Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

haster! Intet signal ved DVI-HDMI fra winxp bærbar til LCD-TV...

Anbefalte innlegg

forsøker å koble min bærbare med windows xp sp3 med alt av oppdaterte drivere til lcd-tv'en via en DVI-HDMI, men får bare intet signal på tv'en. på min bærbare kan jeg utvide skjermen til tv'en, men intet dukker opp på tv'en.. har forsøkt å koble alt til også restarte bærbaren, men det hjalp heller ikke.

mine "specs":

laptop: toshiba t2250 satellite p100, gfx card: geforce go 7600
lcd-tv: lg 37lc41

gamle modeller, ja, men håper det vil gå for det om.. :)

hvordan fikser jeg dette? må jeg "enable hdmi" på en eller annen måte, kanskje? hvis ja, hvordan gjør jeg dette?

takk på forhånd!

Endret av lknight
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

forsøker å koble min bærbare med windows xp sp3 med alt av oppdaterte drivere til lcd-tv'en via en DVI-HDMI, men får bare intet signal på tv'en. på min bærbare kan jeg utvide skjermen til tv'en, men intet dukker opp på tv'en.. har forsøkt å koble alt til også restarte bærbaren, men det hjalp heller ikke.

mine "specs":

laptop: toshiba t2250 satellite p100, gfx card: geforce go 7600
lcd-tv: lg 37lc41

gamle modeller, ja, men håper det vil gå for det om.. :)

hvordan fikser jeg dette? må jeg "enable hdmi" på en eller annen måte, kanskje? hvis ja, hvordan gjør jeg dette?

takk på forhånd!

Har du lasta ned nyeste driver http://www.geforce.com/drivers/results/8969 Prøv den vist du ikke har den fra før av

Lenke til kommentar

ok. skal prøve det ut straks.

men har forsøkt meg på en alternativ løsning imens: s-video-scart fra laptop til lcd-tv'en min. jeg får bilde + lyd begge steder, men bildet på lcd-tv'en er grått! jeg leste et sted at jeg skal prøve følgende: før du starter laptop + tv, koble til alt av ledninger på plass, samt sette switch på "in". start laptop. sett overføring til skjerm. start tv'en. da er alt ok. jeg forsøkte dette på min crt-skjerm og det fungerte uten problemer. men får altså ikke farger på lcd-tv'en.... :/ noen som vet løsning på det, eller?

Lenke til kommentar

hmm... ok.. så nå har jeg installert driveren linket til ovenfor. restartet laptopen. prøvd å slå av og på lcd-tv'en. har både s-video fra laptop til lcd-tv'en tilkoblet OG dvi-hdmi fra laptopen til lcd-tv'en tilkoblet. jeg får ingen bilde på HDMI-kanalen selv om jeg har satt dvi-hdmi kabelen i riktig port på tv'en samt prøvd en annen hdmi port på tv'en. jeg får dog bilde på s-video-kanalen... men igjen så er skjermen grå og fargeløs.... får altså signal, men ingen farger.

hva er neste trinn som jeg kan prøve ut?

Lenke til kommentar

S-video til SCART gir ofte sort/hvitt-bilde da ikke alle TV-er støtter S-video over SCART men behandler signalet som kompositt. Har TV-en flere SCART-innganger bør du teste alle/begge. Ofte er det én som støtter S-video og en annen som støtter RGB i stedet.

Lenke til kommentar

hmm... ok.. så nå har jeg installert driveren linket til ovenfor. restartet laptopen. prøvd å slå av og på lcd-tv'en. har både s-video fra laptop til lcd-tv'en tilkoblet OG dvi-hdmi fra laptopen til lcd-tv'en tilkoblet. jeg får ingen bilde på HDMI-kanalen selv om jeg har satt dvi-hdmi kabelen i riktig port på tv'en samt prøvd en annen hdmi port på tv'en. jeg får dog bilde på s-video-kanalen... men igjen så er skjermen grå og fargeløs.... får altså signal, men ingen farger.

hva er neste trinn som jeg kan prøve ut?

Du kan ikke koble til tven meg vga kabel den vil funger! Ikke sikkert dvi utgangen funger med hdmi.

Endret av Jofrode
Lenke til kommentar

ok. da har jeg fått til å koble til dvi-hdmi fra laptopen til lcd-tv'en. fungerte ved å oppdatere driveren samt frakoble s-video kabelen. logiskt nok. takk så meget for gode og hjelpende forslag! :)

så for at jeg skal få farger på s-video, så er vel ikke det mulig ettersom at ingen av av-portene viste farger.. hmm... eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

ok. da har jeg fått til å koble til dvi-hdmi fra laptopen til lcd-tv'en. fungerte ved å oppdatere driveren samt frakoble s-video kabelen. logiskt nok. takk så meget for gode og hjelpende forslag! :)

så for at jeg skal få farger på s-video, så er vel ikke det mulig ettersom at ingen av av-portene viste farger.. hmm... eller tar jeg feil?

God og høre :) Vet i grunnen ikke ,men kan jo virke sånn,

Lenke til kommentar

Hva med å lese bruksanvisningen og/eller kjenne produktet sitt...? :p

Iflg. bruksanvisningen så støtter ikke scartkontaktene s-video. Men denne TV-en har jo egen s-videoinngang på venstre side (AV IN 3).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...