allak Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Etter å ha lest litt rundt er det mange som anbefaler smugmug fremfor flickr. Der skulle det også gå ann å bruke sitt eget domennavn som adr. Er det noen som vet hvordan jeg gjør dette? Jeg har kjøpt domene hos domeneshop no: xxxxx.com Noen med tips? Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Her har du et par metoder: http://help.smugmug.com/customer/portal/articles/93340-how-do-i-set-up-a-custom-hostname-domain- Lenke til kommentar
allak Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 Takk for svar! Så dette, men mitt problem er at jeg ikke er spesiale kyndig, så skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre. Ettersom jeg allerede har et domene så da regner jeg med at det nr. 2 jeg skal gjøre. Noen som kan forklare denne fremgangsmetoden på norsk for meg? Lenke til kommentar
Rivellio Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Skulle gjerne laget en liten tutorial om du hadde kjøpt domenet hos GoDaddy eller Namecheap. Tror det enkleste er å kontakte Domeneshop og be dem rette domenet mot følgende: CNAME: www -> domains.smugmug.com A Record: @ -> 208.79.45.23 Eller følg denne tutorialen med bilder; http://bareblogg.no/threads/koble-et-domene-til-wordpress.694/#post-6970 Lenke til kommentar
allak Skrevet 1. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2014 (endret) Tusen takk for at du tar deg tid til å hjelpe! Får ikke til dette: "CNAME: www -> domains.smugmug.com A Record: @ -> 208.79.45.23 " Har prøvd og videresende www.mittdomene.com til xxxxx.smugmug.com istedet ettersom jeg ikke får til det andre, og det fungerer:-) Er det noen bakdeler ved å gjøre det slik istedet? Endret 1. mars 2014 av Allak Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Har du lagt inn domenet ditt hos Smugmug? Account settings - Custom domain Lenke til kommentar
allak Skrevet 1. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2014 ja, det får jeg ikke til å fungere, men spørs om jeg ikke peker riktig inne på domeshop. Men du virker det med å videresende mitt domene, er det ulempe med å gjøre det på den måten? Lenke til kommentar
allak Skrevet 3. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2014 (endret) Med litt assistanse fra domeshop, så fikk jeg det til, takk for god hjelp Endret 3. mars 2014 av Allak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå