Equtious Skrevet 2. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2014 Hei, har et rart problem. Kjøpte et Asus Geforce 780n for noen uker siden. Og nå lager skjermkorte rare lyder mens det kjøres tunge 3d spill. Det kommer klikke lyder og lyd om høres ut som bremse lyd. Altså to forskjellige lyder. Er dette skjermkorte ferd med å ryke? Er dette en god grunn til reklamasjon? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2014 Kan være coil whine. Søk opp på feks youtube og sammenlign og så kommer du med svar her igjen etterpå Lenke til kommentar
Equtious Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Tok og sammenligna med denne Og det høres veldig likt ut. Men ikke så ille som på videoen. Så ingen go grunn til reklamasjon? Leste litt at man kan også bytte PSU for å løse problemet. Endret 2. mars 2014 av Equtious Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2014 coil whine er egentlig ingen garanti/reklamasjon sak. Men du kan jo alltid prøve deg på at det høres ut som kortet skal ta kvelden. Men ingen garanti for at du får nytt. Å viss du kjøpte på komplett.no så har du nå 45 dagers åpent kjøp. Ang å bytte PSU så hjelper dette for noen. Lenke til kommentar
Equtious Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2014 Den er kjøpt hos komplett ja. Men får jeg angre selv om jeg har brukt korte? Men er dette noe som kan gi skade på skjermkorte og tilslutt bli ødelagt? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2014 Gir ingen skade på kortet, bare plagsomt. Åpent kjøp i 45 dager, samme som Elkjøp har på 30 dager det. Kjøp, prøv og lever tilbake viss du er misfornøyd. Men uansett. Vent å se hva de andre her på forumet sier. Kan jo være noe annet også. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2014 Fy altså, jeg har hatt 3 780èr alle levert tilbake til komplett pga forskjellige grunner. Ingen hadde coil whine og det var sammen med en 5+år gammel PSU som blir byttet ut med en seasonic X 750 Lenke til kommentar
Equtious Skrevet 3. mars 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mars 2014 Vil det gå utover ytelsen på skjermkorte også? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2014 Vil det gå utover ytelsen på skjermkorte også? Nei, Kun lyden av kortet, Altså Coil whinen Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2014 Går ut fra du har hørt på flere coil whine opptak på youtube og kan fastslå at det er coil whine du har også? Og det skjer kun når du belaster kortet? Du kan nå alltid prøve med en annen strømforsyning viss du har dette liggende. Dette eliminerer problemer av og til. Ellers får du bare gjøre som jeg sier lengre opp å levere tilbake og kjøpe nytt Lenke til kommentar
Equtious Skrevet 3. mars 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mars 2014 Går ut fra du har hørt på flere coil whine opptak på youtube og kan fastslå at det er coil whine du har også? Og det skjer kun når du belaster kortet? Du kan nå alltid prøve med en annen strømforsyning viss du har dette liggende. Dette eliminerer problemer av og til. Ellers får du bare gjøre som jeg sier lengre opp å levere tilbake og kjøpe nytt Det skjer bare når jeg belaster kortet. Det er ikke en plage for meg. Trodde den var ferd med å dø. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2014 Min bror har akkurat det samme problemet, men så overdøver viftestøyen fra skjermkortet coil whinenn når han spiller da Lenke til kommentar
warioman Skrevet 3. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2014 Kanskje du har fått et skjermkort med følelser ^^ 2 Lenke til kommentar
Equtious Skrevet 4. mars 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. mars 2014 Har bestemt meg å sende det inn til komplett. Sånn at de får testa det. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 4. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2014 Har bestemt meg å sende det inn til komplett. Sånn at de får testa det. Jo, Men du sendte vel inn som 45dagers åpent kjøp? Uansett så forvent en måned ang pengene. Tok en måned for mine penger kom tilbake Lenke til kommentar
Equtious Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2014 Får jeg bestemte meg å sende det inn, så testet jeg med andre skjermkort. Ble det mer bråk. Byttet PSU også. Samme bråk. Eneste som er igjen er hovedkortet. Noen som har erfaring med detta? Lyden kommer nå jeg starter uansett hvilke spill. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2014 Får jeg bestemte meg å sende det inn, så testet jeg med andre skjermkort. Ble det mer bråk. Byttet PSU også. Samme bråk. Eneste som er igjen er hovedkortet. Noen som har erfaring med detta? Lyden kommer nå jeg starter uansett hvilke spill. Rart.. Har ikke hørt om coil whine på HK, Men kan skje nesten alle kompnenter Lenke til kommentar
Equtious Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2014 Får jeg bestemte meg å sende det inn, så testet jeg med andre skjermkort. Ble det mer bråk. Byttet PSU også. Samme bråk. Eneste som er igjen er hovedkortet. Noen som har erfaring med detta? Lyden kommer nå jeg starter uansett hvilke spill. Rart.. Har ikke hørt om coil whine på HK, Men kan skje nesten alle kompnenter Det skjer bare når jeg starter 3d programer. Hvis jeg skjører noe cpu test så blir det helt stille. Lenke til kommentar
Equtious Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2014 Noen som vet om noe benchmark som tester bare cpu? Vil se om lyden ikke kommer fra cpuen. Klarer ikke helt å lokalisere lyden. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. mars 2014 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2014 Noen som vet om noe benchmark som tester bare cpu? Vil se om lyden ikke kommer fra cpuen. Klarer ikke helt å lokalisere lyden. Prime 95 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå