thoOmas Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Hei, når jeg spiller så rebooter pcn min, uten feilmelding eller noe. Jeg har windows XP og xp2600+ 512 ram, radeon 9800 Atlantis, osv Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Tim Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Hei Thomas! Du har lastet ned og prøvd forskjellige drivere? Lenke til kommentar
thoOmas Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Ja det har jeg, den rebooter ikke når jeg bruker et annet skjerkort, og jeg testet skjermkortet på en annen pc, med samme driver og da rebootan ikke. Hovedkortet jeg har er: Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA Lenke til kommentar
llehsirK Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 skrudd av funksjonen i xp som rebooter ved feil? hvis ikke slå den av. Hvordan? www.windows.no Lenke til kommentar
thoOmas Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Ja, det har jeg gjort, men når den skal til å reboote da, kommer det bare en blå skjerm. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 ting nr.1 kom med slike ting i begynnelsen: Hei, når jeg spiller så rebooter pcn min, uten feilmelding eller noe. Jeg har windows XP og xp2600+ 512 ram, radeon 9800 Atlantis, osv quote] så sliper vi å spør sp. nr.1 Du sier uten feilmelding eler noe, altså svart skjerm med en eneste gang?? (ofte så står det noe, men langt fra nok tid til å lese det) Er det når skjermkortet loader? Er det når som helst? NOe i det hele tatt du kan si om tidspunktene da maskinen rebooter? (hvilke andre prosesser skjer rundt dette tidspunktet?) Har du nyeste driverne til HovedKortet? Hvilken strømforsyning har du? (hvor mye yter den altså?) (vet at dette kortet krever litt størm (bla. er det ekstra strøm tilkobling på de) Hvilken størmforsyning/prosessor(og annet strømkrevende) var det i den andre maskinen? Dette vil nok hjelpe deg i gang med feilsøkingen.... Lenke til kommentar
thoOmas Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Mulig det kommer no tekst før den rebooter, men det har jeg ikke lagt merke til, isåfall må det gå jævlig fort. Jeg har 360 W PSU, Den andre pcen er en gammal 500 mhz, vet ikke PSU på den.. Jeg har også byttet den ledningen fra PSU og også prøvd å bruke en av de andre strømkontaktene inne i pcen, sånn at skjermkortet står alene på en kabel! Hvor finner jeg den nyeste drivern til hovedkortet? Lenke til kommentar
thoOmas Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Jeg har allerede gitt den en egen strøm kabel Lenke til kommentar
thoOmas Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Jeg tror at problemet er at grafikk kortet blir for varmt, men jeg har silt ned resolution på skrive bordet, og da rebooter den ikke med det samme værtfall, men skal kjøpe meg en GPU vifte, så den ikke blir så varm Takker for alle svar osv. Lenke til kommentar
panbo Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 hei Jeg har ett Sappire radeon 9600 grafikkort. Jeg opplever også at pc'en rebooter uten noen for for varsel. Dette dukket opp rett etter jeg skiftet skjermkort... Noen som har en ide på disse problemene, så tas råd med glede... Kortet er kjølig, prosessoren er kjølig, 350w strøm, 4x AGP... Så det er merkelig... Og i Linux (Debian, XFree86, 4.3.1) er det ikke noen problemer... Ganske frustrerende saker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå