Gå til innhold

Finne ny jobb via NAV

Anbefalte innlegg

Har en god stund nå ønsket å bytte jobb(pga. trivsel og arbeidsforhold), og egentlig eneste grunnen til at jeg ikke har gjort det enda er at jeg ikke har funnet noe alternativ.

Abonnerer på stillingsannonser både fra NAV og Finn.no, og leser endel i aviser og lignende, men finner veldig lite relevant iforhold til min situasjon(kan nevnes at jeg bor på en mellomstor plass).

Har inntrykk av mange stillinger her bare blir annonsert internt eller via "kjennskap og vennskap", fikk faktisk min nåværende jobb pga. kjennskap til en ansatt.

Kan NAV hjelpe med å finne jobber som ikke annonseres/publiseres på vanlig måte, og kan de gjøre dette selv om jeg allerede har jobb fra før?

Føler at jeg ikke kommer noen vei, siden jeg vil slutte i nåværende jobb, men ikke finner noe annet.

Kan godt tenke meg at jobbmulighetene er der, bare at jeg ikke har de rette kontaktene eller tilgangen.

På forhånd takk!

Endret av Delta_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det sånn at man kan få jobben via kontakter, men stillingen må lyses ut uansett, og da kan du gå i "fella" ved å søke på den som egentlig ikke er ledig.

Vet om en haug av folk som har fått jobben, men måtte fortsatt søke på den i ettertid, komme på intervju sammen med flere andre, for å så få den "på nytt" selv om de hadde den.

Man unngår regelverket med å lyse ut, men man lurer alle de andre som søker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det sånn at man kan få jobben via kontakter, men stillingen må lyses ut uansett, og da kan du gå i "fella" ved å søke på den som egentlig ikke er ledig.

Vet om en haug av folk som har fått jobben, men måtte fortsatt søke på den i ettertid, komme på intervju sammen med flere andre, for å så få den "på nytt" selv om de hadde den.

Man unngår regelverket med å lyse ut, men man lurer alle de andre som søker.

Det gjelder kun offentlige stillinger.

Lenke til kommentar

I utagnspunktet så er ikkje NAV den rette instansen i denne situasjonen.

NAV har som hovedoppgåve å skaffe folk arbeid, så sålenge du har jobb så kjem ikkje NAV til å gjere så veldig mykje for at du skal få bytte jobb.

Når det gjeld stillingsutlysninger så er finn.no, bedriftenes heimesider og eventuelle bransje-aviser/nettsider som er plassen å leite etter ledige stillinger.

Du kan også sende generell søknad til dei bedriftene som du kunne tenke deg å jobbe hos sjølv om dei ikkje aktiv utlyser ledige stillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...