smurfine Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Har trent siden begynnelsen av oktober, 3 ganger i uka høytintensitets styrketrening (bootcamp, wow etc. Crossfitinspirert trening). Har gått ned "hele" 1,5 kilo, men mange cm her og der. Har en digital fettprosentmåler fra Omron og den viser omtrent 0% nedgang i fett siden jeg begynte. Jeg vet at disse målerne er unøyaktige, men en viss pekepinn skal den gi og når den ikke viser noe forskjell er det neppe store forskjellen heller. Så hva gjør jeg feil? Jeg burde jo gått ned i fettprosent uavhengig av hva jeg spiser, for jeg spiser akkurat det samme som før jeg begynte å trene. Forskjellen nå er bare at jeg trener i tillegg, og bare det i seg selv burde gjort at fettprosenten gikk ned. Jeg har jo blitt ekstremt mye sterkere enn tidligere, så det er jo merkelig om jeg ikke har bygget noe muskler i denne perioden også. Og hvis jeg har fått mer muskler burde jeg jo også fått mindre fett? Skjønner ikke dette jeg. Endret 2. mars 2014 av smurfine Lenke til kommentar
anders_1964 Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Har trent siden begynnelsen av oktober, 3 ganger i uka høytintensitets styrketrening (bootcamp, wow etc. Crossfitinspirert trening). Har gått ned "hele" 1,5 kilo, men mange cm her og der. Har en digital fettprosentmåler fra Omron og den viser omtrent 0% nedgang i fett siden jeg begynte. Jeg vet at disse målerne er unøyaktige, men en viss pekepinn skal den gi og når den ikke viser noe forskjell er det neppe store forskjellen heller. Så hva gjør jeg feil? Jeg burde jo gått ned i fettprosent uavhengig av hva jeg spiser, for jeg spiser akkurat det samme som før jeg begynte å trene. Forskjellen nå er bare at jeg trener i tillegg, og bare det i seg selv burde gjort at fettprosenten gikk ned. Jeg har jo blitt ekstremt mye sterkere enn tidligere, så det er jo merkelig om jeg ikke har bygget noe muskler i denne perioden også. Og hvis jeg har fått mer muskler burde jeg jo også fått mindre fett? Skjønner ikke dette jeg. det er het riktig hvs du har blitt sterkere mer utholdene og mer muskler så øker forbrenningen og det skal hjelpe med å fettborbrenne som igjen skal gi mindre fettprosent. men hvis du har gått ned noen cm her og der så er det helt klart at du har gått ned men hvorfor ikke den vises på instrumentet er merkelig. Test med annet apparat , ellers synes jeg innlegget ditt er bra samtidig som resultatat du skriver er bra , men igjen hvorfor vises ikke F% er merkelig Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 Men jeg har jo gått ned et par kilo. Da kan det vel også være nærliggende å tro at de cm her og der er pga kiloene som er borte? Skulle jeg nødvendigvis også ha gått ned i fettprosent? Fettprosenten kan vel i teorien stå i ro? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Hei, den fettprosentmåler fra Omron måler bioimpedans, som de så bruker til å ekstrapolere seg fram til fettprosenten din. Mao gjør en kvalifisert gjetning. Den tar da ikke hensyn til f.eks hvor mye vann du har i kroppen. Mao: hvis du har gått ned i mål, og i vekt, og blitt sterkere, så har du veldig sannsynlig gått ned i fettprosent, selv om en bioimpedansmåler ikke viser noen endring. Lenke til kommentar
matamat Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Hva er fettprosenten din nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå