svarttrosten Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Heisann! Kjøpte ny bærbar (Multicom Arctic W740s) i januar i år. For to uker siden oppdaget jeg lilla døde pixler på skjermen (14" Full HD LED 1920 x 1080 16:9 Matt skjerm, 3.2mm). Pixlene vises bare på mørke bakgrunner, men er veldig irriterenede uansett! Har prøvd å kjørt "stuck pixel fixer" videoer og massert pixlene uten hell. Kjøpte den fra multicom.no og jeg har 2 års garanti. De skriver følgende på sine sider om pixelfeil: Pikselfeil kan forekomme på alle LCD/LED-skjermer. De fleste produsenter spesifiserer sine produkter som feilklasse II etter ISO 13406-2 standarden. Andre spesifikasjoner kan forekomme. Multicom anser ikke pikselfeil som garantifeil eller mangel etter Lov om forbrukerkjøp når feilene er innenfor den enkelte produsents spesifikasjoner. Her er pcen: http://www.multicom.no/Arctic-W740S-14-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-4750HQe-16GBe-256GB-SSD-1TB-HDDe-Iris-Pro-graphics-5200e-Uten-operativsysteme-1e9-kg-Multicom/cat-p/c100560/p10625762 Har jeg noen mulighet for å få byttet skjermen med garantien? hva tror dere? Skal kontakte de etter svarene fra dere Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Med mindre jeg misforstår bildet er det der helt klart garantisak. Multicom anser ikke pikselfeil som garantifeil eller mangel etter Lov om forbrukerkjøp når feilene er innenfor den enkelte produsents spesifikasjoner. Så mange pixelfeil er garantert utenfor spesifikasjonene. http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2 Slik jeg tolker spesifikasjonene kan du ha 5 stuck sub-pixels men de må ikke være noen i gruppe. Hos deg er deg garantert flere og de er gruppert. Endret 2. mars 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Pleier å få det dekket på reklamasjon når det er 3-5 døde pixler. Spesielt når det er såpass nærme senter av skjermen. Lenke til kommentar
XE DarkRunner Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Det første jeg tenkte når jeg så bildet var at tastene har gitt skjermen en trøkk (stripene), men fullt mulig du får det dekket på garantien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå