delfin Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Color test challenge Ganske snedig test egentlig! Hvor gode er dere til å skille/sortere farger? Beklager om denne er feilpostet...i så fall kan den flyttes Endret 2. mars 2014 av pifler Lenke til kommentar
War Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Sammen med hvor god dataskjerm har du ^^ Alt så bra ut så tok jeg den opp på annen skjerm, så ser alt feil ut. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 Sammen med hvor god dataskjerm har du ^^ Alt så bra ut så tok jeg den opp på annen skjerm, så ser alt feil ut. Jeg tok den på en laptop med TFT (6-bit med dithering) og fikk 0 i score. Altså "perfekt" fargesyn.. Du må ha en ganske ræva skjerm for at fargene skal "stokkes om" Lenke til kommentar
War Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 7 så bra ut helt til jeg skiftet vinkel , ble aldri fornøyd Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Jeg husker jeg tok denne testen for mange år siden. Uten å huske poengsummen min fra den gangen husker jeg i hvert fall at jeg gjorde det relativt dårlig. Nå fikk jeg derimot 0 feil uten de store anstrengelsene - merkelig. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 Jeg tok den på en laptop med TFT (6-bit med dithering) og fikk 0 i score. Altså "perfekt" fargesyn.. Får vel putte "a pic where my mouth is" og. Kan innrømme at jeg "myste" på fargespekteret etterpå for å så etter feil. Jeg byttet om to farger etter det... det er godt mulig det hjelper for andre og, for man får visket ut "skillet" mellom fargene... vanskelig å forklare Lenke til kommentar
delfin Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 Ganske snedig hvordan distribusjonen er.. viser jo ganske tydelig at det er konsetrert rundt relativt små frekvensområder... Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Dette var vanskelig. Jeg fikk 16. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 Dette var vanskelig. Jeg fikk 16. Kan du/folk fremover ta screenshot av resultatene? Sånn som den jeg kommenterte var interessant fordi feilene var så grupperte... Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Ganske snedig hvordan distribusjonen er.. viser jo ganske tydelig at det er konsetrert rundt relativt små frekvensområder... Også virket det til å være periodisk! Men i min Vernepliktsbok så har jeg 9 på fargesyn - er ikke 9 det beste? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Snåle greier. Fikk 19. Ja jeg er nok fargeblind Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) 7! Gøy Alle var helt i midten, på det grønnblåe feltet. Endret 2. mars 2014 av Bruker-182691 Lenke til kommentar
delfin Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 Ganske snedig hvordan distribusjonen er.. viser jo ganske tydelig at det er konsetrert rundt relativt små frekvensområder... Også virket det til å være periodisk! Men i min Vernepliktsbok så har jeg 9 på fargesyn - er ikke 9 det beste? Jo, går fra 1-9 så vidt jeg husker... hadde for øvrig også 9 (på samtlige tester) Synd du ikke tok screenshot av resultatene... :\ Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Jo, går fra 1-9 så vidt jeg husker... hadde for øvrig også 9 (på samtlige tester) Synd du ikke tok screenshot av resultatene... :\ Resultatene fra denne testen? Det gjorde jeg vel...? Lenke til kommentar
delfin Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 Jo, går fra 1-9 så vidt jeg husker... hadde for øvrig også 9 (på samtlige tester) Synd du ikke tok screenshot av resultatene... :\ Resultatene fra denne testen? Det gjorde jeg vel...? Beklager, jeg blandet deg med en annen! Men som du selv påpeker, periodevis og med "klare grenser"... interessant! Lenke til kommentar
delfin Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 Snåle greier. Fikk 19. farge.jpg Ja jeg er nok fargeblind Du er nok det til en viss (liten) grad ja, men det er det veldig mange som er... nyansene er også ganske små. Du kan prøve igjen og "myse over" før du sender inn og se om du gjør det bedre.. jeg gjorde det og byttet om to. Interessant distribusjon, igjen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Tror heller jeg prøver senere på en annen skjerm. Forandrer resultatet seg drastisk kan jeg nok skylde på skjermen. Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Beklager, jeg blandet deg med en annen! Men som du selv påpeker, periodevis og med "klare grenser"... interessant! Det står at kvinner har sjeldere fargesynproblemer enn menn. Det må jo være fordi de skulle plukke bær i gamle dager. En trenger jo ikke fargesyn for å slakte elg, men frukt og bær har mange fargenyanser. Neida, nå bare fabulerer jeg. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 Beklager, jeg blandet deg med en annen! Men som du selv påpeker, periodevis og med "klare grenser"... interessant! Det står at kvinner har sjeldere fargesynproblemer enn menn. Det må jo være fordi de skulle plukke bær i gamle dager. En trenger jo ikke fargesyn for å slakte elg, men frukt og bær har mange fargenyanser. Neida, nå bare fabulerer jeg. Ja, det er et kjent faktum som kan være interessant å diskutere evolusjonsmessig... det kan godt hende du er inne på noe der, men kanskje en egen tråd hadde vært bedre? Absolutt en interessant problemstilling... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå