Benjama Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Hei. Har akkurat flyttet inn i en ny leilighet og sliter med dårlig nett. Bor i et bygg med flere leiligheter, der ruter/modem er satt opp ved inngangen. Har litt dårlig signal, 3/4 streker, som er veldig ustabilt. hopper av tilkoblingen også videre. Er veldig dårlig på internett og slikt, så trenger litt veiledning. Har en internettport (uttak) i stua. kan jeg da kjøpe en ny ruter og plugge nettverkskabelen i uttaket for å forsterke signalet? vil det føre til bedre nett, eller trenger jeg noe mer utstyr, evt kjøpe eget internettabbonoment hos en nettdistributør? Har som sagt lite peiling på nettverk, så all hjelp vil være til hjelp. Har ikke noe behov for å laste ned ting og tang, men bruker til daglig en netflix, apple tv og sumo som jeg gjerne kunne tenkt meg å ta i bruk. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Smooshball Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Hei,Først kan du sjekke om det er "liv" i kontakten du har, da ser du om du har egen linje eller om den er tilkoblet samme nett i huset.Om det er samme nett så kan du kjøpe en trådløs ruter som du har privat for deg, da blir signalet mer stabilt.Men hastigheten begrenses av abonnementet som er. Lenke til kommentar
Benjama Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 Wow, takk for raskt svar Hvordan sjekker jeg om det er "liv" i kontakten da? trenger jeg en ruter for det? eller bare stikke en nettkabel inn i den og macen? Lenke til kommentar
Smooshball Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Bare å ta en kabel å trykk den i Macen så ser du om du får internett. Du kan også sjekke hastigheten ved å bruke denne her:http://speed.bredbandsguiden.no/?referer=itavisen.no Lenke til kommentar
Benjama Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 Bare å ta en kabel å trykk den i Macen så ser du om du får internett. Du kan også sjekke hastigheten ved å bruke denne her: http://speed.bredbandsguiden.no/?referer=itavisen.no Takk Lenke til kommentar
Benjama Skrevet 9. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2014 Det er ikke noe "liv" i nettverskuttaket i veggen. Hvordan fikser jeg dette? Får ikke koblet til AirPort express eller Playstation.. Lenke til kommentar
Smooshball Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Du bør finne ut hvor andre enden av kabelen i uttaket er, kan vare du har egen linje så du må ha eget abonnement. Ring vaktmesteren eller spør noen naboer om hvordan nettverket er satt opp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 (endret) Det du kaller "internettport" i stua er trolig en telefonkontakt, for analog telefoni. Du kan sprette av lokket og se hvor mange ledninger som er koblet til. For analog telefoni er det 2 som er i bruk, dersom det er ISDN er det 4. Dersom du har svakt signal, kan du forsterke dette med noe slikt: http://www.clasohlson.com/no/WiFi-repeater,-Netgear-N150/38-4883 Endret 13. mars 2014 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå