tomsi42 Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) I denne tråden skal deltakerne poste sine beste bilder fra Februarfest 2014 - dypdykk i bildearkivet.Galleriet er beregnet for de deltagere som har klart utfordringen de satte seg*. Velg ut de bildene du er mest fornøyd med. Det kan postes maksimum 4 bilder.Hvis du legger inn bilder som vedlegg, så bør bildet ditt være 1280 piksler i lengden for liggende blider og 1024 piksler i høyden forstående bilder. Linking til stabile siter som Flickr er også greit.Dere må gjerne skrive litt rundt bildene deew velger ut. Og det er ønskelig at dere legger inn en lenke til februarfest-tråden.I denne tråden skal det kun være bilder og ingen diskusjon - ønsker du å kommentere bildene kan du gjør det på generell basis i overnevnte tråd, eller i den enkelte deltakers tråd.Takk for god innsats i år også.Tom*) Har du mått kaste inn håndkle eller senke deltagernivå, så har du ikke klart det. Endret 28. februar 2014 av tomsi42 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 I min februarfest, nivå kandidat, så var det viktig for meg komme meg et steg videre innen etterbehandlingen og gjerne også lære/finne nye element i mine bildebehandlingprogram som jeg kan bruke i tiden som kommer. Selv om ikke alle motiv nødvendigvis er så "flotte" så er jeg godt fornøyd med hva jeg har fått ut av denne festen. Mine fire utvalgte er følgende: 1984. (Action!?) Kanskje det bilde der jeg synes at jeg har fått mest ut av etterbehandlingen med utgangspunkt i det bildet jeg skulle behandle. Kamera Fujica ST605N, utgangspunktet var et skanna bilde. 2005 (Portrett) Jeg har (hatt) lav "selvtillit" når det gjelder portretter og bilder av mennesker. Dette bilder er ikke av de mest etterbehandlede, men for meg så er det en av mine favoritter. Kamera Canon EOS 350D. 2005 (Landskap) Et typisk "fotogent" sted, der jeg er ganske godt fornøyd med den opprinnelige komposisjonen, men der bildet led under bl.a.. mye skygge. Selv om jeg ikke har "fjernet" skyggen og deler av bilder fremdeles lider p.g.a. skyggen, så er resultatet noe jeg kan leve godt med. Kamera Canon EOS 350D 2013 (Nærbilde) I mine fester så går det mye (av og til litt for mye) på makro/nærbilder fra hagen. At jeg plukker ut dette bildet skyldes i hovedsak det at jeg lærte meg å bruke Lightroom til å jobbe med farger og å utnytte de mulighetene som er der til å gå litt lenger enn til bare å lage et pent "sannferdig" bilde av det som er motivet. Det å kunne justere på enkeltfarger er noe jeg håper jeg kan bruke til å utfordre en ellers litt laber fantasi. Kamera Canon 5D mark III Takk for en fin fest, forhåpentligvis så er jeg klar til aprilfesten. 2 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) Min februarfest: Februarfest 2014 - smort1 Nivå: Pingle De bildene jeg selv liker best: (beskjært, justert kontrast/farger og skarpet litt)..... Platanias 2006 Olympus µ700i Rethymnon 2008 Olympus µ700i Kristiansand 2007 Olympus µ700i Kristiansund 2009 Olympus E-420 og Olympus Zuiko Digital ED 40-150mm 1:4.0-5.6 Takk for nok en kjekk fest! Sees ved neste korsvei.... Endret 28. februar 2014 av smort1 2 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) Jeg falt litt ut hist og her pga jobbreising i februar, men la ut 17 bilder på 28 dager, så med ambisjonsnivå kandidat anser jeg det som å ha klart målet. Her er hele bildetråden min, og nedenfor er mine utvalgte bilder (alle svart-hvitt, pussig nok): 3. februar Fra stallen til den spanske rideskolen i Wien, hvor har de drevet med hestedressur i nesten 450 år. Fotografert på en pressetur med Panasonic 9. april 2013 Fujifilm X100S, 1/150 sek, f/5.6, ISO 400 5. februar Fra Sorrento i Italia Fotografert 30. september 2010 