Niklasp Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Bare 100 eksemplarer skal bygges.Tron-designeren har laget ekte super-sykkel Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Daniel Simon har visstnok også mye av ansvaret for Bugatti 16.4 Veyron, så et helt ubeskrevet blad innen reelle kjøretøy er han ikke. Lotus C-01 veier forøvrig bare 181 kg, takket være utstrakt bruk av karbonfiberarmert epoksy, titan og høyfast stål, så 200 hk burde holde for de fleste. Motoren er en 2-sylindret V-motor, som burde tilsi en ganske hårete racinglyd i denne motorsykkelen. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Er egentlig ikke særlig gira over motorsykler, men denne var rå! Hvis jeg får sånn pre-mid-life crisis vil jeg sprette sparekonto og BSU-innsats for denne! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Problemet er at den bare kan svinge ekstremt krappe 90-graders svinger. 4 Lenke til kommentar
multisync Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Med den store kåpa så kunne de jo lett stappa inn en snasen motor med turbo på. F.eks. Hayabusa kan du jo presse opp i 500hk med turbo. Mer krefter = mer morro og mer å skryte av. Sånn når man allikevel bruker heftig mye penger på en sykkel som ikke er praktisk eller behagelig i det heletatt, det er jo bare en skrytesykkel som vil bli stående i stua som kunst og kanskje tatt ut en gang i blant bare for å lage broomlyder til du får vondt i rumpa og/eller ryggen. Endret 2. mars 2014 av multisync Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 180kg er jo blytungt! Konkurransesyklene fra 90-tallet hadde også 200HK men veide så vidt over 100kg. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 (endret) Konkurransesyklene hadde et serviceteam og et reservedelslager. Delene ble ofte byttet før de var særlig slitt. Jeg tviler på om man får med eget serviceteam og reservedelslager på kjøpet her. Derfor bør ramma og delene på Lotus C-01være såpass solide at de holder uten røntgeninspeksjon hver fjerde driftstime. Her er forresten tekniske data og konstruktørenes tankegang fra nettsiden til Lotus Motorcycles: http://www.lotus-motorcycles.com/ready-to-roar/ Den er ikke ment som en hysterisk racingsykkel (selv om den kanskje ser litt sånn ut), men som en nytelsesmaskin for de få som har råd. Endret 3. mars 2014 av SeaLion Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 (endret) 180 kg er hverken blytungt eller kejmpeimponerende, det er omtrent på linje med det 1000cc racing-sykler som er moderne pleier å ligge på. AtW Endret 3. mars 2014 av ATWindsor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg