Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan crosser burde jeg kjøpe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En pit bike er en liten motorsykkel, og denne er liten. De tør ikke kalle dem crossere, for da kan det hende folk kjører cross med dem, noe jeg tviler på at de tåler. Pit bikes er først og fremst beregnet til transport på konkurranseområdet, ikke til hard bruk.

Jeg har lest litt på nett om disse og andre kinasykler, og mens noen har fått noen års relativt feilfri bruk ut av dem, er det mange misfornøyde. Blant de fornøyde kundene finner vi mange mekanisk kompetente folk, som omtrent har tatt fra hverandre og satt sammen hele greia før de tok den i bruk, fordi jobben er gjort så dårlig på fabrikk. Delene er laget og fungerer kanskje i teorien som de skal, men det blir fort noen tusenlapper ekstra hvis du må hyre inn mekaniker til å klargjøre sykkelen. Og selv om du er blant de heldige som får noe som funker ut av esken, er uansett kvaliteten lav og bruktverdien lik null.

Produksjonen er gjort så billig som mulig, og da er det mye kvalitetsprodusentene gjør som man kan kutte ut. For eksempel å sjekke at ting faktisk funker før man sender produktet. Det er også mye å spare på å hoppe over et skikkelig reservedelsnettverk, og enhver annen form for støtte etter kjøp. Lignende produkter fra mer anerkjente produsenter koster flere ganger mer, men det er ikke lureri. Selv om du betaler noen kroner for navnet på tanken.

Du bør forresten ikke skrive brukernavn i anførselstegn på den måten.

Lenke til kommentar

Du får nok utrolig mye mer om du kjøper en brukt Honda/Yamaha/Suzuki/Kawa selv om de er mye eldre. Deletilgangen på disse er også veldig god og stort sett er det bare å starte og kjøre. De kan også selges igjen uten nevneverdige problemer. Jeg vil også ta en kvalifisert gjetning på at de har MYE mer effekt enn kinaputtene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...