i Sorrento sentrum Canon EOS 5D Mark II med Canon EF 50 mm f/1.2L USM 1/50 sek, f/3.2, ISO 800 9. februar Offentlig bad i Herculaneum. Fotografert 29. september 2010 Canon EOS 5D Mark II med Canon EF 16-35 mm f/2.8L II USM 16 mm, 1/40 sek, f/2.8, ISO 400 24. februar Et verksted i Firenze lager kopier av marmorstatuer. Fotografert 16. juni 2006 Canon EOS 5D med Canon EF 24-70 mm f/2.8L USM 70 mm, 1/80 sek, f/4.5, ISO 400 Endret 28. februar 2014 av Aetius 2 Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Blir litt tilfeldig hvilke jeg velger, så jeg går for de jeg la ut på Flickr iløpet av denne måneden. Begynner med et fra Krabi. Jeg og et vennepar sitter i båten ved siden av denne. Fikk for meg å forsøke noe panorering da jeg så denne longtailbåten komme opp på siden av oss, skrudde på et filter for å få lang nok lukketid, og klinte til. Det var litt køddent i bølgene, men det ble vel ok. A Wonderful Day in Krabi by torbus, on Flickr Jeg blir ikke lei smal dybdeskarphet, og bildet under er kun et resultat av det. Relaxing by torbus, on Flickr Fra det overbefolka slottet på Praha. Men her hadde jeg flaks med folkehavet. Er egentlig ikke spesielt begeistret for selektive farger, men jeg gjorde et unntak. Into the Dark by torbus, on Flickr Det siste jeg la ut i tråden. Syntes det ble kult! I'm Not There by torbus, on Flickr 2 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Jeg mener også at jeg har klart å pingle meg i havn med to bilder i uken. Første fotogreie på lenge jeg har fullført! Når en amatør går igjennom bildearkivet sitt på måfå, finner hun samtidig en bukett av minner. Ingen sammenlikning forøvrig - men februar-utfordringen minnet meg om denne scenen fra TV-serien Mad Men. Foreslår februar-utfordring som en ny tradisjon! Mine beste: 1. Siste hvilestedVar på biltur ved San Diego da denne militære kirkegården åpenbarte seg. Rørende og vakkert på samme tid. Dette er bare en liten del av alle gravene fra en rekke kriger USA har vært involvert i over årenes løp. Her har jeg tidligere strevd med å formidle noe av stemningen jeg opplevde ved stedet selv i bildene jeg tok, men her synes jeg at jeg endelig traff. 3. Håp Dette bildet skulle egentlig vært slettet, men med litt crop og etterbehandling syntes jeg fikk til noe av interesse. Fikk også flere kommentarer på at andre så noe i bildet jeg ikke oppdaget selv en gang. 4. Ridder på hvit hest Dette bildet har jeg også strevd med før. Omsider fikk jeg til noe, der jeg selv ser en kontrast som gir en slags komisk effekt. 8. Flor og fjære Bildet er tatt fra Flor og fjære utenfor Stavanger. Fin opplevelse for en som liker å ta bilder av blomster, og er matinteressert. Spesielt morsomt at jeg tok bildet med et kompaktkamera. Det begrunner hvorfor jeg tar med meg et "ordentlig" kamera ut lenger - til den type bilder jeg tar, da. Link til hele Bykatts februarfest 2014. 2 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Min Februarfest 2014 - JorunT Det viste seg at det ikke var så vanskelig å finne et bilde hver dag, selv om det er mye hopp og sprett og lite rød tråd her. Men når jeg ser utvalget her, er det jo tydelig hovedvekt på motiv fra Hellas. Måneden gikk utrolig, som det gjør i godt selskap. 1. februar - surfere i kveldssol Bildet er fra 2008, i nærheten av flyplassen i Thessaloniki. Det tjente mye på redigering i LR og PS. Nikon D200, 1/500 s, f/11, ISO 100 _DSC1957 Nea Michaniona surfer in the evening.jpg by JorunT, on Flickr 8. februar - Kongens utsikt Et virkelig dypdykk, fra 1963. Tatt med et toøyet speilreflekskamera, skannet fra en dårlig papirkopi. Kongens utsikt.jpg by JorunT, on Flickr 11. februar - Konitsa bro, Zagoria, Epirus Fra et av de vakreste fjellområdene jeg kjenner i Hellas, våren 2008. Nikon D200, Micro Nikkor 60 mm f/2,8, 1/160 s, f/5,6, ISO 100 _DSC1498 Konitsa bridge, Zagorochoria-Epirus.jpg by JorunT, on Flickr 28. februar - Gresk økonomi på ryggen, 2012 - ? Ingen fulltreffer når det gjelder tekniske kvaliteter, men jeg tar det med allikevel, da innholdet er mer vesentlig her. Tatt med en iPhone 4s, av og til er det bedre å ta et dårlig bilde enn ikke noe. IMG_0540-Stoa-bibliou.jpg by JorunT, on Flickr 3 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Det ble en grei og rolig arbeidsmåned dette (rakk faktisk ett bilde hver dag, minus en dag) - rakk det jeg hadde bestemt, redigerte flere hundrede bilder, og tok noen tilfeldige som utleggs-bilder her. Og av disse velger jeg fire litt rolige…. Bilde 2 - 3.Februar: Solitude in Ronda Bilde 3 - 4.februar: Solitude II in Ronda Bilde 26 - 27.februar: Gjennom vinduet - Alhambra Bilde 27 - 28.februar: Silhuetter i Alhambra Her er min Februarfest 2014 2 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 BjørnÅgeS - Februarfest 2014 Fint alternativ til fotofest i den mørke årstiden. Mest inspirerende for meg selv ved at jeg så gjennom mange bilder. Fant ut at jeg mangler å digitalisere bilder fra før 2003 Det er nok en jobb som bør gjøres. Gjennomførte festen etter målsettingen. Fint å legge litt press på seg selv. Mitt valg av bilder: 2 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Her er mine utvalgte fra Februarfest 2014: 8 Februar Mot lyset (2010) 15 Februar Neneh Cherry (2012) 16 Februar Stein og himmel på Hellestø (2013) 19 Februar Sigurd Wongraven - Satyricon (2013) 4 Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 En artig fest å være med på, og en god anledning til å gå gjennom bildene jeg har brukt time etter time på å scanne inn.. Alle bildene er tatt med Minolta speilrefleks (XG-1 og X700), selvsagt manuell fokus, scannet inn via en Nikon Coolscan. Alle er konvertert til SH fra farger. 4. februar I utgangspunktet et ganske undereksponert bilde, men jeg kunne hente fram ganske mye detaljer allikevel. Stan Ridgeway (1986) 11. februar Et portrett av mor og barn i et møkkete speil i et rotete atelier, har alltid likt stemningen i dette bildet. In the mirror (1989) 12. februar Nok et bilde jeg liker på grunn av stemningen, gir meg assosiasjoner til barndom, sol, sommer, ubekymret lek. Sommerlykke (1989) 20. februar Avslutter med et i utgangspunktet straight barnebilde, synes selv det har noe mer ved seg. Anxious (1998) De utvalgte bildene er alle i SH, skyldes nok at det er de med mennesker på, noe som for meg gjør dem mer interessante enn noen av de andre jeg la ut i festen. 2 Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Link til tråden min: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1564988 Vanskelig å velge - jeg er i grunnen like fornøyd med alle, dermed blir det mer eller mindre pilkast på veggen. "Merle - The way Home" "Silver Moonlight" "Fjellaure" "Scarlet Rain" . 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2014 Det er aldri lett å plukke ut bilder til galleriet. Etter mye om og men så har jeg endt opp med 4 favoritter. Resten av bildene kan sees i tråden min. Det eldste bildet er fra 2001, tatt med en Canon Digital IXUS - Gamla stan i Stockholm: De tre siste bildene er alle tatt med FujiFilm S304 - i mine øyne, det første brukbare digitalkameraet jeg hadde. Først et typisk bybilde fra Havana: Deretter ren ferieidyll fra Varradero, også Cuba: Det siste bildet er tatt i Tyskland, inne i et av de monumentale minnesmerkene de har ... Takk for en fin fest. 2 Lenke til kommentar
canonsine Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Du har fine bilder :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå