sedsberg Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Hei. Trenger et program som kan konvertere fra bl.a. 1080i50 til 1080P25. De fleste programmer bruker en ekstremt simpel deinterlacing som gir ekstremt uklare bilder ved bevegelse, gir klassiske "interlace-striper" eller tar bare hvert felt, noe som gir halve oppløsningen vertikalt. Hadde tidligere VirtualDub med et ganske bra deinterlace-filter som brukte bevegelsesdeteksjon og interpolering. Finner det ikke igjen og dessuten støtter ikke Vdub AVCHD. Kun AVI (VFW). Jeg filmer stort sett ting hvor det er mye bevegelse og fellesnevner for nesten alt jeg laster opp til bl.a. Youtube er at det blir ekstremt uklart. Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 (endret) Nå er jeg litt usikker på hvilket inputformat du har, men her er en ffmpeg string du kan bruke for å deinterlace til 25P. for %%a in ("*.mkv") do "C:\ffmpeg\ffmpeg" -i "%%a" -filter:v yadif=0 -acodec copy "C:\newfiles\%%~na.mp4" pause Gå til http://ffmpeg.zeranoe.com/builds/ og last ned 32/64bit static build. Lag en batfil av den teksten jeg postet over, hvor du bytter .mkv og .mp4 med henholdsvis input og output containeren du vil ha. Putt FFmpeg der du ønsker (husk å endre i koden), og lag en "newfiles" mappe på samme plass. Da er det bare å putte batfilen i mappa hvor filene holder til, dobbeklikke og håpe på det beste Hvis jeg ikke har bommet på syntaksen skal dette konvertere alle filer som starter med filutvidelsen du setter som input og lagrer det ferdige produktet i "newfiles" med utvidelsen du setter som output. Du kan støte på noen utfordringer med lyden på denne da noen containere ikke er glad i PCM. Så du må se an om du må endre -acodec copy til noe annet. Endret 19. mars 2014 av Judgement Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå