OVK Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Hei Jeg skulle inn i BIOS,men musen fungerer ikke der,pekeren holder seg bare i nederst høyre hjørne,røre jeg på musen så bare "rister" pekern og noen ganger flytter seg raskt over skjermen og tilbake igjen i hjørnet. Jeg har prøvd alle USB-portene,det samme skjer. Hva er årsaken til dette og hva kan jeg gjøre for å fikse det ? Lenke til kommentar
dbass Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Mest sannsynlig trenger du en driver til musen da standard driver (som BIOS bruker) ikke fungerer. Prøv med en annen mus, gjerne så billig og dårlig som mulig. Lenke til kommentar
OVK Skrevet 20. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2014 Mest sannsynlig trenger du en driver til musen da standard driver (som BIOS bruker) ikke fungerer. Prøv med en annen mus, gjerne så billig og dårlig som mulig. Har prøvd med annen mus,fungerer like dårlig det som er rart er at musen fungerte i BIOS før.... Lenke til kommentar
dbass Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Har du gjort noe med BIOS-innstillingene? Type fast BOOT enabled etc.. Jeg ville forsøkt en reset av BIOS eller oppdatering av den. Lenke til kommentar
OVK Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 Har du gjort noe med BIOS-innstillingene? Type fast BOOT enabled etc.. Jeg ville forsøkt en reset av BIOS eller oppdatering av den. Åssen er det å oppdatere BIOS via Windows da ? Eneste jeg har gjort i BIOS er å overklokka CPUen fra 3.6 - 4,26 GhZ....jeg kom inn i BIOS å fikk brukt musa der en god stund etter overklokkinga (1 år ca.).....nå er CPUen litt varm så ville klokke den ned igjen,derfor skulle jeg inn i BIOS.... Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 du vet du kan bruke tastaturet til ALT i bios/uefi? Lenke til kommentar
OVK Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 du vet du kan bruke tastaturet til ALT i bios/uefi? Ja,har prøvd,men i BIOS slutter tastaturet å reagere etter 1 til 2 trykk Lenke til kommentar
Pop Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Har du mus eller tastatur med ps2-plugg så prøv med det. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Har du gjort noe med BIOS-innstillingene? Type fast BOOT enabled etc.. Jeg ville forsøkt en reset av BIOS eller oppdatering av den. Åssen er det å oppdatere BIOS via Windows da ? Oppdatering av BIOS i Windows kommer helt an på om produsenten har laget et program for å gjøre dette.Som regel bruker man ikke Windows til dette i det hele tatt. Siden det er UEFI, så er det helt sikkert mulig å gjøre dette i selve BIOS. Lenke til kommentar
OVK Skrevet 17. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2014 Nå har jeg oppdatert det jeg kan av drivere og har oppdatert BIOSen min,fortsatt samma problemet med musa i BIOS + at jeg har prøvd mus med PS2-kobling på,ingen fortskjell Noen andre forslag her ? Lenke til kommentar
OVK Skrevet 17. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2014 du vet du kan bruke tastaturet til ALT i bios/uefi? Prøvd,men funker ikke det heller Lenke til kommentar
OVK Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2014 Jaggu så fant jeg det ut tilslutt var ikke verre enn at det var en kontroller som var koblet til annen USB-port som var registrert som en mus å dermed kødda det til i BIOS,for den trodde det var 2 mus koblet til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå