Gå til innhold

[Løst] Godkjenning av liste [Første kjøp diy-PC]

Anbefalte innlegg

Hei, sitter med fingeren på avtrekkeren, men før jeg fyrer lurte jeg på om noen hadde noen gode tips eller innspill til denne lista:

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1360963&su=E7C39AF0-7376-4EB0-A030-5835C02A2329

(Valgte ikke Cooler Master 212 vifta fordi den er utsolgt og vil gjerne komme igang ASAP) :)

Oppdatering: Skal bruke dataen til spill + noe fotoredigering budsjett er ca 9000kr.

Endret av StayCold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, sitter med fingeren på avtrekkeren, men før jeg fyrer lurte jeg på om noen hadde noen gode tips eller innspill til denne lista:

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1360963&su=E7C39AF0-7376-4EB0-A030-5835C02A2329

(Valgte ikke Cooler Master 212 vifta fordi den er utsolgt og vil gjerne komme igang ASAP) :)

Tror nok det blir som å skyte seg selv i foten med en H-series chipset sammen med en 4670k.

Og det lille jeg har lest om corsair RM-series virker ikke oppløftende.

Og til slutt vil jeg si at det å kjøpe etter hva som er på lager, fort kan bli noe du angrer på :)

Lenke til kommentar

Hey, Kyrre - kan du utdype litt på hvorfor og evt. komme med forslag på hva du heller hadde anbefalt? Litt mye å sette seg inn i det her

Hvis du skal dra nytte av en 4670k må du ha et brikkesett du kan klokke på. Jeg vil enkelt og greit anbefale et hovedkort med Z87. Selv har jeg dette og er veldig fornøyd. Men det er nok mye å velge i her.

Lenke til kommentar

Hey, Kyrre - kan du utdype litt på hvorfor og evt. komme med forslag på hva du heller hadde anbefalt? Litt mye å sette seg inn i det her

Hvis du skal dra nytte av en 4670k må du ha et brikkesett du kan klokke på. Jeg vil enkelt og greit anbefale et hovedkort med Z87. Selv har jeg dette og er veldig fornøyd. Men det er nok mye å velge i her.

Nå er det kortet 3x prisen av det jeg hadde på lista, så da tror jeg prisen blir litt høy. Har oppdatert første innlegget mitt om dette nå. Setter pris på hjelpen iallefall. Kunne dette vært noe? https://www.komplett.no/asus-z87-a-socket-1150/781700

Endret av StayCold
Lenke til kommentar

Nå er det kortet 3x prisen av det jeg hadde på lista, så da tror jeg prisen blir litt høy. Har oppdatert første innlegget mitt om dette nå. Setter pris på hjelpen iallefall

Pris er ofte en faktor ja. Du kan enten finne det billigste Z87 kortet og beholde prosessoren, eller hvis du vil gå for H81-kortet kjøper du f.eks en 4670 (altså uten k på slutten).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det kortet 3x prisen av det jeg hadde på lista, så da tror jeg prisen blir litt høy. Har oppdatert første innlegget mitt om dette nå. Setter pris på hjelpen iallefall. Kunne dette vært noe? https://www.komplett.no/asus-z87-a-socket-1150/781700

Veldig bra hovedkort det der ja :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir nok gull dette :)

Det eneste jeg tenkte på ...

R4 støttet max 170mm høye CPU-kjølere. Betyr dette at du ikke kan ha vifte på sidepanelet sammen med Evo 212? Hmm ... Sjekk dette. Du ønsker absolutt en vifte som blåser rett inn på skjermkort.

Og en ting til, har du sjekket om R9 280x er bedre enn GTX 770? Omtrent samme pris ..

• Liker 1
Lenke til kommentar

R4 støttet max 170mm høye CPU-kjølere. Betyr dette at du ikke kan ha vifte på sidepanelet sammen med Evo 212? Hmm ... Sjekk dette. Du ønsker absolutt en vifte som blåser rett inn på skjermkort.

Og en ting til, har du sjekket om R9 280x er bedre enn GTX 770? Omtrent samme pris ..

Har lest meg skjeløyd på forum idag, og virker til at vinneren som regel er R9. Tenkte jeg hadde en kul liste men så var den jo brått ikke det :wallbash:

Har en kompis med R4 cabet og 212 vifta og han har fått det til å funke.. vet endog ikke om noe blåser direkte på skjermkortet! Tror du forresten det er noen massiv forskjell på 212 og 412 vifta?

Endret av StayCold
Lenke til kommentar

Har lest meg skjeløyd på forum idag, og virker til at vinneren som regel er R9. Tenkte jeg hadde en kul liste men så var den jo brått ikke det :wallbash:

Har en kompis med R4 cabet og 212 vifta og han har fått det til å funke.. vet endog ikke om noe blåser direkte på skjermkortet! Tror du forresten det er noen massiv forskjell på 212 og 412 vifta?

212 kjøler bedre.

412 bråker mindre.

Men forskjellene er sikkert ikke store.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Listen var kul den, og eneste "feilen" din var 4670k i kombinasjon med H81. Så du skal ikke slå hue for hardt i veggen av den grunn :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Listen var kul den, og eneste "feilen" din var 4670k i kombinasjon med H81. Så du skal ikke slå hue for hardt i veggen av den grunn :)

Da gunner jeg på med den, takker for hjelp!

Lenke til kommentar

Ville anbefalt å gå opp ett hakk til r9 290. Det er bare noen hundrelapper mer og kan klokkes like høyt som r9 290x, men siden du allerede er litt over budsjettet så kanskje ikke

280x er på ingen måte ett dårlig kjøp, men du har muligheten til å gå opp ett hakk

Endret av Tovubek
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bedre kjøling = større muligheter for oc og lengere levetid på komponentene. Hvorfor ikke gjøre det?

Så å si ingen av de kortene jeg har testet har fått mulighet for noen høyere OC, med en ekstra vifte, dersom kabinettet har like OK airflow som R4...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...