maftrix Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 (endret) Hei! Har fått vanvitting lyst på trippel skjermløsning i det siste. Klarer mitt Gigabyte GTX 760 å kjøre surround? Har en BenQ GL2450HM som jeg tenker å bruke som midtskjerm og så kjøpe to AOC 24 tommers skjermer ( https://www.komplett.no/aoc-24-led-e2461fwh/774847#!tab:reviews!review:2 ) i tillegg som sideskjermer. Er det et greit oppsett? Ett annet spørsmål: går det an å koble til en via DVI, en via VGA med DVI adapter og en via HDMI? Vil det se rart ut med to forskjellige skjermer? Dette skal selvsagt brukes som surround setup Takker for svar! Endret 1. mars 2014 av maftrix Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 De klarer å kjøre skjermene, men du kommer til å måtte spille på low, kanskje medium... IPS er lurt, pga. innsynsvinkler! Lenke til kommentar
maftrix Skrevet 5. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2014 Noen som kan svare meg på dette? Ett annet spørsmål: går det an å koble til en via DVI, en via VGA med DVI adapter og en via HDMI? Og fortsatt kunne bruke dem i surround? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 De klarer å kjøre skjermene, men du kommer til å måtte spille på low, kanskje medium... IPS er lurt, pga. innsynsvinkler! Hvem er det som trenger så fryktelig til innsynsvinkel da? Har du skjermene i 170 grader på sidene? Lenke til kommentar
XE DarkRunner Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 760 kortene har vel 2gb(?) som er litt vel lite for 3 skjermer og oppløsningen samtidig som kraften i kortet ville sørget for at du var dømt til å spille på low (og aldri aldri aldri få bruke AA igjen)Jeg kjørte selv eyefinity et par år tilbake, men ga meg kjapt siden jeg ikke hadde 3 identiske skjermer (dette skapte mye frustrasjon når det kom til farger som ikke stemte fra skjerm til skjerm osv.). Brukte da et Ati 5970 2gb som heller ikke hadde sjans på den oppløsningen (2 gpu'er). Det med tilkoblinger er jeg litt usikker på... for dette var en big deal når jeg brukte eyefinity/surround fordi man måtte bruke en displayport (eller DP-adapter til et eller annet). Hvis jeg husker rett så eliminerte Nvidia kravet om DP for å kjøre surround og du kan kjøre Dvi+Dvi+hdmi, men jeg er ikke sikker! Mitt råd: Spar deg opp til et nytt skjermkort i litt høyere ytelsesklasse... du taper fryktelig mye på å gå over til 3 skjermer og lavere grafikk... det ødelegger halve gleden. Og mens du er i gang med sparingen så ville jeg gått for noe lignende disse (http://www.elkjop.no/product/data/pc-skjerm/LGIPS23EA63/lg-23ea63v-23-led-ips-skjerm) x3. Det er så godt som ingen "list" rundt skjermen som gjør de absolutt perfekt for surround (pluss at de er IPS som gir fantastisk fargekvalitet). Håper det hjalp Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 (endret) Ips blir graut når man spiller. Dermed ikkje så digg alikevel. Eneste "ips" som kan spilles på er koreaskjermene som man kan overklokke til 100hz+. 60hz ips er digg for stillbilder. Der stopper det også Endret 9. mars 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
XE DarkRunner Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Ips blir graut når man spiller. Dermed ikkje så digg alikevel. Eneste "ips" som kan spilles på er koreaskjermene som man kan overklokke til 100hz+. 60hz ips er digg for stillbilder. Der stopper det også Vil nå si at du legger mest merke til det hvis man spiller cs:go osv. Har en kompis med 30" 1600p dell skjerm som er fantastisk på spill selv om det er 8ms. Har selv bestilt 144hz skjerm selv vel og merke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå