Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Er ferdigutdannet til sommeren (bachelor Informatikk), og har fått meg jobb som associate hos Accenture i Oslo. Lurer på om noen har erfaring med hvilken dresskode som er vanlig for IT-konsulenter i Oslo, og gjerne spesielt Accenture. Når jeg var på case-dag og jobbintervju så jeg svært mange i full dress, men fikk inntrykk av at det stort sett var ledere.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det pleier å være ganske avslappet, så lenge du ikke sitter ute hos enkelte kunder.

Takk for svar. Som konsulent regner jeg med at jeg stort sett sitter ute hos kunden. Regner med det er litt med høytidelig da?

Lenke til kommentar

Som konsulent tilpasser man seg kunden.

Jobber du på IT-prosjekt hos f.eks NAV så vil kunden gå i dongeri og da går det fint med dongeri/genser eller bukse/skjorte. Stiller du med dress skaper du avstand til kunden.

Jobber du på prosjekt hos Finansbanken så har alle hos kunden dress. Da stiller du i dress også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Det kan være en stor fordel å ha et knippe Smart-Casual antrekk i skapet, type mellomting mellom hettegenser/dongeri og stiv dress. Ellers kan det være lurt å etablere en skjorte-samling etterhvert. Det er greit å ha ting i bakhånd slik at du kan kle deg etter de du skal sosialisere med, evt de du skal overtale til å betale deg dyre summer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...