Leif_B Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Jeg har iPad og iPhone med Outlook og Telenor operatør. Inn- og utg. mail fungere fint i Norge men når jeg kommer til utlandet (Tyskland og USA) fungerer bare inngående mail. Apple sier jeg må ha en egen utgående smtp server som Telenor oppgir til meg. Men det får jeg ikke hos Telenor. Jeg bruker 'pop.online.no' server og utg. port 587.Noen mener det må benyttes et annet port nummer i utlandet. Ifølge Apple er dette et kjent problem men løsningen er langt fra kjent. Kan noen hjelpe? Må være mange som har samme problemet når de er i utlandet. Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Telenor skal ha SMTP for utlandet også (de fleste ISP har det), men mange velger å si at dem ikke har det, og lister det heller ikke opp som et produkt. Men en framgangsmåte som virker så og si alltid er denne: Sjekk opp ip-adressen (f.eks gjennom www.minip.no). Her får du opp den offentlige ip-adressen din og som regel hvem leverandøren er. Om du ikke skulle få opp ISP, kan du kjøre en 'tracert' + "ip-adressen" i cmd (windows). Søk opp SMTP og leverandøren, så finner du nesten alltid hva smtp den ISP'en du er tilknyttet bruker. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Telenor sier da at man skal bruke port 465 og aktivere SSL.Løsningen til cronbach alpha vil fungere så lenge man er på et nett, men hvis telefonen skifter nett/operatør er man like langt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå