Gå til innhold

Fargesyn - test deg selv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sammen med hvor god dataskjerm har du ^^

Alt så bra ut så tok jeg den opp på annen skjerm, så ser alt feil ut.

Jeg tok den på en laptop med TFT (6-bit med dithering) og fikk 0 i score. Altså "perfekt" fargesyn..

Du må ha en ganske ræva skjerm for at fargene skal "stokkes om" ;)

Lenke til kommentar

Jeg tok den på en laptop med TFT (6-bit med dithering) og fikk 0 i score. Altså "perfekt" fargesyn..

WBtIFTN.png

Får vel putte "a pic where my mouth is" og.

Kan innrømme at jeg "myste" på fargespekteret etterpå for å så etter feil. Jeg byttet om to farger etter det... det er godt mulig det hjelper for andre og, for man får visket ut "skillet" mellom fargene... vanskelig å forklare :)

Lenke til kommentar

Ganske snedig hvordan distribusjonen er.. viser jo ganske tydelig at det er konsetrert rundt relativt små frekvensområder...

Også virket det til å være periodisk! Men i min Vernepliktsbok så har jeg 9 på fargesyn - er ikke 9 det beste?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

7! :D Gøy :D Alle var helt i midten, på det grønnblåe feltet.

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Ganske snedig hvordan distribusjonen er.. viser jo ganske tydelig at det er konsetrert rundt relativt små frekvensområder...

Også virket det til å være periodisk! Men i min Vernepliktsbok så har jeg 9 på fargesyn - er ikke 9 det beste?

Jo, går fra 1-9 så vidt jeg husker... hadde for øvrig også 9 (på samtlige tester) :) Synd du ikke tok screenshot av resultatene... :\

Lenke til kommentar

Jo, går fra 1-9 så vidt jeg husker... hadde for øvrig også 9 (på samtlige tester) :) Synd du ikke tok screenshot av resultatene... :\

Resultatene fra denne testen? Det gjorde jeg vel...?

Beklager, jeg blandet deg med en annen! Men som du selv påpeker, periodevis og med "klare grenser"... interessant! :)

Lenke til kommentar

Snåle greier. Fikk 19.

attachicon.giffarge.jpg

Ja jeg er nok fargeblind :p

Du er nok det til en viss (liten) grad ja, men det er det veldig mange som er... nyansene er også ganske små. Du kan prøve igjen og "myse over" før du sender inn og se om du gjør det bedre.. jeg gjorde det og byttet om to.

Interessant distribusjon, igjen :)

Lenke til kommentar

Beklager, jeg blandet deg med en annen! Men som du selv påpeker, periodevis og med "klare grenser"... interessant! :)

Det står at kvinner har sjeldere fargesynproblemer enn menn. Det må jo være fordi de skulle plukke bær i gamle dager. En trenger jo ikke fargesyn for å slakte elg, men frukt og bær har mange fargenyanser. Neida, nå bare fabulerer jeg.

Lenke til kommentar

Det står at kvinner har sjeldere fargesynproblemer enn menn. Det må jo være fordi de skulle plukke bær i gamle dager. En trenger jo ikke fargesyn for å slakte elg, men frukt og bær har mange fargenyanser. Neida, nå bare fabulerer jeg.

Ja, det er et kjent faktum som kan være interessant å diskutere evolusjonsmessig... det kan godt hende du er inne på noe der, men kanskje en egen tråd hadde vært bedre? Absolutt en interessant problemstilling...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...