Gå til innhold

Sjekk før bestilling. mini itx

Anbefalte innlegg

Tenkte å bytte til denne her https://www.komplett.no/bitfenix-phenom-mini-itx-hvit/804052

Jeg har planer om å bruke så mye som mulig av det jeg har fra før, så blir nok bare hovedkort og kabinettet. Kanskje skjermkort.

Har fra før en Intel® Core i5-2500K Processor, og som jeg har fortstått det er dette en 1155 socket?

Jeg fant derfor dette som det eneste hovedkortet som var mini ITX 1155 socket. https://www.komplett.no/msi-b75ia-e33-socket-1155/760433#!tab:extra Greit?

Også har jeg Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8gb, fortsatt helt greit?

Av skjermkort har jeg et XFX Radeon HD 6870 1gb.

Jeg spiller aldri nyere spill. Pcen blir brukt til programmering og WoW for det meste. Verdt å bytte ut?

Noe mer jeg må tenke på, eller tips?

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte å bytte til denne her https://www.komplett.no/bitfenix-phenom-mini-itx-hvit/804052

Jeg har planer om å bruke så mye som mulig av det jeg har fra før, så blir nok bare hovedkort og kabinettet. Kanskje skjermkort.

Har fra før en Intel® Core i5-2500K Processor, og som jeg har fortstått det er dette en 1155 socket?

Jeg fant derfor dette som det eneste hovedkortet som var mini ITX 1155 socket. https://www.komplett.no/msi-b75ia-e33-socket-1155/760433#!tab:extra Greit?

Også har jeg Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8gb, fortsatt helt greit?

Av skjermkort har jeg et XFX Radeon HD 6870 1gb.

Jeg spiller aldri nyere spill. Pcen blir brukt til programmering og WoW for det meste. Verdt å bytte ut?

Noe mer jeg må tenke på, eller tips?

Takk :)

Hvis du har tenkt å klokke din 2500k kan du ikke gå for B75. Se her for flere kort ..

6870 er rimelig kleint skjermkort, men hvis du ikke spiller så er det vel greit nok. 1 stykk 6870 er ikke nok til en god opplevelse av BF BC2 en gang.

Lenke til kommentar

Takk for svar :) Har ikke noe planer om å klokke, ettersom jeg aldri har gjort det før. Er det kortet greit da?

Forslag til et annet rimelig skjermkort som kunne vært en god upgrade? Har hatt en del problemer med det skjermkortet, så tenker det er greit å bytte ut uansett.

Lenke til kommentar

MSI er jo en av de store produsentene av HK, så det er helt sikkert OK.

Når det gjelder skjermkort er det mye å velge i, og jeg vet ikke hvor mye du vil legge i nytt kort.

Du kan jo se her så du vet sånn ca hvor du ligger nå, og hvor mange hakk du ønsker å opp :)

I et slikt lite kabinett kan det kanskje lønne seg å gå for et kaldt kort, f.eks asus sin DirectCU II top.

Edit: Hvis du ikke ønsker å bruke veldig mye penger på skjermkort kan dette være et godt alternativ.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Ja det stemmer at et HD6870 grovt sett yter som GTX750Ti. Eller for å sammenlikne Radeon med Radeon; HD6870 er 5-10% tregere enn HD7850 i de tester jeg fant med et kjapt søk på nett.

Og det duger lenge til WoW imho!

Når det gjelder hovedkort ville jeg personlig gått for noe med Z77 brikkesett. For å fortsette med listen til Kyrre S; Prisguide og der vil jeg egentlig si at du kan velge hvilket som helst av treffene, bare velg favoritt produsenten din. :p

Lenke til kommentar

Spillte BF BC2 på mitt 5770 som er mye dårligere enn 6870 på ultra settings online med 35 FPS average. Fungerte helt supert for meg, men vil du ha 60 FPS må du ned en del på innstillingene. Vet ikke hvor mye pga 35 FPS var helt fett for meg, tror også min 1,7 ghz CPU bottlenecket meg til rundt 35 FPS.

Spiller du på medium/high settings med en grei CPU ligger du gå godt over 60 FPS.

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar

Enig ang z77 men OP skal ikke klokke ..

Hvis 6870 yter like bra som 750 Ti skal jeg holde tåta :) men sistnevnte vil iallfall være kaldere, mer stillegående og bruke mindre strøm :)

Hvorfor sjekker du ikke ut ting, før du lurer trådstarter\andre uvitende ut på ville veier? Lite som er mer irriterende en forståsegpåere, som egentlig ikke har peiling.

Til trådstarters bruk kan han fint beholde 6870 kortet sin en stund til.

Lenke til kommentar

Jeg tror du må lese denne tråden på nytt. Det var ikke meningen å "lure" noen men jeg foreslo et billig kort til op som har problemer med sitt 6870. Det er riktig at jeg troder at 750 Ti oc ville gjøre en bedre jobb, men da det ble kommentert at dette er feil la jeg meg flat, derav "jeg skal holde tåta". Videre linket jeg til Gpu hierarki hvor op selv kunne se. Jeg tror du må roe litt ned før du slenger med kjefte leppa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...