Gå til innhold

skjermkorte lager rare lyder!

Anbefalte innlegg

Hei, har et rart problem. Kjøpte et Asus Geforce 780n for noen uker siden. Og nå lager skjermkorte rare lyder mens det kjøres tunge 3d spill. Det kommer klikke lyder og lyd om høres ut som bremse lyd. Altså to forskjellige lyder. Er dette skjermkorte ferd med å ryke? Er dette en god grunn til reklamasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

coil whine er egentlig ingen garanti/reklamasjon sak. Men du kan jo alltid prøve deg på at det høres ut som kortet skal ta kvelden. Men ingen garanti for at du får nytt.

Å viss du kjøpte på komplett.no så har du nå 45 dagers åpent kjøp.

Ang å bytte PSU så hjelper dette for noen.

Lenke til kommentar

Går ut fra du har hørt på flere coil whine opptak på youtube og kan fastslå at det er coil whine du har også?

Og det skjer kun når du belaster kortet?

Du kan nå alltid prøve med en annen strømforsyning viss du har dette liggende. Dette eliminerer problemer av og til.

Ellers får du bare gjøre som jeg sier lengre opp å levere tilbake og kjøpe nytt :p

Lenke til kommentar

Går ut fra du har hørt på flere coil whine opptak på youtube og kan fastslå at det er coil whine du har også?

Og det skjer kun når du belaster kortet?

Du kan nå alltid prøve med en annen strømforsyning viss du har dette liggende. Dette eliminerer problemer av og til.

Ellers får du bare gjøre som jeg sier lengre opp å levere tilbake og kjøpe nytt :p

Det skjer bare når jeg belaster kortet. Det er ikke en plage for meg. Trodde den var ferd med å dø.

Lenke til kommentar

Får jeg bestemte meg å sende det inn, så testet jeg med andre skjermkort. Ble det mer bråk. Byttet PSU også. Samme bråk. Eneste som er igjen er hovedkortet. Noen som har erfaring med detta? Lyden kommer nå jeg starter uansett hvilke spill.

Rart.. Har ikke hørt om coil whine på HK, Men kan skje nesten alle kompnenter :)

Det skjer bare når jeg starter 3d programer. Hvis jeg skjører noe cpu test så blir det helt stille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...