Gå til innhold

Den russiske aggresjonen mot Ukraina


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Video 2 fra bakken når Helikoptrene ankommer - mennene som søker dekning er unnsetningsstyrkene - de søker mest sannsynlig dekning pga. brann i kjøretøy med ammunisjon.

De søker visstnok dekning fordi helikoptrene skyter på egne folk som holder på å slukke flammene.

 

Kommunikasjonssvikt på det sterkeste.

Lenke til kommentar

 

Video 2 fra bakken når Helikoptrene ankommer - mennene som søker dekning er unnsetningsstyrkene - de søker mest sannsynlig dekning pga. brann i kjøretøy med ammunisjon.

De søker visstnok dekning fordi helikoptrene skyter på egne folk som holder på å slukke flammene.

 

Kommunikasjonssvikt på det sterkeste.

 

Det er ikke riktig - bare en forvirring/desinformasjon - helikoptrene skyter ikke annet enn anti-aircraft flares - eksplosjonen er fra ammunisjon som går i luften - alle påstander om at helikoptrene skyter på egne styrker ble avkreftet samme dag.

 

Ingen av videoene av helikoptrene viser at de skyter - sjekk videoene selv.

Lenke til kommentar

 

 

Video 2 fra bakken når Helikoptrene ankommer - mennene som søker dekning er unnsetningsstyrkene - de søker mest sannsynlig dekning pga. brann i kjøretøy med ammunisjon.

De søker visstnok dekning fordi helikoptrene skyter på egne folk som holder på å slukke flammene.

 

Kommunikasjonssvikt på det sterkeste.

 

Det er ikke riktig - bare en forvirring/desinformasjon - helikoptrene skyter ikke annet enn anti-aircraft flares - eksplosjonen er fra ammunisjon som går i luften - alle påstander om at helikoptrene skyter på egne styrker ble avkreftet samme dag.

 

Ingen av videoene av helikoptrene viser at de skyter - sjekk videoene selv.

 

Det er helt tydelig at helikoptrene skyter skarpt på filmen. Lyden er autentisk, men kan lett redigeres inn for all del. Det som ikke er like lett å redigere inn er kulene som treffer bakken på 2:42. Dog ikke umulig det heller.... Om du har upartiske kilder som bekrefter det du sier derimot så skal ikke jeg kverulere

Lenke til kommentar

 

 

 

Video 2 fra bakken når Helikoptrene ankommer - mennene som søker dekning er unnsetningsstyrkene - de søker mest sannsynlig dekning pga. brann i kjøretøy med ammunisjon.

De søker visstnok dekning fordi helikoptrene skyter på egne folk som holder på å slukke flammene.

 

Kommunikasjonssvikt på det sterkeste.

 

Det er ikke riktig - bare en forvirring/desinformasjon - helikoptrene skyter ikke annet enn anti-aircraft flares - eksplosjonen er fra ammunisjon som går i luften - alle påstander om at helikoptrene skyter på egne styrker ble avkreftet samme dag.

 

Ingen av videoene av helikoptrene viser at de skyter - sjekk videoene selv.

 

Det er helt tydelig at helikoptrene skyter skarpt på filmen. Lyden er autentisk, men kan lett redigeres inn for all del. Det som ikke er like lett å redigere inn er kulene som treffer bakken på 2:42. Dog ikke umulig det heller.... Om du har upartiske kilder som bekrefter det du sier derimot så skal ikke jeg kverulere

 

Sjekk øynene og ørene dine igjen - det eneste du ser fra helikoptrene er anti-aircraft beskyttelse.

Det du hører er ammunisjon som går i luften - en maskinkanon på et helikopter har en helt annen lyd.

Det er ingen redigering i videoen der folk gjemmer seg bak en lastebil - der ser du helikoptrene ankommer første gang - da brenner det allerede i kjøretøyene i skogkanten.

Videoen fortsetter uavbrutt til han med kamera går opp på veien der det også er Ukrainske soldater - de var allerede der da helikoptrene ankom.

