Gå til innhold

Den russiske aggresjonen mot Ukraina


Anbefalte innlegg

Her er det noe som skurrer fælt.

Russland hevder Uraina skjøt ned flyet samtidig som internationale etterforskere ikke får undersøke åstedet.

Regner med de hadde sluppet til alt av international støtte og predde for å bevise nettop dette, kanskje sågar rotet opp rakettdeler med serienummer fra SAMen som skjøt det ned, men istedenfor slipper de ikke til mens opprørerne plyndrer vraket.

Synes du virkelig den historien høres sansynlig ut?

 

Her har du forresten bilder av det russiske etterforskningsteamet.

http://ukraineatwar.blogspot.nl/2014/07/meeting-official-investigators-of-mh17.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste i går at de påsto at de ikke kom til å stå i veien for etterforskningen og at de skulle bistå dem dersom de lurte på noe. Haha, for noen folk! Hvis det finnes et helvette så er det her disse folkene hører hjemme! Det er forbi skalaen av tragisk hele greia. Putin kan gjøre slutt på dette iløpet av noen minutt, men det gjør han ikke. Tipper han elsker dette, ren ondskap!

Lenke til kommentar

Her er det noe som skurrer fælt.

Russland hevder Uraina skjøt ned flyet samtidig som internationale etterforskere ikke får undersøke åstedet.

 

De hevder da vitterlig ikke at Ukraina skjøt ned flyet. De opplyser bare at de registrerte en aktiv såkalt kupol-radar i tidsrommet. Og at Ukraina har tre batterier med BUK i det aktuelle området.

 

Forøvrig sitter det alltid langt inne å innrømme noe slags ansvar, uansett nasjon og hendelse.

 

I 2001 skjøt Ukraina ned et sivilt russisk Tupolev med 78 mennesker ombord. Ukraina betalte etterhvert okonomisk erstatning til pårørende, men har ikke innrømmet skyld for det som skjedde utover det.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Siberia_Airlines_Flight_1812

 

 

USA på sin side, skjøt ned Iran AIr Flight 655 med 290 mennensker ombord. Etter å ha blitt tauet inn for Internasjonale Straffedomstolen, betalte de omsider økonomisk erstatning, altså 8 år senere. Men de nektet fortsatt å ta ansvar for selve nedskytingen.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655

 

Så nei, ikke forvent noe "kjapt svar" i imorgen denne gangen heller, uansett hvem/hva som er ansvarlige.

Lenke til kommentar

 

Det har i grunn vært lite fokus på at den Ukrainske Hæren er oppsatt med akkuratt samme type missiler-batterier.

Ukrainske myndigheter har 60 stykker.

De har ikke tatt dem i bruk fordi terroristene ikke har fly.

Ukrainske myndigheter har invitert OSCE til å inspisere og telle at Ukrainske myndigheter har alle sammen og at de ikke har vært avfyrt.

 

Du overser at terroristene skrøt av at de hadde et BUK system flere dager i forveien.

Du overser at de skjøt ned et Ukrainsk fly som fløy i 6300 meters høyde to dager før - i den høyden er det bare slike store systemer som rekker - håndhold MANPADS har ikke rekkevidden.

 

Du overser at det er flust av bilder av at terroristene frakter et BUK system rund i området de kontrollerte - og fraktet det til den Russiske grensen om kvelden etter at MH-17 var skutt ned - og at to missiler manglet - et brukt på det Ukrainske flyet og et mot det Malayiske flyet.

 

Du overser at terroristlederen skrøt av nedskytingen men slettet innleggene da han fant ut hva de hadde truffet.

 

Jeg foreslår at hvis du vil argumentere så må du heller følge med i tråden - 48 time senere er for lenge til at jeg gidder å lete opp alle linker (mange har jeg postet like etter hendelsen - følg twitter linkene jeg poster) fra twitter så lenge etter.

 

Dagbladet; Han tok på seg skylda for fly­angrepet ... så ble innlegget slettet

 

Russian transport of BUK into Ukraine on July 17th

 

Russian transport of BUK that shot down MH17 OUT of Ukraine

Endret av arthon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Her har du forresten bilder av det russiske etterforskningsteamet.

http://ukraineatwar.blogspot.nl/2014/07/meeting-official-investigators-of-mh17.html

Heh Heh - regner med at "russiske etterforskere" er ironisk ment. :wee:

 

Russiske myndigheter har ikke offisiell tilgang til katastrofe området eller har noen grunn til å være representer.

 

Rent offisielt så er det Ukrainske myndigheters flyhavarikommisjon som har ansvaret for etterforskningen med deltagelse av Malayiske og Nederlandske flyhavarikommisjoner - i tillegg er flyhavarikommisjonen under Intenational Aviation Authority inkluder.

 

Jeg vi også minne om det Polske flyet som styrtet utenfor Moskva i 2010 med den Polske statsministeren og flere regjeringsmedlemmer.

Der ble Polske myndigheter nektet adgang i lang tid og har fremdeles ikke fått tilgang til de sorte boksene.

I Polen den dag i dag så menes det at Russland var skyld i styrten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg foreslår at hvis du vil argumentere så må du heller følge med i tråden - 48 time senere er for lenge til at jeg gidder å lete opp alle linker

 

Forventer du at alle skal ta alt det du poster her inne for god fisk og bevis?

 

Jeg har skjønt at du mener det ikke trengs noen Flyhavari-kommisjon for å etterforske dette, for ifølge deg er det allerede bevist at Vladimir Putin står bak.

 

Jeg foreslår i retur at du lar være, å hodeløst og helt ukritisk poste alt av tabloide twitter-meldinger og useriøs ranting fra tvilsomme kilder og til overmål innbille oss at det er fakta.

 

Som jeg viste til i et par konkrete linker i posten over, er ikke sannheten i slike hendelser, noe som kan avgjøres på et nettforum eller med tabloid tilnærming. Beklager å skuffe deg.

Lenke til kommentar

Jada russisk etterforskningsteam var ironi men selve nettstedet er nyttig for der kommer det daglige oppdateringer med mye bilder og filmer med gode forklaringer på hvor de forskjellige tingene skjer i landskapet og hvor trefninger skjer og hvor det skytes fra.

Blir mere dag til dag historikk på det hele.

Var forresten du arthon som linket til dette nettstedet tidligere.

Lenke til kommentar

 

Jeg foreslår at hvis du vil argumentere så må du heller følge med i tråden - 48 time senere er for lenge til at jeg gidder å lete opp alle linker

 

Forventer du at alle skal ta alt det du poster her inne for god fisk og bevis?

 

Jeg har skjønt at du mener det ikke trengs noen Flyhavari-kommisjon for å etterforske dette, for ifølge deg er det allerede bevist at Vladimir Putin står bak.

 

Jeg foreslår i retur at du lar være, å hodeløst og helt ukritisk poste alt av tabloide twitter-meldinger og useriøs ranting fra tvilsomme kilder og til overmål innbille oss at det er fakta.

 

Som jeg viste til i et par konkrete linker i posten over, er ikke sannheten i slike hendelser, noe som kan avgjøres på et nettforum eller med tabloid tilnærming. Beklager å skuffe deg.

 

Jeg tar i hverfall for bedre fisk at USA sier de har bilder av nedskytingen med røykstripa etter raketten.

I den ene enden har man et en røyksky etter eksplosjonen og i den andre utskytningsstedet.

Tar det i hvertfall for mye bedre fisk en hva moskva måtte komme med av informasjon.

De har litt for mange fingre som peker i deres retning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg foreslår at hvis du vil argumentere så må du heller følge med i tråden - 48 time senere er for lenge til at jeg gidder å lete opp alle linker

Forventer du at alle skal ta alt det du poster her inne for god fisk og bevis?

 

Så langt er det de bevisene vi har.

 

Det eneste du har postet er en uttalelse fra Russiske myndigheter og det som Ukrainske myndigheter har publisert.

 

Hvorfor skal Russerne si sannheten når vi vet hvor mye Putin og andre Russiske regjeringsmedlemmer lyver.

