Gå til innhold

Salg av pc/hjelp til prisantydning

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Har hatt en "komplett-gamingpc" nå i snart 3 år, garantien går ut i oktober. Jeg har veldig lyst til å få solgt pc-en min slik at jeg står igjen med litt spenn til å kjøpe meg en bærbar pc til rundt 7000 kr. Problemet er at jeg ikke vet hva pc-en min ville gått for nå, og håper da at noen av dere kunne gitt meg en ca. salgs pris, trenger ikke å være så veldig nøye, men det dere syns det er rimelig at jeg selger pc-en for.

Pc-en er stasjonær, og har vært i middels bruk. Garantien går ut om et par månder.

Kabinett, lite slitt, eller fin stand; NZXT Phantom, ser at denne går for rundt 1000 på komplett sine hjemmesider.

Hovedkort: MSI P67A

CPU: Intel Core i5 - 2500k, ser at denne går for ca. 1500 på komplett sine hjemmesider.

Strømforsyning: Coolermaster silent Pro 700W

Ram: Kingston DDR3 1333MHz 8GB

Skjermkort: Gainward GeForce GTX580

SSD: Corsair SSD Force Series 60GB

HDD: Samsung Spinpoint 1TB 7200 RPM

PC-Skjerm: Benq 24 tommer, orginal pris rundt 2000.

Hadde satt veldig stor pris på om noen kunne ta seg tiden til å bare se over dette og fortelle meg sånn cirka hva en pc av dette kaliber ville gått for på dagens markedt, tatt i betraktning at den snart er 3 år gammel. Hvis det i det hele tatt er vits i å få prøve å solgt pcen.

Endret av rolfern123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg estimerer denne maskinen til rundt 4500-5000kr.

Prisen baserer jeg på alder, slitasje spesielt med tanke på SSD, HDD og PSU, og at man får en ny 24" BenQ LED til 900kr.

Det som redder maskinen er et fremdeles ganske godt skjermkort, som jeg takserer til ca 1400kr.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg estimerer denne maskinen til rundt 4500-5000kr.

Prisen baserer jeg på alder, slitasje spesielt med tanke på SSD, HDD og PSU, og at man får en ny 24" BenQ LED til 900kr.

Det som redder maskinen er et fremdeles ganske godt skjermkort, som jeg takserer til ca 1400kr.

Takk for raskt svar!

Lenke til kommentar

Skjermkortet er verdt 800kr maks? Hadde planer om å kjøpe et, Fikk det for 700kr. pga han bodde i samme by som meg, Men kjøpte heller 780.

er verdt mer enn det, tipper rundt 1200-1400

Hvordan kan du si at 580 er verdt den prisen?

Man får jo et 7970 for 1400kr brukt...

Lenke til kommentar

Skjermkortet er verdt 800kr maks? Hadde planer om å kjøpe et, Fikk det for 700kr. pga han bodde i samme by som meg, Men kjøpte heller 780.

er verdt mer enn det, tipper rundt 1200-1400

Hvordan kan du si at 580 er verdt den prisen?

Man får jo et 7970 for 1400kr brukt...

link meg til et 7970 kort til 1400.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46872539&searchQuery=7970

2100 kr 1,5 år gammelt med referanse kjøler....

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar

wow, du klarte og finne det dyreste kortet på finn..
Det ligger et annet ett til 1700kr: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46968143&searchQuery=7970

Grunnen til at det ikke ligger noen kort der til 1400kr er jo at dem blir solgt.

At du fikk 1300kr for det 580 kortet sliter jeg litt med.
Må nesten eventuelt ha vært noen som hadde ett fra før, som er dum nok til og gi så mye for det.

Endret av walaker
Lenke til kommentar

Vel ... Et 580 yter omtrent likt som 660 ti og hvor mye må du gi for det? Og så kan du spør deg hvor mye garanti er verdt. 12 - 1400 for et 580 er ingen upris imho litt avhengig av produsent, kjøleløsning og mengde minne. Hvis du i tillegg kjenner selger og føler deg trygg på at varen ikke er mishandlet så har du en god Gpu til en ok penge.

Lenke til kommentar

Vel ... Et 580 yter omtrent likt som 660 ti og hvor mye må du gi for det? Og så kan du spør deg hvor mye garanti er verdt. 12 - 1400 for et 580 er ingen upris imho litt avhengig av produsent, kjøleløsning og mengde minne. Hvis du i tillegg kjenner selger og føler deg trygg på at varen ikke er mishandlet så har du en god Gpu til en ok penge.

Stakkars han som kjøpte Gpu`en av deg, Jeg hadde følt meg svindlet. Jeg fikk tilbud for et 580. 700kr med PNY sin signature edt, Takket nei da jeg hadde kjøpt mitt 780 :)

Lenke til kommentar

Så folkens... Hvis jeg hadde lagt ut pc-en på finn, inkludert skjerm, middels tastatur og mus, for sånn cirka 3500 eller opp mot 3900. Ville jeg da få solgt pc-en relativt raskt?(er ganske desperat på å få solgt). Noen som har erfaring med salg av pc?

Lenke til kommentar

Så folkens... Hvis jeg hadde lagt ut pc-en på finn, inkludert skjerm, middels tastatur og mus, for sånn cirka 3500 eller opp mot 3900. Ville jeg da få solgt pc-en relativt raskt?(er ganske desperat på å få solgt). Noen som har erfaring med salg av pc?

du vil få solgt den lett, på finn.no gir folk altid mye mer enn ting er verdt, En kompis solgte en gammel pc med 560 TI til 5000 for 8 måneder siden

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sier ja. Åssen kabinett er det? 4k for den pakka med skjerm og alt er ingen upris. Folk på dette forum er så kjipe å spør om bruktpriser.

Kabinettet: https://www.komplett.no/nzxt-phantom-special-edition-sortorange/632623

Litt misfornøyd med kabinettet, sånn størrelse messig så blir det litt for stort. Pc-en er ikke brukt så veldig mye brukt. Vil si den er middels/lite brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...