Gå til innhold

Hjelp til kjøp av høyttalere

Anbefalte innlegg

Lurer på og kjøpe meg gulvstående høyttalere. Går utifra at det er Cerwin Vega jeg skal ha, så jeg har sett på disse:

http://www.hifiklubben.no/Products/cerwin-vega-ve-12f-gulvstaende-hoyttaler-3953/

Det store spørsmålet er vel egentlig hva jeg må kjøpe ved siden av for å få disse til og funke optimalt. Altså ledninger, forsterker osv? Har ikke så masse penger og bruke ved siden :)

Skal brukes til TV :)

Endret av Lindquist93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det viktigste er bass og høyt volum så er ikke CV så dumt. Setter du pris på et mer raffinert lydbilde burde du se etter noe annet.

Det du trenger for å få lyd i et par høyttalere er:

- Lydkilde (PC, mp3-spiller, TV, CD-spiller osv)

- Signalkabler (disse går fra lydkilden til forsterkeren)

- Forsterker (enten forforsterker + effektforsterker eller en integrert forsterker)

- Høyttalerkabler

Om du skriver litt om hva du er ute etter av lydbilde, funksjoner, oppgraderingsmuligheter, budsjett osv så vil det være mye enklere å gi deg konkrete anbefalinger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om det viktigste er bass og høyt volum så er ikke CV så dumt. Setter du pris på et mer raffinert lydbilde burde du se etter noe annet.

Det du trenger for å få lyd i et par høyttalere er:

- Lydkilde (PC, mp3-spiller, TV, CD-spiller osv)

- Signalkabler (disse går fra lydkilden til forsterkeren)

- Forsterker (enten forforsterker + effektforsterker eller en integrert forsterker)

- Høyttalerkabler

Om du skriver litt om hva du er ute etter av lydbilde, funksjoner, oppgraderingsmuligheter, budsjett osv så vil det være mye enklere å gi deg konkrete anbefalinger.

Ok takk for svar :) Jeg har ikke peiling på dette... Er ute etter god bass og høyt volum ja :)

Kan vel bruke rundt 2-3000 etter jeg har kjøpt høytalerene :) Finnes det noen pakke løsning noen plass? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...