skyld? Endret 11. mars 2014 av Steffen94 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 10. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2014 Kan være PSU Lenke til kommentar
Milmo Skrevet 16. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2014 Tydeligvis et problem med high end kort, særlig i spill menyer o.l hvor fps går gjennom taket (gjerne 3000+ fps). Du kan redusere støyen betraktelig eller eliminere den helt ved å sette fps cap eller skru på v-sync. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 16. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2014 Er ofte kombinasjon av PSU og GPU som gjør at du får coil whine. Veldig irriterende og nesten ingenting å gjøre med en å bytte enten PSU eller GPU. Hjelper det å skru på v-sync? Broderen har et XFX 7970 som har coil whine, men kun når man belaster GPU i spill som BF3 og BF4 og andre tunge spill. Men på skrivebord, film osv er det ingenting. Har dog ikke fått testet en annen PSU i pcen hans, men det skal jeg gjøre for å se om jeg klarer å finne ut hva som må gjøres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå