Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svekket nyrefunksjon?

Anbefalte innlegg

Hei. Håper noen her inne kan gi meg noen svar, selv om det er litt vagt. Jeg har følt meg slapp og i dårlig i form i ca 3 uker, med hodepine som kommer og går. Jeg våkner med hodepine og legger meg ofte med hodepine. Det føles som et press rundt øynene. For 2 uker siden ble jeg så svimmel at jeg måtte ringe legevakten. Svimmelheten varte en times tid. Jeg fikk beskjed om å komme, men jeg så ikke meg i stand til å kjøre så jeg valgte å bli hjemme. Noen dager etterpå dro jeg på legevakta fordi formen ble dårligere og dårligere. Legen hadde ingen funn da, foruten om lett forhøyet blodtrykk. Han målte da både CRP, blodprosent, senkning og insulin. Noen dager etterpå hadde jeg mørk og svært redusert urin, så jeg mistenkte urinveisinfeksjon. Jeg fikk time hos legen med en gang. Der fant de hvite blodlegemer og protein i urinen. Legen var veldig usikker på hva det var, men antok at det var en urinveisinfeksjon og satte meg på en 7 dagers kur med Bactrim. Tredje dagen med Bactrim fikk jeg plutselig trykk i brystet og følte meg veldig uvel. Ambulansen kom ganske raskt. De målte blodtrykket som var 150/100, noe som er ganske høyt. Det samme blodtrykket ble målt en time etterpå. Ble lagt inn til observasjon for noen timer. Blodtrykket gikk nedover etterhvert. Men på prøvene fant de for høye verdier av magnesium og for lave verdier av salt.

Alt dette er jo symptomer på nyresvikt, så det uroer meg litt. Noen som vet hva annet det kan være? Kanskje som ikke er så farlig :hm: Jeg blir i grunn bare dårligere og dårligere. Er ekstremt slapp og blir uvel en stund etter mat. Føler meg tørr i hals og munn. Så jeg frykter at dette er begynnelsen på noe. Og hvis jeg har hatt urinveisinfeksjon skulle jeg ikke hatt forhøyet CRP?

Anonymous poster hash: fd8a0...9e7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres altfor alvorlig ut til at du sitter her på forumet. Få deg en legetime seinest i morgen tidlig.

Skal ringe å få en time i morgen tidlig! Håper det bare er tilfeldigheter som spiller inn her...

Lenke til kommentar

Dette høres altfor alvorlig ut til at du sitter her på forumet. Få deg en legetime seinest i morgen tidlig.

Skal ringe å få en time i morgen tidlig! Håper det bare er tilfeldigheter som spiller inn her...

Det er veldig viktig å ta sånt som dette for alvorlig enn å bare la det skure og gå. Er det noe som gjør at du tror du har problemer med nyrene? F.eks kosthold eller annen sykdom (f.eks diabetes)?

Lenke til kommentar

Det er veldig viktig å ta sånt som dette for alvorlig enn å bare la det skure og gå. Er det noe som gjør at du tror du har problemer med nyrene? F.eks kosthold eller annen sykdom (f.eks diabetes)?

Har et variert og relativt sunt kosthold. Lager det meste fra bunnen av. Har heller ingen andre sykdommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...