Gå til innhold

Lyd fra PC over til TV via HDMI


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tenkte på å se film via netflix nå, men når jeg kobler til HDMI kablen så får jeg kun bilde på tv skjermen.

 

Jeg har vært inne i lyd kategorien og valgt Realtek Digital output som da skal være ut via HDMI.

 

Men ikke noe fungerer.

Hva er det jeg kan gjøre for at dette skal fungere?

 

Ta en annen PC og se film med? hehe

 

Håper på hjelp :)

 

Mvh:

Dan Steffen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags skjermkort har du? Realtek Digital Output høres ut som coax/optisk-utgang på HK. Ikke HDMI.

Har et Nvidia GeForce GTX 760M skjermkort, og intel hd graphics! Bytter automatisk!

Får jeg ikke brukt hdmi da? Eller hva må jeg gjøre?:(

 

Er litt blank akkurat nå:/

Lenke til kommentar

Har du ingen lyd-enheter som heter noe med HDMI? Hvis ikke så burde Realtek-digital bli rutet til HDMI skulle jeg tro.

Nei, det var ikke noe det sto HDMI på mener jeg og huske!

Prøvde det jeg gjorde på min gamle data, men det funka ikke på min nye asus n56jr gitt!

På den gamle sto det high defination ett eller annet, og det fungerer helt fint:)

 

Men på den nye er det værre:(

Lenke til kommentar

Du burde nevne at du har en laptop :)

 

Men hva slags laptop har du? Og hva slags outputs har den? Du kan bruke headset port for lyd ut osv...

Ja, det burde jeg helt sikkert gjøre ja!

 

Har en laptop, Asus n56jr maskin!

Vet ikke om noe dette kan være til noe hjelp:?

 

4 x USB 3.0

Mikrofoninngang

Hodetelefons/SPDIF-kombojakk

HDMI

LAN

VGA

 

Hvordan bruker jeg headset porten for å få lyd til tv? :S

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Har du oppdatert grafikkort-driverne?

Har du høyreklikket i Sound Devices og haket av "hide disabled" og "hide disconnected"?

 

Eventuelt prøv en ny hdmi-kabel hvis det er feil med lyd-delen av kabelen.

Lenke til kommentar

Har du oppdatert grafikkort-driverne?

Har du høyreklikket i Sound Devices og haket av "hide disabled" og "hide disconnected"?

 

Eventuelt prøv en ny hdmi-kabel hvis det er feil med lyd-delen av kabelen.

Jeg har oppdatert til en 332.21 driver tror jeg!

Er slik at når jeg laster ned de nyeste driverene så får jeg feilmelding, at den ikke finner kompatibel grafikkmaskinvare! Har slitt med det dette en stund!

 

Nei, har ikke vært der å haket av det nei! Jeg kan prøve å se om det fungerer først:)

 

Kan prøve med en ny hdmi kabel, men den funket på maskina til dama, så vil anta at den fungerer!

 

Takk for svar:) Setter pris på det:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

Har du oppdatert grafikkort-driverne?

Har du høyreklikket i Sound Devices og haket av "hide disabled" og "hide disconnected"?

 

Eventuelt prøv en ny hdmi-kabel hvis det er feil med lyd-delen av kabelen.

Jeg har oppdatert til en 332.21 driver tror jeg!

Er slik at når jeg laster ned de nyeste driverene så får jeg feilmelding, at den ikke finner kompatibel grafikkmaskinvare! Har slitt med det dette en stund!

 

Nei, har ikke vært der å haket av det nei! Jeg kan prøve å se om det fungerer først:)

 

Kan prøve med en ny hdmi kabel, men den funket på maskina til dama, så vil anta at den fungerer!

 

Takk for svar:) Setter pris på det:)

 

 

Hvis kabelen funker et annet sted er det noe maskinvaretrøbbelet som kan ødelegge. Søk opp kortet på google og hør om andre har samme problem som deg.

Lenke til kommentar

 

Har du oppdatert grafikkort-driverne?

Har du høyreklikket i Sound Devices og haket av "hide disabled" og "hide disconnected"?

 

Eventuelt prøv en ny hdmi-kabel hvis det er feil med lyd-delen av kabelen.

Jeg har oppdatert til en 332.21 driver tror jeg!

Er slik at når jeg laster ned de nyeste driverene så får jeg feilmelding, at den ikke finner kompatibel grafikkmaskinvare! Har slitt med det dette en stund!

 

Nei, har ikke vært der å haket av det nei! Jeg kan prøve å se om det fungerer først:)

 

Kan prøve med en ny hdmi kabel, men den funket på maskina til dama, så vil anta at den fungerer!

 

Takk for svar:) Setter pris på det:)

 

Når du er inne på nvidia.com, velger du desktop eller M driver? Det er 2 forskjellige drivere, en for desktop og en for laptop (M)

 

334.89 - WHQL 264.1 MB Er den siste jeg finner til ditt skjermkort :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Har du oppdatert grafikkort-driverne?

