Gå til innhold

Sennheizer eller Portapro


Anbefalte innlegg

Sennheizer vs Koss

 

skal ha et par hodetelefoner eller et Headset om du vil, og på alle de andre trådene jeg har lest vdr samme tema, har to navn utkrystalisert seg, disse er Koss og Sennheizer.

 

Sennheizer kjenner jeg ikke til men har de et godt alternativ til kossmodellen Portapro og har sennheizer en nettside jeg kan avlegge et besøk.

 

men for dem som har bedre vitt på slikt enn meg:

hvilke Headset passer best til min bruk prisramme: opp til tussingen

 

de skal bruke til bærbar lyd dvs mp3spille og md.

de skal ikke være klokker men heller ikke plugger,

design er litt viktig, gidder ikke å gå med ørevarmere fra åttitalet heller,

men Lyden er viktigs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hvilken fra Sennheiser du er interessert i, men jeg kan si deg dette: Koss Porta Pro *er* ørevarmere fra åttitallet. Men alle spaserer jo rundt med dem så jeg tror ikke akkurat at du kommer til å få så mange rare blikk...

 

Eier et par Koss PP og kan anbefale dem på det varmeste. :yes: Men jeg har nok ikke prøvd de fra Sennheiser, så der kan jeg ikke hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

PortaPro ER det beste PORTABLE headsettet etter min mening!

Sennheiser har ikke noe serlig som kommer opp mot det på PORTABELT, men Sennheiser eier jo alt på "øreklokke" siden.

 

løp å kjøp PortaPro viss du skal ha portabelt

Lenke til kommentar
Sennheiser!

 

Har et par gode gamle HD600 Reference her.. skal si de lyder bra :)

 

Nå skal det jo litt til å skaffe HD600 til under 1k da, sennheiser er mye bedre en koss på 1k+-prisene, men under 1k er det mer jevnt synes jeg, og mer smak og behag, synes fortsatt sennheiser er best, men det begynner å bli sånn at du må velge hva som er viktigst for deg i lyden, siden de ofte ikke er bra på alt.

 

AtW

Lenke til kommentar
PortaPro ER det beste PORTABLE headsettet etter min mening!

Sennheiser har ikke noe serlig som kommer opp mot det på PORTABELT, men Sennheiser eier jo alt på "øreklokke" siden.

 

løp å kjøp PortaPro viss du skal ha portabelt

 

hva er forskjellen på et portabelt og et ikke-portabelt headsett? :o

 

*lurer* fastmonterte headsett...hmmm, ja kanskje det.. :p

Lenke til kommentar
PortaPro ER det beste PORTABLE headsettet etter min mening!

Sennheiser har ikke noe serlig som kommer opp mot det på PORTABELT, men Sennheiser eier jo alt på "øreklokke" siden.

 

løp å kjøp PortaPro viss du skal ha portabelt

 

hva er forskjellen på et portabelt og et ikke-portabelt headsett? :o

 

*lurer* fastmonterte headsett...hmmm, ja kanskje det.. :p

Mange som ser rart på deg på gata når du hører på musikk på din portable? Hvis ja, så kanskje det er fordi du går rundt med noe på hodet som de fleste ville latt bli igjen hjemme, og kalt ikke-portabelt... :wink:
Lenke til kommentar

hvis du ville latt en annet merke slippe til så kan jeg anbefale sony.

har selv sony MDR-V700DJ den er jeg utrolig fornøyd med men det ligger jo da over 1000kr men den headsettet har en slagt "lillebror" som heter sony mrd-v500dj har ikke prøvd det men har hørt mye bra om det oxå.

 

sony mdr-v700dj: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=7&GrpID=3&s=pl

 

sony mdr-v500dj: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=7&GrpID=3&s=pl

 

har du penger går du for kongen på haugen mdr-v700dj men så koster det 600 mere en v500dj så men ser jo det selv.

jeg kan hvertfall anbefale mrd-v700dj på det aller sterkeste. :D

Lenke til kommentar
PortaPro ER det beste PORTABLE headsettet etter min mening!

Sennheiser har ikke noe serlig som kommer opp mot det på PORTABELT, men Sennheiser eier jo alt på "øreklokke" siden.

 

løp å kjøp PortaPro viss du skal ha portabelt

 

hva er forskjellen på et portabelt og et ikke-portabelt headsett? :o

 

*lurer* fastmonterte headsett...hmmm, ja kanskje det.. :p

Et portabelt hesdset er et som er greit å ha med seg. F.eks portapro kan du legge sammen og putte i lomma.

 

ontopic: om du skal bruke under 1k hadde eg gått for koss portapro. Har hatt mine i ett og et halvt år no og har aldri hatt problem med dei. (Bortsett fra at "putene" kan bli litt slitt) Desuten er det kjempelyd i dei i forhold til prisen. (600-700)

Lenke til kommentar

Jeg har et billig Sennheiser par, HD455 fra 1999.

Syns dem er konge til innebruk, pc/video osv.

Upraktiske mhp mobilitet.

 

Skulle jeg brukte headset på en kilde som hadde lav effekt på output (mp3 spiller/minidisc/discman) hadde jeg nok kjøpt et par med Koss Porta Pro. Jeg syns de rocker på sånn type lydkilde, best in class.

Dessuten koster de langt under 1000.

 

Det beste er egentlig å høre på noen i butikk, ørene er forskjellige, og du oppfatter kanskje mer/mindre av spesielle frekvenser. Det som oppfattes bra av meg, kan virke mindre bra for deg.

Lenke til kommentar

Kjøp en modell som er beregnet til bærbart utstyr, da disse ikke bruker så mye batteri. Sennheiser HD 600 suger batteri bedre enn Jenna Jameson. Dette er en modell som er laget for hjemmebruk.

Grado er litt snillere mot batteriene, men de har en helt jævlig ledning. Dessuten er det mange som synes de ikke er så behagelig å ha på hodet. Har selv hatt SR80 og SR125. Av Sennheiser har jeg HD 435, 545 og en gammel toppmodell, HD 430.

 

Har selv PortaPra og er meget fornøyd. De har en liten hevlse i bassen, men det er heldigvis ikke noe bassboost som pleier å ødelegge lyden.

 

Min anbefaling til deg er å kjøpe Portapro. Dessuten er det livstidsgaranti. Og det er genialt. Dessuten kan du brette de sammen, kjekt når du ikke bruker dem.

Lenke til kommentar
Sennheiser's litt dyrere serier overgår Koss med god margin!

 

Hodetelefoner til under 1.000,- har jeg (heldigvis?) liten kjennskap til, så her skal jeg ikke uttale meg. Men er du villig til å bruke over 1k, ville jeg helt klart satset på enten Sennheiser eller Grado. Kjøper du et av disse merkene er du garantert godlyd!

 

Bytheway:

http://www.sennheiser.com

 

Jeg er så enig, du får hva du betaler for.

Grado lager topp kvalitet, men det koster, du merker ikke at du har dem på hodet, selv ikke etter mange timer, link--->

 

http://www.hi-fi-center.no/shop.cfm?path=29,33

 

Mvh

Tian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...