Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PC starter ikke opp.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en datamaskin som nå er 2,5 år gammel, for ca en uke siden så slo den seg plutselig av og startet ikke igjen før neste dag, etter det så har det funket uten problem helt til nå. Nå slo den plutselig av igjen men nå var det også røyk fra maskinen. Startet Maskinen opp igjen og sjekket med en gang varmen, ingenting var over 70 grader. Den var på Ca 5 minutter før den slo seg av igjen og starter fortsatt ikke. ett gult lys og ett grønt lys lyser på hovedkortet. Noen ideer på hva det kan være? Har sjekket kabler osv, uten noen problemer. Takk på forhånd!

Specs:

Gigabyte GA-X58A-UD3R

Corsair XMS3 1866MHz 8GB Vengeance CL9

Intel® Core i7-960 Processor

Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX

Chieftec Nitro Series BPS-650C 650W PSU

Crucial m4 SSD 2,5" 64GB

Western Digital Caviar® Black 1TB

CM Storm Enforcer Gaming Midi Tower

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær litt forsiktig med røyk, den er ofte ioniserende og kan medføre kortslutning på overraskende mange komponenter. I tillegg kan den være korrosiv, som kan medføre at ledere dør sakte men sikkert over tid.

Og selvfølgelig den åpenbare brannfaren da... Kan være lurt å nappe ut kontakten når du sover eller ikke er i samme rom som pc'n. Kjedelig å dø pga mulig defekt PSU eller en liten regulator...

Lenke til kommentar

Testen PCen mer i dag, får den bare i gang i et halvt sekund når jeg tar inn og ut stikkontakten, gjorde det en gang og så at røyken kom ifra grafikk kortet tok ut kortet og prøvde da, den startet opp så akkurat nå så fant jeg problemet, takk for hjelpen! Skal sende inn kortet ettersom at det er garanti på det og har verken overclocket eller feilbehandlet det Takk igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...