Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Service på bil i Sverige eller Tyskland.

Anbefalte innlegg

Jeg har en Toyota Hiace som har gått litt over 150 000 km. Forleden dag begynte det å lyse: T-belt. Da fant jeg ut at det var tid for å skifte registerreim og bilen inn på verksted. Toyota - Verkstedet sa at de ville ha ca. 14 000 kroner for service på bilen. - Er dette en alt for høy sum? Ville jeg kunne fått det langt billigere ved feks. å kjøre til nord - Tyskland og tatt reparasjonen der ? (Jeg bor nær Kristiansand)

Videoannonse
Annonse

Spørs hvor stor service de tar. Kanskje litt dyrt dersom det bare gjelder bytte av registerreim, men nå kan det være mye arbeid å bytte reima på denne bilen. Når det er sagt er merkeverksteder ofte utrolig dyre. Du får kanskje en redusert pris i utlandet, men prøv å ta kontakt med et billigere verksted og hør hvor stor prisforskjellen er.

14k bør være en skikkelig storservice..

På E-klassen kostet en D-service drøyt 8000,- i Norge.. Det inkluderer blant annet bytte av bremsevæske, multireim (bilen min har ikke registerreim), motorolje og oljefilter, osv.

I Tyskland fikk jeg gjort jobben for ca 6000,- men da også inkludert bytte av frostvæske og vindusviskere, samt inn-og utvendig vask og generelt god service.

Det varierer hvor mye det er å spare fra merke til merke og service til service.. Men for min del var valget enkelt siden jeg også skulle ordne mer i Tyskland.

Vanskelig å svare på det du lurer på.

Den eneste måten du virkelig kan bli klok på er å forhøre deg med diverse verksted i Nord-Tyskland og få et prisoverslag. Det hadde vel heller ikke vært dumt å fått prisoverslag fra et par danske verksted heller, Danmark er jo et Toyota-land.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...