Gå til innhold

Hjelp til oppgraderinger på pc

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en fattig student med 1400-1700 kr å bruke på oppgradering på PCen min. Jeg ønsker så bra fps som mulig i spillene som Wow og diverse fps spill.

Mine specs foreløpig er;

Intel® Core i5-3350P CPU @ 3.10GHz

16 GB DDR3 Ram

GeForce GTX 550 Ti 1gb

Operating System

Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

CPU

Intel Core i5 3350P @ 3.10GHz

Ivy Bridge 22nm Technology

RAM

16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 532MHz (7-7-7-20)

Motherboard

ASRock H61M-DGS (CPUSocket)

Graphics

SyncMaster (1680x1050@60Hz)

1023MB NVIDIA GeForce GTX 550 Ti (EVGA)

Storage

465GB Western Digital WDC WD5000AAKS-65YGA0 ATA Device (SATA)

Optical Drives

ASUS DRW-24B1ST c ATA Device

Audio

Realtek High Definition Audio

Håper på kjapp tilbakemelding, takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det er gpu'en som er flaskehalsen her? Har en 500w psu, trenger denne å oppgraderes hvis jeg går til innkjøp av ny gpu?

Vet jeg har ganske dårlige specs, men bruker det hovedsaklig til Wow. Hva er det neste jeg burde oppgradere og hvorfor?

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar

Strømforsyningen er crap og bør nok byttes før eller senere. Den har nok ikke blitt særlig tungt belastet hittil (med den maskinen), og den økte belastningen kan selvsagt tvinge frem noen latente problemer.

Men uansett så vil du ikke belaste den mer enn 350W ca, med en rimelig jevn fordeling av last, og så lenge kabinettet ikke er alt for varmt (vil slite mer på PSU), så bør det gå rimelig greit. En god kabinettemp vil nok være lett å oppnå om HD 7970-kortet du kjøpte har stock kjøler (det linket til lengre oppe har stock kjøler) , og en kabinettvifte eller to.

Kort sagt: Strømforsyningen bør klare det, selv om en slik type kan være litt uberegnelige. :)

Men personlig har jeg ingen erfaring fra akkurat den typen. (selv om den har noen små elementer som trekker opp inntrykket, som gjør at den ikke havner helt i bunn av bøtta)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til den prisen så blir det AMD R9 280X ( som i grunn er HD7970 med nytt navn) eller Nvidia GTX 770 ( som i grunn er GTX680)

Begge GPUene er ca 2 år gamle, rebranda og fått litt høyere klokkefrekvens.

Så viss du finner 680 eller 7970 på bruktmarkedet til en billig peng går du så klart for en av dem, Viss ikke så går du for dem jeg skriver :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...