VH97 Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Hei. Noen her inne som kan svare meg på hva som er maks størrelse på en mail? Jeg har en video av en fotballkamp som jeg skal sende til noen, men tror nok den er altfor stor. Derfor er en alternativ løsning med privat link på YouTube. Men noen som vet hvor stor en mail kan bli? GB, MB...? Takker for svar. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Det varierer. Hvor ligger mailen din? Mottaker må også kunne akseptere størrelsen. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 (endret) Kommer helt an på hvordan mailserveren er konfigurert.. og både mailserveren for avsenderdomenet og mottakerdomenet må godta mailen. En del mailservere har en grense allerede på 20-25MB. Edit: Mail er også en svært ineffektiv måte å sende store filer på, da vedlegg må enkodes til noe som kan representeres som tekst, noe som øker størrelsen en hel del. Endret 1. mars 2014 av Sokkalf™ Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 (endret) Default i MS exchange er vel faktisk 10MB. En enkel måte er å laste opp til dropbox e.l og dele link til filen (public folder i dropbox). Endret 1. mars 2014 av c7Nn Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Evt. sette opp privat FTP eller HTTP-server. Dette er enklere enn det mange tror. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå