DonJuan. Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Hei, Har en Intel SSD på 120 GB som jeg har benyttet i en gammel PC. I høst kjøpte jeg Macbook Pro retina hvor denne er integrert. Derfor trenger jeg noen tips til hva jeg kan benytte SSDen til. Har tenkt tanken på HTPC, men behovet er ikek veldig stort da jeg streamer trådløst fra iPad og macbooken via Apple TV. Likevel, finnes det noen rimelig HTPC uten SSD? Da tenker jeg rundt 1-2 tusen i så fall. I tillegg har jeg vurdert å kjøpe et kabinett og benytte den til ekstern lagring. Har dette noe for seg? Er det noen kjempefordel med SSD i ekstern hardisk kontra mekanisk disk? Setter pris på alle innspill! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Har du en ps3 kan du jo slenge den inn i den og få lett ekstra ut på lastetider etc. Du kan jo også slenge den inn i et HDD kabinett og bruke den som en ekstern lagringsenhet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Kjøp et eksternt usb 3.0 kabinett for 2.5" . IcyBox e.l. Koster noen få hundrelapper. Så har du en bærbar/portabel "disk" som tåler røff behandling i og med at det ikke er mekanisk disk i den. Jeg har en sånn (ssd intel x25-m 80G2 i usb 2.5" box) tilkoplet SmartTV på soverommet. Til timeshift og evt opptak. Endret 2. mars 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Gled din mor eller andre i familien som har en sliten laptop, og sett den inn der. Laptop + SSD = Som en ny maskin Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Denne Intel NUC Celeron er på vei ut i markedet og koster rundt 1000kr. Sett inn RAM og din SSD, så har du en rimelig HTPC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå