Gå til innhold

Bruksområde for en SSD som ikke er i bruk

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Intel SSD på 120 GB som jeg har benyttet i en gammel PC. I høst kjøpte jeg Macbook Pro retina hvor denne er integrert. Derfor trenger jeg noen tips til hva jeg kan benytte SSDen til. Har tenkt tanken på HTPC, men behovet er ikek veldig stort da jeg streamer trådløst fra iPad og macbooken via Apple TV. Likevel, finnes det noen rimelig HTPC uten SSD? Da tenker jeg rundt 1-2 tusen i så fall. I tillegg har jeg vurdert å kjøpe et kabinett og benytte den til ekstern lagring. Har dette noe for seg? Er det noen kjempefordel med SSD i ekstern hardisk kontra mekanisk disk?

Setter pris på alle innspill! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Har du en ps3 kan du jo slenge den inn i den og få lett ekstra ut på lastetider etc. Du kan jo også slenge den inn i et HDD kabinett og bruke den som en ekstern lagringsenhet.

Lenke til kommentar

Kjøp et eksternt usb 3.0 kabinett for 2.5" . IcyBox e.l. Koster noen få hundrelapper.

Så har du en bærbar/portabel "disk" som tåler røff behandling i og med at det ikke er mekanisk disk i den.

Jeg har en sånn (ssd intel x25-m 80G2 i usb 2.5" box) tilkoplet SmartTV på soverommet. Til timeshift og evt opptak.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...