Putin hevder fremdeles at han ikke forsyner terroristene med våpen og mannskaper.

 

Hvis du prøver å stå fram som skeptiker så vær også skeptisk til den Russiske versjonen.

 

Jeg har skjønt at du mener det ikke trengs noen Flyhavari-kommisjon for å etterforske dette, for ifølge deg er det allerede bevist at Vladimir Putin står bak.

Hvor har jeg noen gang hevdet noe så latterlig?

 

Jeg foreslår i retur at du lar være, å hodeløst og helt ukritisk poste alt av tabloide twitter-meldinger og useriøs ranting fra tvilsomme kilder og til overmål innbille oss at det er fakta.

Jeg poster et utdrag av det som blir diskutert av internasjonale kilder - hva poster du som gir deg rett til å komme med disse beskyldningene.

 

Har du bedre og mer kritiske kilder - i tilfelle hvorfor poster du de ikke her.

 

Pass deg for propagandaen og konspiratorikerne som prøver å dekke over hvem som har skylden.

Som jeg viste til i et par konkrete linker i posten over, er ikke sannheten i slike hendelser, noe som kan avgjøres på et nettforum eller med tabloid tilnærming. Beklager å skuffe deg.

Du har ikke postet noe av verdi utenom det som kommer fra Ukrainske kilder som jeg har sett - i tilfelle må du spesifisere nærmere.

 

Flystyrten er under etterforskning - USA har ikke frigitt saltetitt data - NATO har ikke frigitt AWACS data.

 

Slutt med beskyldningene til du har alle fakta på bordet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg tar i hverfall for bedre fisk at USA sier de har bilder av nedskytingen med røykstripa etter raketten.

I den ene enden har man et en røyksky etter eksplosjonen og i den andre utskytningsstedet.

Tar det i hvertfall for mye bedre fisk en hva moskva måtte komme med av informasjon.

De har litt for mange fingre som peker i deres retning.

 

Jeg har selvsagt fått med meg den opplysningem, men legg dog merke til at de, såvidt jeg har sett, ikke er kategoriske når det gjelder hvem som evt. har avfyrt missil.

 

(Men forholdene tatt på bakken i betraktning, heller også jeg til at det overveiende er mest sannsynlig separatister som er ansvarlig.)

 

Forhåpentligvis eksisterer det en slags gjensidig, proffesjonell tilnærming mellom USA's og Russlands ditto ekspertise. Altså, at de vet de ikke kan lure hverandre på dette fagfeltet. Men, er vel fare for at den betente politiske situasjonen setter snubletråder for "nøytralitet"

 

Uansett, alle med sine fulle-fem i behold, vet at ingen av partene har noe som helst å tjene på å skyte ned et sivilt passasjerfly. Like lite denne gangen, som i lignende hendelser jeg postet over her. Dermed må det avskrives som uhell. Noen vil selvsagt prøve å suge mest mulig ut av det i blame-game leken, men til syvende og sist ender det som lignende saker tidligere. Noe annet vil være rart i tilfelle.

Lenke til kommentar

Her er en video av BUK systemet som terroristene fraktet ut av Ukraina på kvelden den 17 Juli.

Som man ser så er det to missiler som mangler.

 

 

Her er et screenshot............

post-157018-0-43684300-1405766510_thumb.png

 

Her er en video fra Ukrainske myndigheter som er et sammendrag av hendelser og telefonsamtaler og videoer.

 

Original videoen (klippet i videoen over) postet 17 Juli av BUK som blir transportert.........

post-157018-0-25300500-1405767284_thumb.png

 

 

Her i bakgrunnen kan man skimte BUK systemet i en liten by noen kilometer unna nedskyting stedet.

(klikk på det for å se det større)

post-157018-0-75055100-1405766711_thumb.jpg

 

 

 

 

Endret av arthon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her er en video av BUK systemet som terroristene fraktet ut av Ukraina på kvelden den 17 Juli.

Som man ser så er det to missiler som mangler.

 

 

Her er et screenshot............

post-10740-0-57904500-1405767489.png

 

 

Det var jammen beleilig at separatistene ikke engang tok seg tid til å dekke til lasten med ei presenning?! Busted!