Styrken ble angrepet ca.kl. 4:00 - da er det ganske mørkt - videoene med helikoptre som ankommer er mer enn 2 timer senere - som du ser har solen allerede ganske høyt på himmelen.

 

Alt dette ble diskutert flere steder på nettet for flere dager siden og avkreftet alle påstander om at helikoptrene løsnet skudd - jeg vet ikke om grunnen til at du tar opp dette nå er fordi noen dårlig informerte konspiratorikere fremdeles blabber om dette på nettet - men denne hendelsen er skjedd for alt for mange dager siden til at det er verdt å diskutere det mer.

 

ANNA stream er fremdeles Live - ikke mye skjer - sporadisk skyting - kanskje mer interessant for folk som forstår Russisk; http://www.ustream.tv/channel/newsfront1

 

Meldinger om okkupasjon av Jernbanestasjonen i Donetsk viste seg å være en rakett fra flyplassen på avveie - drepte visstnok en mann på jernbanestasjonen.

Endret av arthon
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Video 2 fra bakken når Helikoptrene ankommer - mennene som søker dekning er unnsetningsstyrkene - de søker mest sannsynlig dekning pga. brann i kjøretøy med ammunisjon.

De søker visstnok dekning fordi helikoptrene skyter på egne folk som holder på å slukke flammene.

 

Kommunikasjonssvikt på det sterkeste.

 

Det er ikke riktig - bare en forvirring/desinformasjon - helikoptrene skyter ikke annet enn anti-aircraft flares - eksplosjonen er fra ammunisjon som går i luften - alle påstander om at helikoptrene skyter på egne styrker ble avkreftet samme dag.

 

Ingen av videoene av helikoptrene viser at de skyter - sjekk videoene selv.

 

Det er helt tydelig at helikoptrene skyter skarpt på filmen. Lyden er autentisk, men kan lett redigeres inn for all del. Det som ikke er like lett å redigere inn er kulene som treffer bakken på 2:42. Dog ikke umulig det heller.... Om du har upartiske kilder som bekrefter det du sier derimot så skal ikke jeg kverulere

 

Sjekk øynene og ørene dine igjen - det eneste du ser fra helikoptrene er anti-aircraft beskyttelse.

Det du hører er ammunisjon som går i luften - en maskinkanon på et helikopter har en helt annen lyd.

Det er ingen redigering i videoen der folk gjemmer seg bak en lastebil - der ser du helikoptrene ankommer første gang - da brenner det allerede i kjøretøyene i skogkanten.

Videoen fortsetter uavbrutt til han med kamera går opp på veien der det også er Ukrainske soldater - de var allerede der da helikoptrene ankom.

Styrken ble angrepet ca.kl. 4:00 - da er det ganske mørkt - videoene med helikoptre som ankommer er mer enn 2 timer senere - som du ser har solen allerede ganske høyt på himmelen.

 

Alt dette ble diskutert flere steder på nettet for flere dager siden og avkreftet alle påstander om at helikoptrene løsnet skudd - jeg vet ikke om grunnen til at du tar opp dette nå er fordi noen dårlig informerte konspiratorikere fremdeles blabber om dette på nettet - men denne hendelsen er skjedd for alt for mange dager siden til at det er verdt å diskutere det mer.

 

ANNA stream er fremdeles Live - ikke mye skjer - sporadisk skyting - kanskje mer interessant for folk som forstår Russisk; http://www.ustream.tv/channel/newsfront1

 

Meldinger om okkupasjon av Jernbanestasjonen i Donetsk viste seg å være en rakett fra flyplassen på avveie - drepte visstnok en mann på jernbanestasjonen.

Neineinei. Du har aldri hørt en gatling bli avfyrt før med andre ord. Uansett kan man ikke diskutere om lyd eller ikke fordi det er altfor lett å redigere. Legg merke til bakken på 2:42 i video nummer 2 så har man beviset. Og ja, de sender ut flares også, men det har ikke noe med saken å gjøre

 

Min militære analyse av hendelsen:

Helikoptrene kom sent og uten særlig mye informasjon om hvordan situasjonen var (eksplosjonen har definitivt ingen ting med dem å gjøre)

Dermed ser de at egne styrker dekker seg for der røyken stiger fra og antar at fienden oppholder seg i det området. Dermed velger de å engasjere uten å bekrefte at det er gyldige mål der røyken er. Slik blir det blue on blue

 

Det jeg synes er merkelig er at den debatten der brukes i politisk spill, for blue on blue kan skje med hvem som helst og har også hendt allierte styrker i f.eks Afghanistan. Du sa veldig bastant at "alle" sider avkreftet at det skjedde.Slik jeg ser det er de "alle" pro-vesten, mens pro-russiske har bekreftet at det faktisk skjedde. Ser du tegningen?

Uansett kan man ikke stole på ene eller andre siden. De to-tre kildene jeg har sjekket som i det minste virker upartiske (og en type som mente han var i området, troverdig hva?) har de sagt at en person ble såret av helikoptrene, mens alle de falne hadde strøket med lenge før de kom til området.

Lenke til kommentar

Neineinei. Du har aldri hørt en gatling bli avfyrt før med andre ord. Uansett kan man ikke diskutere om lyd eller ikke fordi det er altfor lett å redigere. Legg merke til bakken på 2:42 i video nummer 2 så har man beviset. Og ja, de sender ut flares også, men det har ikke noe med saken å gjøre

Som sagt tidligere - det var noen som prøvde å påstå dette tidlig samme dagen - det ble ganske raskt avkreftet same dag fra flere kilder - etter det er det ingen som har tatt det opp - verken aksjonister eller internasjonal journalister - dermed så har det siden da vært et IKKE-TEMA!

 

Jeg kunne gitt deg alle kildene den dagen - nå er det for sent å lete dem opp.

 

Hvorfor du prøver å nå så lenge etter prøver å lage en sak om dette kan bare du svare på.

Endret av arthon
Lenke til kommentar

 

Neineinei. Du har aldri hørt en gatling bli avfyrt før med andre ord. Uansett kan man ikke diskutere om lyd eller ikke fordi det er altfor lett å redigere. Legg merke til bakken på 2:42 i video nummer 2 så har man beviset. Og ja, de sender ut flares også, men det har ikke noe med saken å gjøre

Som sagt tidligere - det var noen som prøvde å påstå dette tidlig samme dagen - det ble ganske raskt avkreftet same dag fra flere kilder - etter det er det ingen som har tatt det opp - verken aksjonister eller internasjonal journalister - dermed så har det siden da vært et IKKE-TEMA!

 

Jeg kunne gitt deg alle kildene den dagen - nå er det for sent å lete dem opp.

 

Hvorfor du prøver å nå så lenge etter prøver å lage en sak om dette kan bare du svare på.

 

Fordi jeg så den først i dag. Hvorfor henger du deg opp i det?

 

Dessuten er disse "kildene" kun folk som deg og meg som har sett filmen; pro-vesten som ønsker å pynte på alt, eller pro-russiske som ønsker å gjøre det motsatte.

Ingen av oss har noe som heter fakta, vi har kun en dårlig filmet film. Og som jeg sa er det helt tydelig i filmen avfyrt med skarpt. Eneste måte å avkrefte det er om noen har redigert den, noe som er fullt mulig.

Annet enn det er det ingen annen informasjon vi kan bruke, med tanke på at vi ikke vet språket eller vet hvordan situasjonen var på det tidspunktet. For alt jeg vet kan de ha skutt på en faktisk fiende, men det ble utvilsomt skutt med skarpt

 

Edit: Dessuten har blue on blue saker alltid vært ikke-tema uansett hvor eller når det har skjedd fordi det er tabu.

Endret av Dudeliduu
Lenke til kommentar

 

 

Neineinei. Du har aldri hørt en gatling bli avfyrt før med andre ord. Uansett kan man ikke diskutere om lyd eller ikke fordi det er altfor lett å redigere. Legg merke til bakken på 2:42 i video nummer 2 så har man beviset. Og ja, de sender ut flares også, men det har ikke noe med saken å gjøre

Som sagt tidligere - det var noen som prøvde å påstå dette tidlig samme dagen - det ble ganske raskt avkreftet same dag fra flere kilder - etter det er det ingen som har tatt det opp - verken aksjonister eller internasjonal journalister - dermed så har det siden da vært et IKKE-TEMA!

 

Jeg kunne gitt deg alle kildene den dagen - nå er det for sent å lete dem opp.

 

Hvorfor du prøver å nå så lenge etter prøver å lage en sak om dette kan bare du svare på.

 

Fordi jeg så den først i dag. Hvorfor henger du deg opp i det?

 

Jeg henger meg opp i det fordi du har konstruert en konspirasjon om noe som ikke har hendt - fant du på alt dette alene eller leste du det noe sted og slukte påstanden ukritisk?

 

Dessuten er disse "kildene" kun folk som deg og meg som har sett filmen; pro-vesten som ønsker å pynte på alt, eller pro-russiske som ønsker å gjøre det motsatte.

Stort sett Urkainske kilder - folk som snakket med dem som var tilstede - ikke alt er "pyntet på av vestlige" - den pro-Russiske siden er dem som stadig blir tatt i løgner.

I tillegg er vestlige journalister vel så opptatt av å avsløre "krigsforbrytelser" som de er til å "pynte på fakta".

 

Ingen av oss har noe som heter fakta, vi har kun en dårlig filmet film. Og som jeg sa er det helt tydelig i filmen avfyrt med skarpt. Eneste måte å avkrefte det er om noen har redigert den, noe som er fullt mulig.

Ingen av helikoptrene avfyrte skudd - det er noe du finner på - videoen ble lastet opp så tidlig på samme dagen at hvis du visste litt om video redigering så er påstanden om redigering ikke særlig smart.

 

Det finnes mange videoer fra den hendelsen - de jeg postet var de som jeg fant gav best bilde av hendelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg henger meg opp i det fordi du har konstruert en konspirasjon om noe som ikke har hendt - fant du på alt dette alene eller leste du det noe sted og slukte påstanden ukritisk?

 

Stort sett Urkainske kilder - folk som snakket med dem som var tilstede - ikke alt er "pyntet på av vestlige" - den pro-Russiske siden er dem som stadig blir tatt i løgner.

I tillegg er vestlige journalister vel så opptatt av å avsløre "krigsforbrytelser" som de er til å "pynte på fakta".

Ingen av helikoptrene avfyrte skudd - det er noe du finner på - videoen ble lastet opp så tidlig på samme dagen at hvis du visste litt om video redigering så er påstanden om redigering ikke særlig smart.

 

Det finnes mange videoer fra den hendelsen - de jeg postet var de som jeg fant gav best bilde av hendelsen.

 

Nopp, la merke til det selv, ikke engang sett at en eneste annen "kilde" har lagt merke til gatling nedslaget på bakken, noe jeg synes er merkelig. Du eier ikke kunnskap om noe militært kan jeg forstå, så ingen vits i å diskutere med deg om det, men jeg vet hva jeg ser og hører. Det er gatling ild og nedslag såvidt innenfor bildet. Jeg kan gå med på alt fra at de fyrte av mot en tenkt fiende til at de skjøt på ballonger for morroskyld, men det er i hvert fall skarp ammunisjon. Og derfor lager jeg på ingen måte noen konspirasjonsteori, for jeg aner ikke hva de beskyter.

Hvis det finnes mange filmer fra hendelsen hvorfor kan du ikke linke et par av de mange? Jeg har ikke klart å finne flere enn de to.

Friendly fire er skyld i rundt 5% falne i enhver væpnet konflikt, og de fleste skjer med close air support... så hvorfor er du så skråsikker på at det ikke kan skje med folk fra Ukraina? Jeg skjønner ikke helt den.

Menmen, det er ikke noe viktig for meg at du skal tro på det samme som meg, så jeg tror vi kan legge den død. Evt kan du få siste stikk eller noe.

 

Når det er sagt er helt klart vestlig media bedre og vanligvis mer reflektert, men det er nok av eksempler på propaganda derifra også. Snakker ikke bare om denne konflikten

Lenke til kommentar

Kampene fortsetter i Donetsk - hæren sier de har kontroll på flyplassen - kampene har flyttet seg til området rundt og inne i byen - en ny melding er at jernbanestasjonen brenner.

 

Ukrainsk ATO ser ut til å ikke bare vært om flyplassen men at de hadde planlagt å innta byen fra flere sider - aksjonen på flyplassen var mer tilfeldig fordi separatistene okkuperte flyplassen i dag rett før ATO startet.

 

Denis Pushilin - en av ledrne for Donetsk republic er fotografert flyktende fra administrasjonsbygningen - dette kan være en sikkerhetsmessing re-lokalisering - men "Chairman of the People's Republic of Luhansk (FSC) Valery Bolotov" påståes å ha erklært "krig" mot Donetsk og da spesielt Denis Pushilin som han kaller en forræder og "i følge hans tolkning av "laws of war" så skal han likvideres" - dette kan være desinformasjon; http://www.hromadske.tv/society/53839fd356a75/

 

Denis Pushilin

post-157018-0-75807400-1401136993_thumb.jpg

 

Det blir stadig de siste timene referert til at det står alt fra 34 til 40 militære lastebiler med 800 krigere rett over grensen på Russisk side som prøver å bryte seg over grensen - selv om dette ble meldt for mange timer siden har ikke meldingene blitt oppdatert med noe nytt om utviklingen.

 

Ukrainas regjering melder i dag att de har startet prosessen med å melde seg ut av Commonwealth of Independent States (CIS) - regner ikke med at det var det Putin hadde planlagt da han startet dette.

 

Live oppdateringer på Russisk i tekst form - noen av tekst linjene er link til utfyllende historie...............

http://inforesist.org/live-nad-doneckim-aeroportom-vertolety-i-istrebiteli-vs-ukrainy-idet-boj/

 

http://www.theinsider.ua/politics/538329dd16b5b/

Endret av arthon
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q


yKh4usPKSz.jpg

 

Jeg går ut ifra at dette er ifra hendelsene rundt Donetsk kan ikke være sikker, da det er hentet fra et annet forum og han Russeren som poster det pleier noen ganger aldri å gi noe info bak det han legger ut :confused:

Lenke til kommentar

 

Jeg går ut ifra at dette er ifra hendelsene rundt Donetsk kan ikke være sikker, da det er hentet fra et annet forum og han Russeren som poster det pleier noen ganger aldri å gi noe info bak det han legger ut :confused:

Det er det ganske sikkert - jeg har sett flere versjoner av den i dag - her er en litt annen kvalitet [http://youtu.be/Aks_bCfcBV8]

 

Kan dette være rett etterpå - kraftig eksplosjon helt i begynnelsen av videoen.............

 

Her ser man fremdeles røykstripene i luften etter rakettene 0:10.............

http://youtu.be/MTuOvgSQ2Mg

Lenke til kommentar

Begge sider melder at 200 separatist krigere ble drept i dag - dette skal være bekreftelsen fra separatistene - jeg kan ikke få oversatt teksten så jeg må stole på at de som sier det er hva det står der er sant.......

https://twitter.com/euromaidan/status/471018290782175234/photo/1

 

Ukraina militære meldte for en stund siden at ATO tok en pause frem til 04:00 - det var meldinger etter det fra folk som fremdeles hørte eksplosjoner - men nå har visst alle nyhets feedene gått å lagt seg...........

Lenke til kommentar

Kanskje på tide å døpe om tråden til:

 

Den ukrainske aggresjonen mot Ukraina? :tease:

Ikke sikker på om du ironiserer..............men...............

 

Siden de mest effektive krigerne er Russiske militære med Russiske kommandanter og med våpen og kjøretøy som bare finnes i den Russiske hær - støttet av propaganda fra Russisk stats TV - så er det vel litt tidlig å overse det faktum at hadde ikke Russiske myndigheter vært tungt involvert i denne konflikten så hadde denne situasjonen vært over for lenge siden - den hadde mest sannsynlig ikke engang oppstått.

 

post-157018-0-03552000-1401189186_thumb.jpg

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...