Nordmann3 Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Hei, jeg vurderer å kjøpe en solcellepanellader som man kan ha med seg på tur. Det er på 28 watt. Det står at den kan lade opp alt. Alt fra mobil til pc. Kommer med to strømuttak : 18 V til bærbar PC og 5 V USB til nettbrett, mobiltelefoner mm ... Er det slik at mobiler og pc-er kan bli ødelagt om du bruker feil Volt, og må man være nøye med å vite selv hvordan volt tingene jeg skal lade har? Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Det skal ikke ta skade hvis du lader en PC med 5V uttak,men det vil gå tregt og kan hende at PC-en vil bruke mer strøm enn den får inn,men hvis du bruker 18V på en mobil så kan det gå raskere å lade mobilen,men tror ikke det vil hjelpe på noen da det er satt sperre på hvor mange volt den kan motta. Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Hei, jeg vurderer å kjøpe en solcellepanellader som man kan ha med seg på tur. Det er på 28 watt. Det står at den kan lade opp alt. Alt fra mobil til pc. Kommer med to strømuttak : 18 V til bærbar PC og 5 V USB til nettbrett, mobiltelefoner mm ... Er det slik at mobiler og pc-er kan bli ødelagt om du bruker feil Volt, og må man være nøye med å vite selv hvordan volt tingene jeg skal lade har? Ja det er viktig med rett spenning (volt).Du ser på laderen til pc'en hva den skal ha. Også viktig at pluss og minus er rett. Lenke til kommentar
Doffen jr. Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Vurderte solcellelader før påsketuren i fjor, men kom i tvil om det ville være praktisk å ha den hengende utenpå ryggsekken i regn og kulde (tenker også knusefare), om kvelden når jeg noen ganger ville ha mulighet til å stille den fint opp i et vindu på en hytte - er det jo gjerne mørkt... Endte opp med å kjøpe en stor batteripakke uten solpanel. Lenke til kommentar
Stonescar Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Er ute etter noe som denne her https://www.tryggereliv.no/produkt/solcellelader-for-mobiltelefon-og-nettbrett/ Tenkte på noe i den størresle og pris. Er det noen som har noen erfaringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå