arthon Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Publisert nettopp nå............. Foreign Policy; A White Shining Lie Putin's 'humanitarian' convoy is simply a pretext for the war the Kremlin's been planning for months. 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Ukraina har selvsagt prøvd i det lengste å sabotere nødhjelp-konvoien ved å hale ut tiden. De er en gjeng klovner og verdensmestere i å spille offerrolle. Og dette har du selvsagt fult belegg for. Sist jeg sjekka var man et offer når man blei angrepet av en fremmed makt, i det hele tatt er man offer når man blir angrepet så den rollen er ikke så vanskelig å innta for Ukraina selv om de kjemper hart tilbake. Men regner med at om du blir ranet på åpen gate så smiler du bare og går videre etterpå. 1 Lenke til kommentar
arthon Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) I dag 23 August feirer Ukraina Nasjonal Flaggdag - i morgen 24 August feirer Ukraina Uavhengighets dagen (24 August 1991 deklarert uavhengighet fra Sovjet Russland) med stor parade i Kyiv. Den Tyske Forbundskansler Angela Merkel ankom Kyiv i dag som æresgjest på Uavhengighets dagen - første gang på 6 år Merkel besøker Ukraina. Unektlig et sterkt signal om solidaritet med Ukraina......... NB; Forskjellen mellom stavemåten Kiev og Kyiv; Kiev er oversettelse av navnet fra Russisk. Kyiv er oversettelse av navnet fra Ukrainsk. Petro Poroshenko i flaggheising seremoni i dag tidlig............. Angela Merkel ankkomer Kyiv........ Feiring i Kherson.............. Kharkov.............. Odessa.................... Endret 23. august 2014 av arthon 1 Lenke til kommentar
arthon Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 East of Brussels @EastOfBrussels · 13h No. 2176 - #Russia soldiers killed in #Ukraine only given numbers on their graves by #Putin's FSB to hide identity East of Brussels @EastOfBrussels · 15h More #Russia soldiers rotting in #Ukraine earth w/o their family ever knowing where - anon terrorist burial #Donetsk 1 Lenke til kommentar
arthon Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) U.S. Embassy Vienna @usembvienna · 4h Today is European Day of Remembrance for Victims of Stalinism and Nazism - designated by @Europarl_EN in 2008: http://bitly.com/1v0w5sH Olga Tokariuk @olgatokariuk · 54m Today is the remembrance day of victims of Stalin's and Hitler's crimes. Ex USSR never condemned Stalinism properly,now we face consequences Latvian History @LatvianHistory · 2h Today, August 23, is the European Day of Remembrance for the Victims of both Communism and Nazism.... http://fb.me/2tRjA0ZaN http://youtu.be/7ZCTZUZ4XYE Endret 23. august 2014 av arthon 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Og der var invasjonen allerede over gitt Lastebilkolonne tilbake i Russland, etter å ha losset av nødhjelpen http://www.nrk.no/verden/russisk-kolonne-pa-vei-tilbake-1.11894319 Realitetene er m.a.o. i særdeles tydelig kontrast til hypen & dramaturgien man forsøkte å pushe i går 1 Lenke til kommentar
arthon Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Og der var invasjonen allerede over gitt Lastebilkolonne tilbake i Russland, etter å ha losset av nødhjelpen http://www.nrk.no/verden/russisk-kolonne-pa-vei-tilbake-1.11894319 Realitetene er m.a.o. i særdeles tydelig kontrast til hypen & dramaturgien man forsøkte å pushe i går Så du vet hva flertallet av lastebilene som Russland nektet internasjonale organisasjoner å inspisere inneholdt? De hadde vel ikke noe å skjule siden de nektet inspeksjon og tydeligvis hadde dårlig tid? Du vet kanskje hva de brakte med seg fra Ukraina igjen? 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Lastebilkolonne tilbake i Russland, etter å ha losset av nødhjelpen Hvor framgår det at det faktisk var nødhjelp om bord, og ikke våpen? Var det noen som bevitnet lossingen? Geir Lenke til kommentar
arthon Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Ukraine Reporter @StateOfUkraine · 1h UA Security Council says that part of the convoy that returned to #Russia took with it equipment used by #Ukraine's military industry NSDC of Ukraine @NSDC_ua · 1h Some trucks of RU "humanitarian convoy" are used in Luhansk and Donetsk to take out equipment of our companies to Russia NSDC of Ukraine @NSDC_ua · 57m As of 13:00 EET 184 "humanitarian convoy" trucks has entered UA territory, our Customs service weren't allowed to check them NSDC of Ukraine @NSDC_ua · 50m Equipment of Topaz company, which produces Kolchuga Radar, is being packed to "humanitarian convoy" trucks Endret 23. august 2014 av arthon 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Slutt å kok suppe på utpattet purkelflesk, det smaker ikke godt. Hele dette ukrainske skuespillet og andre dramaqueen som har forsøket hause opp dette bør innse at det (heldigvis) ikke lyktes. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Andrej @thisisandrej · 37m There's no customs inspection when these Russian trucks return to Russia, so are they smuggling something out of #Ukraine? Olga Tokariuk @olgatokariuk · 17m Rus trucks take back home equipment from Ukrainian military plants.So this is how #Russia plans 2 become self-sufficient in defence industry Endret 23. august 2014 av arthon 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Andrej @thisisandrej · 37m There's no customs inspection when these Russian trucks return to Russia, so are they smuggling something out of #Ukraine? Olga Tokariuk @olgatokariuk · 17m Rus trucks take back home equipment from Ukrainian military plants.So this is how #Russia plans 2 become self-sufficient in defence industry Disse to sjarlatanene illustrerer veldig godt hvor latterlig propagandaen er. De tapte første slaget, nå prøver de febrilsk å koke sammen ny røre. Forøvrig er det nok mengden av slik idioti i det lange løp, som faktisk slår tilbake mot Ukraina, siden ingen der ute tar noen som helst nyheter derfra som god fisk lengre. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Ψ @georgivs_cit · 1h .@NSDC_ua suggests a version according to what "humanitarian convoy" was sent to take away equpment fr Topaz plant 1 Lenke til kommentar
arthon Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Ψ @georgivs_cit · 1h More shots of brand new #RUS AK-103 in the hands of a #Russian terrorist, posted by him on https://vk.com/id10234055 pic.twitter.com/JZDlfpxQlK Ψ @georgivs_cit · 1h "Igla" MANPADS and brand new #Russian AK-103 (never supplied to #UA) - weapons of #Russian bckd terrorists Endret 23. august 2014 av arthon 1 Lenke til kommentar
3Maldini Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Lastebilkolonne tilbake i Russland, etter å ha losset av nødhjelpen Hvor framgår det at det faktisk var nødhjelp om bord, og ikke våpen? Var det noen som bevitnet lossingen? Geir Skulle kanskje gjort som Ukraina ønsket, latt de være alene med lastebilene og hatt med en journalist. Gutta, nå lemper vi ut all nødhjelpen og dytter inn masse våpen, så tar du bilder, så viser vi verden hvordan ting er. Evt, bare skrive på twitter hva de så, er bevis det også. Helt klart. Foreløbig er det kun spekulasjoner rundt lastebilene, men enkelte er jo alltid dømt før rettsaken har begynt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Jeg spør etter upartiske "beviser" (vel vitende om hvor lett det er i en slik konflikt), jeg blåser i hva de beviser. Dette hadde jo ikke vært komplisert i det hele tatt: La en uavhengig part (Røde Kors eller lignende) inspisere et random utvalg lastebiler i det de passerte grensen, og gå god for innholdet. Geir 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Hovedproblemet med denne konvoien er at den var mye tomrom i disse bilene, noe Kreml har en "naturlig" forklaring på der de hevder at dette er helt nye lastebiler som må kjøres inn i tillegg til at de skal kunne hode gjevn fart hele veien. Det er også greit å ha ekstra kapasitet i tilfelle noen av bilene bryter sammen. Det er Moskvas forklaring. Altså de benekter ikke at bilene ikke er fulle, de forklarer grunnen. I mine øyne er dette en særdeles dårlig forklaring for å si det mildt. I tillegg nekter Russland å la disse lastebilene bli kontrolert på grensen og de kjører dem rett forbi scanneren som er skaffet til veie. Så da leter man etter alternative grunner til hvorfor Russland sender halvfulle lastebiler til Ukraina. Det er nok en grunn og jeg tviler sterkt på at det er den offisielle grunnen så da gjenstår det å finne ut den virkelige grunnen. Hvorfor sender Russland nødhjelp til en humanitær katastrofe de selv har skapt med halvtomme lastebiler under falskt flagg? Endret 23. august 2014 av perpyro 1 Lenke til kommentar
