Gå til innhold

Bygge Stasjonær PC

Anbefalte innlegg

Har da tenkt å bygge min første datamaskin. Den skal være tilpasset til mesteparten gaming, men også være rask både på oppstart og generelt andre ting.

Har allerede et kabinett; (Fractal Design Define R4 Black Pearl) Så komponentene må "passe" i dette kabinettet.

Den skal som sagt brukes til gaming, og da tenker jeg på spill som; Battlefield 3&4, Crysis 3, Bioshock Infinte, Far Cry 3 og en god del andre spill med ganske høy grafikk. Har veldig lyst på en build som kan kjøre slike spill på MAX settings, uten noen form for lag og kanskje en FPS på rundt 60 - 80 (?)

Budsjettet er vel rundt 15,000 kr. Helst ikke mer.

Takk på forhånd for all fremtidig hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1360764&su=C1E9781C-B981-4D96-808A-3F1B4BADBEE2

Her er min annbefaling

Her får du hovedkort som støtter crossfire, så du senere kan lagge til enda et skjermkort for opp til dobbel performance i spill.

Du får en bra vannkjøler for CPU så den holder eg kald å du kan overklokke bra uten bråk.

Du får en VELDIG bra PSU så du ikke trenger å bekymre deg for om du har nok strøm selv med 2 skjermkort å overklokking.

16 GB ram, du TRENGER egentelig bare 8 for gaming men like greit å kjøpe 16 med en gang så er det mer oppgraderbart i fremtiden å du slipper å stresse med å kjøpe mer senere. Det er så billig unasett.

Du får i7 CPU som kan overklkkes meget bra

Du får en utrolig stabil å rask SSD på hele 250 GB + en veldig stabil å STILLE lagrisk disk på hele 3 GB.

TIl slutt får du et av de beste skjerm kortene på markedet i dag og jeg velger det fremfor 780 TI pga det har mer vram så visst du i fremtiden skal kjøre 2 kort i crossfire går du ikke så lett tom for vram. Et problem med 780 TI i SLI er nettop det at de ikke har nok vram.

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar

Liker Satyrion sitt oppsett, men noe kan fikses litt på.

Ang HDD, ikke gå for Green. Grei nok som backup da.

Skjermkortet, godt valg. Liker at folk velger AMD R9 290X, du kan jo også vurdere et med ASUS eller MSI kjøler på.

VIss du skal ha det beste så går du for 780Ti, men her går du for enten Evga sin classy versjon eller MSI sin Lightning versjon. Ellers holder du deg til 290X.

Hovedkortet er greit nok, men sjekk om den har nok tilkoblingspunkter for ditt bruk.

Lenke til kommentar

Liker Satyrion sitt oppsett, men noe kan fikses litt på.

Ang HDD, ikke gå for Green. Grei nok som backup da.

Skjermkortet, godt valg. Liker at folk velger AMD R9 290X, du kan jo også vurdere et med ASUS eller MSI kjøler på.

VIss du skal ha det beste så går du for 780Ti, men her går du for enten Evga sin classy versjon eller MSI sin Lightning versjon. Ellers holder du deg til 290X.

Hovedkortet er greit nok, men sjekk om den har nok tilkoblingspunkter for ditt bruk.

Green holder i massevis til media lagring og er etter min mening den beste disken for det pga ikke vits med noe som spinner mer, bråker mer å blir fortere utslitt. Tenker at 250 GB holder for spill å programmer å at Green kun blir brukt til media, slik oppsett jeg kjører selv. :)

Lenke til kommentar

Har Green selv å er lei av at den alltid må spinne opp før jeg kan få brukt den :/ Som ofte tar et par sekund -.-

Er sant det, men hører ganske mangle folk klager på at WD blue bråker. Har bare mareritt fra militæret hvor jeg aldri fikk sove pga spinnende hard disker fra laptopper som sto på å lasta ned ting natta lang hehe :)

Back to topic, JA Mariusgt det er et veldig bra grafikk kort å selv ville jeg valgt d anyday over TI prisen tatt i betraktning :)

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...