 

Fra FSB:

 

"[..] Buk mobile launch vehicle had been moved since the destruction of the Malaysian Airlines Boeing 777-200 on Thursday. The launcher had been tracked by Ukrainian intelligence agents as it passed by the town of Krasnodon in Luhansk region on its way to the Russian border."

 

Jammen flaks de hadde en agent 007 akkurat der som fikk et lite kortvarig glimt gjennom bladverket og festet det til video!

 

Problemet mitt, er at jeg hverken vet NÅR, HVOR, eller HVEM, det egentlig er som sitter bak rattet. Eneste jeg er sikker på, er at opphavskilden er ivrig etter å presentere bevis for omverdenen.

Lenke til kommentar

image_normal.jpgWill Vernon @BBCWillVernon[/size] · 1h

Militia now saying OSCE are allowed to look but only on foot and not on the fields where wreckage is

 

OSCE team stopped 100 meters from site. DNR guys flicked safeties off on AKs and brought out heavier machine guns. OSCE teams back in cars.

 

VUHmn5cG_normal.jpegChristopher Miller @ChristopherJM[/size] · 1h

DNR gunmen stop @OSCE on road to site of flight #MH17. Finally let them out, "but only on the road, not the field."

Bs5h5IAIMAA98Ma.jpg

 

Endret av arthon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jammen flaks de hadde en agent 007 akkurat der som fikk et lite kortvarig glimt gjennom bladverket og festet det til video!

 

Problemet mitt, er at jeg hverken vet NÅR, HVOR, eller HVEM, det egentlig er som sitter bak rattet. Eneste jeg er sikker på, er at opphavskilden er ivrig etter å presentere bevis for omverdenen.

 

Vil ikke anbefale deg en profesjon som detektiv.

 

Du overser at det er to videoer av BUK som blir fraktet.

Du overser at alle bildene og videoene av BUK systemet (det er flere enn de postet her) er fra innen terrorist hold område.

Du overser at alle videoer og bildet er lastet opp til nettet av privatpersoner - de fleste før noen egentlig var klar over hva og hvem som var var skutt.

Du overser at det er hundrevis av videoer hver eneste dag av transporter, beskytninger, kamper og skader på infrastruktur.

Det er derfor ikke så rart at det finnes videoer av BUK systemet - det er veldig stort og iøynefallende - hvis noen med et video kamera eller telefon ser et sånt system så vil de naturlig nok filme det.

 

I tillegg skal du ikke utelukke at SBU sendte agenter for å prøve å finne og filme BUK etter at MH17 var skutt ned - mest logiske ville være å se etter det nær grensen til Russland siden man kunne regne med at de ville fjerne den fra Ukraina så den ikke ble kapret av Ukrainske myndigheter.

 

Et kort utdrag fra en Associated Press artikkel...........

http://abcnews.go.com/International/wireStory/ukraine-air-force-jet-downed-russian-missile-24598894

 

An Associated Press reporter on Thursday saw seven rebel-owned tanks parked at a gas station outside the eastern Ukrainian town of Snizhne.

In the town, he also observed a Buk missile system, which can fire missiles up to an altitude of 22,000 meters (72,000 feet).

 

Legg merke til at han så flere tanks - husk nå den avlyttede telefonsamtalen hvor kommandanten ber en tropp leder om at hans tanks skal beskytte BUK systemet.

 

Greit å være skeptisk men da må du også vise at du følger så godt med at du har oversikt over de hundrevis av kildene som presenterer bevis.

Alt som Ukrainske myndigheter har presentert - utenom telefon samtalene - var på Twitter og YouTube nesten et døgn i forveien.

Dette vet jeg fordi jeg så dem.

 

Legg merke til den samme sivile transport bilen som i videoen og nummeret på BUK-M.

Dette bildet skal være fra tidlig i denne uken.

Zk0WAy3S.jpg
BUK-M innvendig kontroll - ikke noe for amatører.............
bhqfX8op.jpg
Endret av arthon
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...