Har du høyreklikket i Sound Devices og haket av "hide disabled" og "hide disconnected"?

 

Eventuelt prøv en ny hdmi-kabel hvis det er feil med lyd-delen av kabelen.

Jeg har oppdatert til en 332.21 driver tror jeg!

Er slik at når jeg laster ned de nyeste driverene så får jeg feilmelding, at den ikke finner kompatibel grafikkmaskinvare! Har slitt med det dette en stund!

 

Nei, har ikke vært der å haket av det nei! Jeg kan prøve å se om det fungerer først:)

 

Kan prøve med en ny hdmi kabel, men den funket på maskina til dama, så vil anta at den fungerer!

 

Takk for svar:) Setter pris på det:)

Når du er inne på nvidia.com, velger du desktop eller M driver? Det er 2 forskjellige drivere, en for desktop og en for laptop (M)

 

334.89 - WHQL 264.1 MB Er den siste jeg finner til ditt skjermkort :)

Har ikke vært inne på nvidia.com å lastet ned driver før! Har bare vært inne på geforce.com jeg! Kanskje je skulle prøvd fra nvidia.com

 

Veldig usikker på hva jeg har prøvd å laste ned da, om det er desktop eller laptop! Men skal se om jeg finner den:)

 

Eller får du lagt linket direkte til den driveren her, så jeg kan klikke på linken og pakke ut filene og laste ned fra en mappe? Det funket før på en driver! Fikk den på link i mappe og pakket dem ut og klikka på setup og lasta ned! Funka fjell:)

 

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar

Det er enklere for deg å bare gå inn på http://nvidia.com klikke på drivers, også velge GeForce 700M også ditt skjermkort. Så laste ned å pakke ut :)

Det har jeg prøvd og da får jeg bare opp feilmelding! "Denne grafikkdrivern finner ikke kompatibel grafikkmaskinvare" å jeg kjenner at det irriterer meg en smule!

 

Har også prøvd og deaktive det ene skjermkortet som er intel hd grapichs og kun kjøre på geforce gtx 760m skjermkorte! Men like mye trøbbel da:(

 

Blir litt frustrert når maskina er ny :(

Lenke til kommentar

Mulig jeg husker feil nå, har ikke gjort det på en stund, og har ikke pc+tv foran meg nå, men istedenfor å velge Realtek-lyd, kan du ikke velge TV-lyd?

 

Altså når du er koblet opp med HDMI til tv-en og ser bildet på skjermen, så går du inn på lydinnstillingene der du antagelig har valgt realtek (du kommer kanskje inn der via høytalersymbolet i system-tray ved klokka) - der skal en eller annen tv dukke opp som et lydalternativ, tror jeg. Dersom det gjør det så er det den du skal velge.

Lenke til kommentar

Prøv å last ned GeForce Experience da.

 

Jeg har AMD skjermkort, og får lastet ned nVidia drivere fra nvidia.com.

 

Så det er litt rart at du som har nVidia skjermkort ikke får gjort det. Eller får du lastet ned, men ikke installert driver?

Lenke til kommentar

Prøv å last ned GeForce Experience da.

 

Jeg har AMD skjermkort, og får lastet ned nVidia drivere fra nvidia.com.

 

Så det er litt rart at du som har nVidia skjermkort ikke får gjort det. Eller får du lastet ned, men ikke installert driver?

Har lastet ned geforce experience, men får ikke den nyeste driveren fordi om!

 

Hm, ja det er jo litt rart da!

Men får bare feilmelding når jeg laster ned driveren. Kommer inn på nvidia og den står og jobber litt, så får jeg feilmeldingen!

 

Jeg blir rett og slett skikkelig oppgitt :/

Lenke til kommentar

Lar du nVidia finner driver for deg? Eller velger du manuelt?

 

Dette var det jeg fant når jeg tok en rask tur på Asus.com og fant pcen din.

 

"nVidia Graphics Driver
Please remove old version of NVIDIA VGA driver and install NVIDIA VGA driver V9.18.13.XXXX or above version under Windows 7 environment before upgrade to Windows 8."

 

Denne driveren er datert tilbake sent 2013.

 

En kommentar på PCen din fra en kjøper på Komplett.no

 

"Asus har gitt GTX760M kortet en egen asus ID, så drivere direkte fra nvidia fungerer ikke, dette gjør at man må kjøre på gammel ikke-optimalisert grafikkdriver, dette gir også krøll under win 8.1. (krasj, videolagg osv)"

 

Så der har du problemet, Asus har gitt GTX760M en egen ID som igjen gjør det vanskeligere for brukere å oppdatere nVidia driver. Dette her syns jeg Asus kunne ha droppa....

 

Fant en tråd på GeForce forumet. https://forums.geforce.com/default/topic/513621/geforce-mobile-gpus/installer-cannot-continue-the-graphics-driver-could-not-find-compatible-graphics-hardware-installer-/

 

Se om du kan bli noe klokere her :)

Endret av ZentiX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...