laxx Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Er det vanlig at banker krever at sparepengene dine flyttes over i deres bank når du tar opp lån der? Jeg har søkt boliglån i Nordea, og de sier at en av betingelsene er at jeg tar ut sparepengene mine i BN Bank og setter dem inn hos Nordea. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Noen banker krever at man er "totalkunde" , noe som vil påvirke renter ol. 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Når jeg bad arbeidsgiver om å få lønna inn på ny konto i Skandiabanken så tok iallefall Sparebanken Møre hevn ved å kreve full innbetaling på et gammelt studentlån med sweet rente. Så lenge jeg ikke fikk lønna inn på kontoen i SBM så hadde jeg visstnok ikke SBM som "hovedbankforbindelse" lenger, og Møre Studentlån var visstnok noe de kun tilbydde til kunder som hadde de som hovedbankforbindelse.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Det er helt vanlig å kreve at man er totalkunde (eller tilsvarende begreper) for å gi gode vilkår ja. 1 Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Hvert å nevne er likevel at BLU lån gir, i all hovedsak, rett til beste rente - helkunde, eller ei. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Da jeg tok opp boliglån fikk jeg beskjed om at han (rådgiveren i banken) egentlig måtte gi meg en høyere rente om jeg ikke ble "totalkunde" hos dem. Det virket altså som om jeg kunne slippe, og få den laveste renten, om jeg absolutt ville. Jeg valgte imidlertid å bli totalkunde da tilbudet var bedre enn hva jeg allerede hadde. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Jeg har da en slags totalkundeavtale i banken men bruker også andre banker til sparing og fond. Eneste betingelsen var at vi måtte spare min. 500 pr. Mnd. i fast sparing i konto eller fond. Rådgiveren i banken er klar over at jeg bruker andre banker, og ingen bør finne seg i å ikke ha friheten til å flytte rundt på pengene sine. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Danske bank var keen på å ha lønnskontoen der for å være totalkunde, da sa vi snakkes og stakk til skandiabanken. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Bruker selv Danske bank. Laveste renten jeg har fått tilbud om av noen av storbankene (ikke giddet å shoppe rundt hos småbanker). Veldig fornøyd med service og alt. Meg bekjent er ikke det å ha lønnskontoen der et krav (ihvertfall ikke for meg). Lenke til kommentar
War Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Vil tippe rådgivere gjør litt som de vil. De vil jo at man skal bruke banken og får man lån så er vel noen " i lykkerus" med villig til å si ja til det meste. skandia har 3,X % rente og en veldig god og enkel bank. Liker den best av danske og dnb som jeg har hatt huslån i før. Dnb hadde masse regler med at beløp under 200kr hadde gebyrer og masse tull. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Ok. Ja sikkert ganske individuelt. Har vel 3.7% effektiv rente på boliglånet i Danske bank, selv om det ikke er førstehjemslån eller en bolig jeg selv bor i heller. Alle andre banker jeg har spurt var (godt) over 4%. Lenke til kommentar
wundelman Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Er totalkunde hos Sparebank1 SMN, og de krevde det samme. Har aldri giddet å bytte, siden jeg liker Skandiabanken mye bedre som nettbank. (Liker ikke BankID...) Dette har ikke fått noen konsekvens. Sa at, jada, det skal jeg gjøre, men gjorde aldri det. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 DnB ble vel felt i fjor på at de ikke kunne kreve et totalkundeengasjement for å tilby beste rente? Så nå går det i all hovedsak på belåningsgrad og sikkerhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå