rockPaperScissors() Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Det er sånn for pysegutter ja, grow a pair. Ikke alle (damer og menn) svarer idioti med idioti, og godt er det. 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Det er sånn for pysegutter ja, grow a pair.Ikke alle (damer og menn) svarer idioti med idioti, og godt er det. Tenker også at det er en smule mer sivilisert å håndtere dette med innsikt og forståelse heller enn dyrisk oppførsel. Vi er tross alt det mest intelligente vesenet på kloden, eller er det rettere å si at vi i alle fall har det potensialet ? 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 Skrevet i dag, 14:28 "Det er sånn for pysegutter ja, grow a pair. Det er lov å brøle en dame så høyt du klarer i ansiktet så hun blir vettskremt og bryter ut i spontant gråt hvis hun sparker deg eller noen andre for den saks skyld i skrittet, med mindre vedkommende fortjente et spark i skrittet såklart. Når det kommer til utroskap er vi gutta en divisjon værre vil jeg si, så lenge du er den beste, mest uoppnåelige, mest verdifulle, mest "redd for å miste kjæresten" jenta har hatt så vil hun aldri være utro. Det handler bare om å enkelt skape den oppfatningen av deg hos jenta. Det er når du er en pysegutt at damene kikker andre plasser." For noe macho tull! Er du 12år, eller er det du som står nest til venstre på bilde? Anonymous poster hash: df3f2...1f6 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Hva i alle dager? Sier du at det er damenes/mennenes skyld at de blir slått fordi de selv er voldsutøvende? Utelukker ikke noe, men jeg trodde det var voldsutsatte kvinner og menn hadde lettere for å havne i dårlige forhold. Fordi, voldsutøvere søker utsatte personer, som de lettere kan manipulere. Du har blåst mine illusjoner på vannet. Ja, jeg sier at normen er at i forhold med vold går det begge veier. Selvførgelig er det ikke politisk korrekt å si det, og feminister har jobbet hard med å mørklegge statestikken(les Pizzey sin historie for beste eksempel). Selvførgelig hvis du ignorerer all vold mot menn sitter du igjen med en oppfattelse at voldsutsatte kvinner stadig ender opp med voldsutdøvere, men da ser du bare på halve statestikken. Og vandligvis får du bare halve historien, fordi det er kvinner som har ett tilbud etter en voldsepisode. Å hjelpe kvinnelige offer for vold er en stor industri, å hjelpe mannlige offer av vold er noe man ikke får støtte til(les gjerne om Earl Silverman for godt eksempel). Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 Skrevet i dag, 14:28 "Det er sånn for pysegutter ja, grow a pair. Det er lov å brøle en dame så høyt du klarer i ansiktet så hun blir vettskremt og bryter ut i spontant gråt hvis hun sparker deg eller noen andre for den saks skyld i skrittet, med mindre vedkommende fortjente et spark i skrittet såklart. Når det kommer til utroskap er vi gutta en divisjon værre vil jeg si, så lenge du er den beste, mest uoppnåelige, mest verdifulle, mest "redd for å miste kjæresten" jenta har hatt så vil hun aldri være utro. Det handler bare om å enkelt skape den oppfatningen av deg hos jenta. Det er når du er en pysegutt at damene kikker andre plasser." For noe macho tull! Er du 12år, eller er det du som står nest til venstre på bilde? Anonymous poster hash: df3f2...1f6 Jeg er ikke 12, men antar at TS ikke er langt unna og det er han vi prøver å hjelpe. dere har ingen anelse om hvordan det er å skulle hevde seg på damefronten på ungdomskoleatadiet i dag(jeg antar at TS er i den alderen), det er dyrisk! kun drittslenging, mobbing og skarpe albuer over alt i slike settinger. Selvfølgelig gjelder ikke dette for voksne mennesker, men i alderen 13-15 så er det faktisk slik. Hadde dere opplevd det selv når dere gikk på ungdomsskolen så hadde dere ikke kommentert. Det jeg mener er at TS skal ikke finne seg i å bli sparket i skrittet eller stumpet sigaretter i som han beskriver at han i dag