arthon Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Lastebilkolonne tilbake i Russland, etter å ha losset av nødhjelpen Hvor framgår det at det faktisk var nødhjelp om bord, og ikke våpen? Var det noen som bevitnet lossingen? Geir Skulle kanskje gjort som Ukraina ønsket, latt de være alene med lastebilene og hatt med en journalist. Gutta, nå lemper vi ut all nødhjelpen og dytter inn masse våpen, så tar du bilder, så viser vi verden hvordan ting er. Ukraina har aldri hatt noe slikt krav. Hvor får du slike ideer fra? Røde Kors, OSCE(OSSE) og Ukrainske grensevakter sammen med Russiske myndigheter inspiserte 34 lastebiler og godkjente dem for grensepassering til Ukraina med Røde Kors som ledsagere. Siden hverken Ukraina, Russland eller terroristene kunne garantere for sikkerheten til Røde Kors så avslo Røde Kors å være med på reisen. Resten av lastebilene nektet Russland dem å inspisere. Totalt 227 lastebiler passerte grensen. Det originale tilbudet fra Ukraina og Røde Kors til Russland var at lastebilene kunne passere grenseovergangen i Kharkov. Der ville lasten bli overført til Røde Kors lastebiler før de ble transportert til Luhansk og Torez. Ikke stort problem med omlasting siden de fleste av totalt 280 lastebiler stort sett var nesten tomme eller halvfulle. Dette tilbudet nektet Russland å godta og kjørte lastebilen sørover til en terrorist kontrollert grenseovergang. Hvorfor tror du Russland ikke godtok det første tilbudet? Hvorfor tror du at Russland nektet å la testen av lastebilene bli inspisert? Hvorfor tror du at Russland ikke tilbød å la noen inspisere lastebilene som returnerte til Russland? Kan det ha noe med at de muligens hadde noe å skjule - som ofte er tilfelle når man ikke ønsker noe inspisert. + Stedene som lastebilene kjørte til er tilholdsstedet for noen av Ukrainas mest avanserte Forsvars Industri - bl.a. produksjon av Helikopter motorer, rotor blader for rakett motorer for missiler, ammunisjons produksjon for småkalibrete våpen og førnevnte avansert militært Radar utstyr. Russland er største kunde og er totalt avhengig av disse produktene for å opprettholde vedlikehold og fornyelse. Evt, bare skrive på twitter hva de så, er bevis det også. Helt klart. Foreløbig er det kun spekulasjoner rundt lastebilene, men enkelte er jo alltid dømt før rettsaken har begynt. Tydelig at du ikke har anelse om hva som har skjedd rundt denne konvoien. Du spekulerer mer enn noen Twitter konto har gjort. Nå vet du mer så nå har du ingen unnskyldning for å skrive slikt tøv. 1 Lenke til kommentar
arthon Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 (endret) Mer informasjon om det som muligens er verdens største ran av militær teknologi........ Lugansk News Today@LUGANSK_TODAY Гумконвой грузится в Краснодоне. Там выпускали реле и микросхемы для ракет и подводных лодок. https://www.facebook.com/oleksii.bida/posts/715260615213862 … pic.twitter.com/kA6bFHtKsb Oversettelse til Norsk...... https://www.facebook.com/oleksii.bida/posts/715260615213862 Spørsmålet om gumkolonne er lukket. Krasnodon: Fabrikken JSC "Ungdom" er det minst seks biler med humanitær hjelp. Stadige lyder og klang av jern. Skipsutstyr. Før nedleggelsen av anlegget er det satt japansk utstyr. Sluppet releer og kretser for raketter og ubåter. I lang tid var stengt. Selkapet JSC "Ungdom", i dag hovedsakelig spesialiserer seg på produksjon av ulike typer releer, selskapet har monopol i CIS* på produksjon av spesialiserte produkter for rakettmotorer og romfart. " Produksjon av svært stabil, osobotochnyh mikrominiatyr hermetisk relé med vekt på 2,0 gram RES 79, Res 80, RPS 42, RPS 43 REC 21 - anleggsmaskiner, luftfart, romfart, raketostroitelnoy industrien; bilbransje reléer for elektriske biler, lastebiler, personbiler, landbruksmaskiner. Lugansk: demontere patron (ammunisjon) fabrikken. Snizhne (Snow) er en av fabrikkene til Motor Sich JSC, som produserer "blader og disker for Jet turbin og turbojet motorer for fly og helikopter". Dette er det eneste anlegget i CIS*, som lager disse bladene for turbiner. Donetsk: lager det "komplekse" Liman "(designet for jamming av fly kontroll signaler i frekvensbåndene 100-400 MHz og 960-1215 MHz."). Fabrikken "Topaz" lager den verdensberømte "Kolchuga"(militær radar). The Motor Sich Public Joint Stock Company (Ukrainian: ВАТ «Мотор Січ») in Zaporizhia is among the largest engine manufacturers for airplanes and helicopters worldwide. *CIS = Commonwealth of Independent States (Ukraina har nylig meldt seg ut etter Russlands anneksjon av Krim) Endret 23. august 2014 av arthon 1 Lenke til kommentar
arthon Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Daniel Sandford @BBCDanielS · 3h 75 years ago today USSR/Stalin did a deal with Hitler which Vladimir Putin condemned 5 years ago as immoral. Why is Stalin back in fashion? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå