Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nettopp kjøpt Citroen C5 2009, spørsmål.

Anbefalte innlegg

Hei..

Har nettopp kjøpt ny bruktbil og har to spørsmål.

1. Skal ha en hund i bagasjerommet og ønsker en gjennomsiktig film over terskelen bak bagasjeromsdøra. Den delen som hunden naturlig nok vil sette potene på. Noen som vet om om dette er noe jeg kan kjøpe og feste selv? Event. hva jeg bør se etter?

2. Intrumentpanelet er rød på svart bakgrunn. Men iflg bildet jeg har lagt ved kan deler av skriften være i hvitt. Har aldri sett dette på noen av de jeg prøvekjørte, er det standard? Og hvordan stiller jeg det inn?

post-24566-0-33819600-1393634616_thumb.jpg

Endret av OscarMike1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3M gjennomsiktig film kan du kjøpe mange steder, bl. a. svært billig fra eBay. Kjøp en som er egnet for å legge på billakk. Hvis du skal gjøre dette selv så er det viktig å rengjøre lakken grundig, slik at det ikke blir støv eller annet grums mellom filmen og lakken som fungerer litt som sandpapir mens det gnisser i fred under der...

Hvis du ikke gidder å knote og frustrere deg over å montere denne så vil jeg råde deg til å ta kontakt med et reklamebyrå eller andre som soter ruter og legger film for å få et prisoverslag på en gjennomsiktig og beskyttende film.

Et enda bedre alternativ enn beskyttende film er beskyttende chrome-list over filmen. Dette kan se bra ut om du får tak i noe som ser bra ut. Bruker du Google finner du sikkert slike lister som er laget til din modell.

Lenke til kommentar

Husk for all del å sikre hunden med et bra bur..

Drar innom Herkules-bur til uka og kjøper et som blir lagd etter mål. Eller om du har noen anbefalinger til burkjøp?

Jeg bruker et bur kjøpt på Veng.

Mim Variocage heter det.

Det er den eneste produsenten av hundebur som kollisjonstester burene sine.

Buret har også egen nødutgang som kan benyttes etter en eventuell påkjørsel bakfra.

Jeg har modifisert mitt litt for å få det helt lydløst.

Lenke til kommentar

Husker ikke om jeg har kjøpt annet enn for dører, skjermer, ol, fra Citroen, men de fleste bilprodusentene selger ripebeskyttelse for bakfanger ferdig tilpasset. Enten løst, eller som "gjør det selv-kit" som gjerne inneholder rensemiddel, monterings-spray, "gummi-sparkelspade" og instruksjoner. I prinsippet er det jo kjempe-enkelt, men det krever ofte litt teknikk å få det pent, ikke minst hvis du må klippe til selv, som helt sikkert er billigere fra feks ebay som nevnt over her.

Lenke til kommentar

Gratulerer med komfortabel cruiser!

Kjørecomputer med hvit tekst er standard på exclusive-utgavene, mulig også på en del av de andre med hydraulisk fjæring. På de fleste med 109/112 hk diesel er det oransje tekst i alle displayer.

Til hund har jeg selv brukt et nylon-trekk som rulles ut og inn. Festes i underkant av buret. Koster noe få hundrelapper i dyrebutikken.

Lenke til kommentar

Gratulerer med komfortabel cruiser!

Kjørecomputer med hvit tekst er standard på exclusive-utgavene, mulig også på en del av de andre med hydraulisk fjæring. På de fleste med 109/112 hk diesel er det oransje tekst i alle displayer.

Til hund har jeg selv brukt et nylon-trekk som rulles ut og inn. Festes i underkant av buret. Koster noe få hundrelapper i dyrebutikken.

Takk for tips folkens, skal vurdere både film og deksel til bakluka og film til dørene.

Dsgf, vet du om fargen lar seg endre om jeg spør på verksted?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...