blir utsatt for. Han må sette seg i respekt, ikke ved å utøve vold eller noe slikt men når et menneske stumper sigaretter i deg og sparker deg i skrittet helt uten grunn er det kun en ordentlig støkk av skremsel som fungerer, tror du virkelig det går an å snakke fornuft i et slikt menneske? da blir han bare ledd av..... er dere virkelig ikke enige i dette? Alternativet er jo å holde seg unna slike folk, men som TS sier er ikke dette så enkelt. Anonymous poster hash: 0e6ae...6f2 2 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 (endret) Det er sånn for pysegutter ja, grow a pair. Det er lov å brøle en dame så høyt du klarer i ansiktet så hun blir vettskremt og bryter ut i spontant gråt hvis hun sparker deg eller noen andre for den saks skyld i skrittet, med mindre vedkommende fortjente et spark i skrittet såklart. Når det kommer til utroskap er vi gutta en divisjon værre vil jeg si, så lenge du er den beste, mest uoppnåelige, mest verdifulle, mest "redd for å miste kjæresten" jenta har hatt så vil hun aldri være utro. Det handler bare om å enkelt skape den oppfatningen av deg hos jenta. Det er når du er en pysegutt at damene kikker andre plasser. Anonymous poster hash: 0e6ae...6f2 Er enig med øverste del av innlegget ditt og stusser over «Skape oppfatning hos jenta»? Det høres manipulativt ut. Endret 3. mars 2014 av Aiven Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Utvilsomt store mørketall når det gjelder kvinner som slår. Men det som er viktig å huske på er at siden det(i de aller fleste tilfeller) er mannen som er den fysisk dominante, er det også hans ansvar å hindre slike fysiske konflikter. Og det oppnår man ikke ved å slå kvinnen helseløs. Det dummeste jeg ser er når menn spiller offer i slike sammenhenger. Har man en rabiat dame uten hemninger så må man bare gå sin vei. Om en kvinne slår har man all rett til å forsvare seg ved å bruke vold tilbake. Så slutt heller å leke "white knight". Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Utvilsomt store mørketall når det gjelder kvinner som slår. Men det som er viktig å huske på er at siden det(i de aller fleste tilfeller) er mannen som er den fysisk dominante, er det også hans ansvar å hindre slike fysiske konflikter. Og det oppnår man ikke ved å slå kvinnen helseløs. Det dummeste jeg ser er når menn spiller offer i slike sammenhenger. Har man en rabiat dame uten hemninger så må man bare gå sin vei. Om en kvinne slår har man all rett til å forsvare seg ved å bruke vold tilbake. Så slutt heller å leke "white knight". Definér «rett» Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Juridig sett har man vanligvis ikke lov til å slå tilbake, nødverge(selvforsvar) er bare lovlig når det ikke går lenger enn nødvendig samt at det må være åpenbart at at man er under fare. Som mann er man vandligvis kraftigere enn kvinnen, så lykke til med å bevise at det var nødvendig for deg å slå med mindre du ble truet(og truffet med mindre det er vitner) med våpen. Hvis dere begge blir hentet av politiet med blåmerke om øyet, vil den svakeste personen alltid ha den beste saken hvis begge sier den andre slo først. Sosialt har du ingen rettigheter om du slår en kvinne, da er det opp på korset uansett. 2 Lenke til kommentar
sondrejens1 Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 "You wanna act like a man, you're gonna get treated like a man!" http://www.youtube.com/watch?v=-0R39CKwhd0 (1:35) "Equal rights means equal lefts!" "How can she slap?!" http://www.youtube.com/watch?v=V4akMaeZ0-k (2:15) Det handler jo om å sette grenser. Det er nesten det samme som å trene en hund. Hvis du ikke lar hunden din ligge i sengen og er streng med det, så vil den lære å holde seg unna senga. Men hvis du en tidlig morgen synes hunden er så søt og koselig, og hva skader litt kosing i senga bare en liten stund? Well, now you're fucked. Med en gang en jente oppfører seg voldelig, så drar du. Ser ikke tilbake. Rett ut døra. Med en gang. Gjør du dette så vil jenta skjønne at dette er en oppførsel du ikke tolererer og det ikke vil funke på deg. Forhåpentligvis vil hun ikke gjøre det igjen dersom du velger å gi henne en ny sjanse. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Utvilsomt store mørketall når det gjelder kvinner som stilfelle her.det som er viktig å huske på er at siden det(i de aller fleste tilfeller) er mannen som er den fysisk dominante, er det også hans ansvar å hindre slike fysiske konflikter. Og det oppnår man ikke ved å slå kvinnen helseløs. Det dummeste jeg ser er når menn spiller offer i slike sammenhenger.Har man en rabiat dame uten hemninger så må man bare gå sin vei.Om en kvinne slår har man all rett til å forsvare seg ved å bruke vold tilbake. Så slutt heller å leke "white knight". Å vise sin avsky ved å gå sin vei har ingenting med "white knight" å gjøre. Enten blander du begreper, eller så spiller du dum. Jeg skal holde meg for god til å spekulere i hva som er tilfelle her. 2 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Utvilsomt store mørketall når det gjelder kvinner som stilfelle her.det som er viktig å huske på er at siden det(i de aller fleste tilfeller) er mannen som er den fysisk dominante, er det også hans ansvar å hindre slike fysiske konflikter. Og det oppnår man ikke ved å slå kvinnen helseløs. Det dummeste jeg ser er når menn spiller offer i slike sammenhenger.Har man en rabiat dame uten hemninger så må man bare gå sin vei.Om en kvinne slår har man all rett til å forsvare seg ved å bruke vold tilbake. Så slutt heller å leke "white knight". Å vise sin avsky ved å gå sin vei har ingenting med "white knight" å gjøre. Enten blander du begreper, eller så spiller du dum. Jeg skal holde meg for god til å spekulere i hva som er tilfelle her. Avsky å forsvare seg selv? Absolutt. Da er jeg dum med glede. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 "You wanna act like a man, you're gonna get treated like a man!" http://www.youtube.com/watch?v=-0R39CKwhd0 (1:35) "Equal rights means equal lefts!" "How can she slap?!" http://www.youtube.com/watch?v=V4akMaeZ0-k (2:15) Det handler jo om å sette grenser. Det er nesten det samme som å trene en hund. Hvis du ikke lar hunden din ligge i sengen og er streng med det, så vil den lære å holde seg unna senga. Men hvis du en tidlig morgen synes hunden er så søt og koselig, og hva skader litt kosing i senga bare en liten stund? Well, now you're fucked. Med en gang en jente oppfører seg voldelig, så drar du. Ser ikke tilbake. Rett ut døra. Med en gang. Gjør du dette så vil jenta skjønne at dette er en oppførsel du ikke tolererer og det ikke vil funke på deg. Forhåpentligvis vil hun ikke gjøre det igjen dersom du velger å gi henne en ny sjanse. Begge de to videoene viser handlinger som har foregått i affekt, og var nok først og fremst en reaksjon for såret stolthet enn at det var umiddelbar fare for liv og helse. Å handle i affekt har ingenting med oppdragelse å gjøre. Visst man gjør noe i selvforsvar, er det en tynn linje fra å utføre selvforsvar og til at det blir hevnforsvar. I øynene til påtalemyndighetene sees det svært strengt på at den som blir angrepet er større eller har en eller annen form for kampsportbakgrunn som skulle tilsi at "de burde visst bedre". Spesielt dersom noen blir skadet. Er enig med deg i at det er best å trekke seg unna i de fleste tilfellene, og så kan man heller ha forsvar som plan B. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Utvilsomt store mørketall når det gjelder kvinner som stilfelle her.det som er viktig å huske på er at siden det(i de aller fleste tilfeller) er mannen som er den fysisk dominante, er det også hans ansvar å hindre slike fysiske konflikter. Og det oppnår man ikke ved å slå kvinnen helseløs. Det dummeste jeg ser er når menn spiller offer i slike sammenhenger.Har man en rabiat dame uten hemninger så må man bare gå sin vei. Om en kvinne slår har man all rett til å forsvare seg ved å bruke vold tilbake. Så slutt heller å leke "white knight". Å vise sin avsky ved å gå sin vei har ingenting med "white knight" å gjøre. Enten blander du begreper, eller så spiller du dum. Jeg skal holde meg for god til å spekulere i hva som er tilfelle her. Avsky å forsvare seg selv? Absolutt. Da er jeg dum med glede. Da snakker vi om to helt forskjellige situasjoner. Men skal vi gå ut ifra at ens eget liv og helse er i fare, ja så gjør man det som er nødvendig. Poenget mitt var å ikke handle i affekt tilbake. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2014 Utvilsomt store mørketall når det gjelder kvinner som stilfelle her.det som er viktig å huske på er at siden det(i de aller fleste tilfeller) er mannen som er den fysisk dominante, er det også hans ansvar å hindre slike fysiske konflikter. Og det oppnår man ikke ved å slå kvinnen helseløs. Det dummeste jeg ser er når menn spiller offer i slike sammenhenger.Har man en rabiat dame uten hemninger så må man bare gå sin vei.Om en kvinne slår har man all rett til å forsvare seg ved å bruke vold tilbake. Så slutt heller å leke "white knight". Å vise sin avsky ved å gå sin vei har ingenting med "white knight" å gjøre. Enten blander du begreper, eller så spiller du dum. Jeg skal holde meg for god til å spekulere i hva som er tilfelle her. du har ikke en rabbiat dame, du har en dame som helt uten grunn går bort og sparker deg så hardt hun kan rett i ballene så du detter sammen på bakken og blir steril for resten av livet, men selvfølgelig, beskytt henne, tosk Anonymous poster hash: 0e6ae...6f2 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Utvilsomt store mørketall når det gjelder kvinner som stilfelle her.det som er viktig å huske på er at siden det(i de aller fleste tilfeller) er mannen som er den fysisk dominante, er det også hans ansvar å hindre slike fysiske konflikter. Og det oppnår man ikke ved å slå kvinnen helseløs. Det dummeste jeg ser er når menn spiller offer i slike sammenhenger.Har man en rabiat dame uten hemninger så må man bare gå sin vei.Om en kvinne slår har man all rett til å forsvare seg ved å bruke vold tilbake. Så slutt heller å leke "white knight".Å vise sin avsky ved å gå sin vei har ingenting med "white knight" å gjøre. Enten blander du begreper, eller så spiller du dum. Jeg skal holde meg for god til å spekulere i hva som er tilfelle her. du har ikke en rabbiat dame, du har en dame som helt uten grunn går bort og sparker deg så hardt hun kan rett i ballene så du detter sammen på bakken og blir steril for resten av livet, men selvfølgelig, beskytt henne, tosk Anonymous poster hash: 0e6ae...6f2 Og dette måtte du være anonym for å fortelle meg? Hvor sier jeg at man skal beskytte en voldelig person (i dette tilfellet dame, hva enn betydning det har)? 1 Lenke til kommentar
formann Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 (endret) http://bpd.about.com/od/forfamilyandfriends/a/signsofBPD.htm Les deg godt opp om dette, for det er ikke noe å spøke med. Jeg har nettopp kommet meg ut av et 1.5år langt forhold med ei dame som har denne diagnosen. Du risikerer å blir skadet, anmeldt for å ha skadet henne, når du bare har prøvd å forsvare deg. Snubler hun mens hun løper etter deg fordi du går på gutterommet eller ut for å la henne roe seg ned, Ja da er det DU som har ødelagt ryggen hennes. Og dette tror hun faktisk på. Det har nemlig skjedd meg .. Det er totalt nytteløst å diskutere, motsi, kritisere eller bare snakke rolig for å avklare årsaken til krangelen. Enten er det du som slo og sparket, eller så er det du som sa stygge ting om henne. Til å begynne med, kan hun nok late som hun angrer, for det er ikke noe som skremmer de mer en å bli forlatt. Når hun blir tryggere på deg, da skal du virkelig få se. Dette er en svært alvorlig sak dersom du har truffet en slik jente. Har du flaks, har hun bare et syklig behov for bekreftelse, og det får de av sex, med så mange som mulig. I ungdomsårene er det som oftest bare alkohol og sterke følser som utløser det, men det er ikke mange ukene siden jeg ble dratt ut og sengen og måtte høre på kjefting og beskyldninger av groveste slag, bare fordi hun hadde våknet tidligere en meg og hun kjedet seg, Måtte bare slutte å gi henne komplimenter og slutte å ha sex med henne. Noe som ikke er lett når hun er modell og rå i senga. Men det funket .. hun fant en annen fyr, og ble der. Jeg kjenner han litt, så han fortjener det heldigvis Men det har tæret på alt... min helse, jobben, venner og familie. Ikke ta noen sjanse, og for all del, ikke tro at det er noe verken du eller en dyktig psykolog kan gjøre stort med. Endret 20. mars 2014 av formann 1 Lenke til kommentar
MissBaked Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 http://bpd.about.com/od/forfamilyandfriends/a/signsofBPD.htm Les deg godt opp om dette, for det er ikke noe å spøke med. Jeg har nettopp kommet meg ut av et 1.5år langt forhold med ei dame som har denne diagnosen. Du risikerer å blir skadet, anmeldt for å ha skadet henne, når du bare har prøvd å forsvare deg. Snubler hun mens hun løper etter deg fordi du går på gutterommet eller ut for å la henne roe seg ned, Ja da er det DU som har ødelagt ryggen hennes. Og dette tror hun faktisk på. Det har nemlig skjedd meg .. Det er totalt nytteløst å diskutere, motsi, kritisere eller bare snakke rolig for å avklare årsaken til krangelen. Enten er det du som slo og sparket, eller så er det du som sa stygge ting om henne. Til å begynne med, kan hun nok late som hun angrer, for det er ikke noe som skremmer de mer en å bli forlatt. Når hun blir tryggere på deg, da skal du virkelig få se. Dette er en svært alvorlig sak dersom du har truffet en slik jente. Har du flaks, har hun bare et syklig behov for bekreftelse, og det får de av sex, med så mange som mulig. I ungdomsårene er det som oftest bare alkohol og sterke følser som utløser det, men det er ikke mange ukene siden jeg ble dratt ut og sengen og måtte høre på kjefting og beskyldninger av groveste slag, bare fordi hun hadde våknet tidligere en meg og hun kjedet seg, Måtte bare slutte å gi henne komplimenter og slutte å ha sex med henne. Noe som ikke er lett når hun er modell og rå i senga. Men det funket .. hun fant en annen fyr, og ble der. Jeg kjenner han litt, så han fortjener det heldigvis Men det har tæret på alt... min helse, jobben, venner og familie. Ikke ta noen sjanse, og for all del, ikke tro at det er noe verken du eller en dyktig psykolog kan gjøre stort med. Jeg kjenner meg igjen fra da jeg var hmm, 14 år. Utløst av depresjon og personlighets forstyrrelser blant annet BPD over flere år uten hjelp, fortsatte til jeg var 22. Jeg skal si deg at etter 1 år hos psykolog var jeg meg og kunne endelig tenke klart og prosessere tanker og følelser på en sunn og realistisk måte. Jeg viste hele tiden inni meg at det jeg gjorde var galt, at jeg bare kan snu og si unnskyld å slutte oppføre meg som en f****. men noe inni meg nektet å gjøre det. Men jeg viste det, og det gjorde også svært lett å forandre meg. Jeg viste jeg ikke ville være sånn og hadde motivasjonen og lysten på forandring. Ville bare vise at noen jenter vil virkelig ikke være sånn og kan forandre seg om du røsker og knuser virkelighets bilde hennes for det er der det ligger. Av en grunn trodde jeg at jeg kunne rettferdiggjøre dette og eksen min nektet og tilslutt knakk jeg sammen og var ærlig med meg selv. Han nektet å la seg bli behandlet sånn og viste meg ofte at jeg hadde feil, første gutten som faktisk unnskyldning av meg. Og det er det de trenger, å bli satt på plass. At de ikke så jævlig hellig men alikavel utrolig spesielle på sine måte. Det er omfattende men elsker hun deg og du er litt smart med håndtering vil du tilslutt plante et frø. Peace. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå