Gå til innhold

[Løst] Problemer med mus i BIOS

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skulle inn i BIOS,men musen fungerer ikke der,pekeren holder seg bare i nederst høyre hjørne,røre jeg på musen så bare "rister" pekern og noen ganger flytter seg raskt over skjermen og tilbake igjen i hjørnet.

Jeg har prøvd alle USB-portene,det samme skjer.

Hva er årsaken til dette og hva kan jeg gjøre for å fikse det ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Mest sannsynlig trenger du en driver til musen da standard driver (som BIOS bruker) ikke fungerer. Prøv med en annen mus, gjerne så billig og dårlig som mulig.

Har prøvd med annen mus,fungerer like dårlig :( det som er rart er at musen fungerte i BIOS før....

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har du gjort noe med BIOS-innstillingene? Type fast BOOT enabled etc.. Jeg ville forsøkt en reset av BIOS eller oppdatering av den.

Åssen er det å oppdatere BIOS via Windows da ?

Eneste jeg har gjort i BIOS er å overklokka CPUen fra 3.6 - 4,26 GhZ....jeg kom inn i BIOS å fikk brukt musa der en god stund etter overklokkinga (1 år ca.).....nå er CPUen litt varm så ville klokke den ned igjen,derfor skulle jeg inn i BIOS....

Lenke til kommentar

Har du gjort noe med BIOS-innstillingene? Type fast BOOT enabled etc.. Jeg ville forsøkt en reset av BIOS eller oppdatering av den.

Åssen er det å oppdatere BIOS via Windows da ?

Oppdatering av BIOS i Windows kommer helt an på om produsenten har laget et program for å gjøre dette.Som regel bruker man ikke Windows til dette i det hele tatt. Siden det er UEFI, så er det helt sikkert mulig å gjøre dette i selve BIOS.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå har jeg oppdatert det jeg kan av drivere og har oppdatert BIOSen min,fortsatt samma problemet med musa i BIOS + at jeg har prøvd mus med PS2-kobling på,ingen fortskjell :(

Noen andre forslag her ? :)

Lenke til kommentar

Jaggu så fant jeg det ut tilslutt :p var ikke verre enn at det var en kontroller som var koblet til annen USB-port som var registrert som en mus å dermed kødda det til i BIOS,for den trodde det var 2 mus koblet til :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...