Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Setevarmere

Anbefalte innlegg

Begge setevarmerne i min Mondeo 2006 diesel sluttet å virke samtidig. Jeg har sjekket sikringene, de ser ut til å være ok, og lampen som viser at varmen er slått på lyser. Hva annet enn sikringer kan det være? I og med at begge sluttet å virke samtidig er et neppe selve varmetrådene i setet(?) Noe jeg kan fixe selv tro?

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se om det er strøm til sikringene.

Det er sikkert et rele som styrer strømmen til ett, eller begge setene. Finn ut hvor det sitter og hør om det klikker og/eller mål om det har strøm inn, samt virkelig sender den videre.

Lenke til kommentar

Se om det er strøm til sikringene. Det er sikkert et rele som styrer strømmen til ett, eller begge setene. Finn ut hvor det sitter og hør om det klikker og/eller mål om det har strøm inn, samt virkelig sender den videre.

OK, takk for svar. Aner ikke hvor releet sitter eller hvordan man måler strømmen på det. Kan ikke se at det står noe om rele i instruksjonsheftet som følger bilen. Jeg får vel ta den til et verksted... :hm:

Lenke til kommentar

Du kan kjøpe en Haynes-manual til bilen din på Biltema e.l. (eller kanskje være sjørøver). I boka jeg har til min bil (Passat) står det beskrevet hvor alle reléene står og hva de brukes til. Så er det bare å finne frem multimeteret, jorde den ene målepinnen og ta den andre på utgangen til reléet, trigge det (skru på setevarmeren) og se om du får 12v.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Du kan kjøpe en Haynes-manual til bilen din på Biltema e.l. (eller kanskje være sjørøver). I boka jeg har til min bil (Passat) står det beskrevet hvor alle reléene står og hva de brukes til. Så er det bare å finne frem multimeteret, jorde den ene målepinnen og ta den andre på utgangen til reléet, trigge det (skru på setevarmeren) og se om du får 12v.

Du verden, takk for godt og utførlig svar! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...