Gå til innhold

død pixel på nesten ny led-skjerm


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Kjøpte ny bærbar (Multicom Arctic W740s) i januar i år. For to uker siden oppdaget jeg lilla døde pixler på skjermen (14" Full HD LED 1920 x 1080 16:9 Matt skjerm, 3.2mm). Pixlene vises bare på mørke bakgrunner, men er veldig irriterenede uansett! Har prøvd å kjørt "stuck pixel fixer" videoer og massert pixlene uten hell. Kjøpte den fra multicom.no og jeg har 2 års garanti.

 

post-167175-0-88734400-1393774877_thumb.png

 

De skriver følgende på sine sider om pixelfeil:

Pikselfeil kan forekomme på alle LCD/LED-skjermer. De fleste produsenter spesifiserer sine produkter som feilklasse II etter ISO 13406-2 standarden. Andre spesifikasjoner kan forekomme. Multicom anser ikke pikselfeil som garantifeil eller mangel etter Lov om forbrukerkjøp når feilene er innenfor den enkelte produsents spesifikasjoner.

Her er pcen:

http://www.multicom.no/Arctic-W740S-14-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-4750HQe-16GBe-256GB-SSD-1TB-HDDe-Iris-Pro-graphics-5200e-Uten-operativsysteme-1e9-kg-Multicom/cat-p/c100560/p10625762

 

Har jeg noen mulighet for å få byttet skjermen med garantien? hva tror dere? Skal kontakte de etter svarene fra dere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre jeg misforstår bildet er det der helt klart garantisak.

 

Multicom anser ikke pikselfeil som garantifeil eller mangel etter Lov om forbrukerkjøp når feilene er innenfor den enkelte produsents spesifikasjoner.

 

Så mange pixelfeil er garantert utenfor spesifikasjonene.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2

 

Slik jeg tolker spesifikasjonene kan du ha 5 stuck sub-pixels men de må ikke være noen i gruppe. Hos deg er deg garantert flere og de er gruppert.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...