Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Nummene hender etter(?) mye søtspising

D2hearth

Anbefalte innlegg

Hei.

Beklager om dette er postet på feil sted, hvis så, gjerne flytt. :-)

Igjennom skolen skulle vi slike 4%20Morfars%20Kjekssjokolade22866.jpg

Jeg bestemte meg for å kjøpe typ 10stykk selv ettersom jeg er utrolig glad i sjokolade. Mens jeg spilte drømte meg jeg bort fra virkeligheten mens jeg spilte og har nok spist typ 10bokser iløpet av en kort periode. Har ikke lagt på meg noe synlig, men har i det siste følt meg veldig rar i kroppen. (Åpenbart?). Jeg har problemer med at hendene (mest høyre) er veldig nummen. Noen ganger værre og noen ganger bedre.

En dag våknet jeg opp med at min venstre arm var så nummen at det føltes ut som jeg var lam i venstre arm. Altså, den var bare, veldig tung og jeg måtte brukere høyre hånd for å "vekke" den. Har aldri opplevd dette før, uansett hvor rar posisjon jeg har lugget i.

Jeg har ikke oppsøkt lege, noe jeg kanskje burde.

Har søkt litt på rundt på nettet og sett symptomer til Diabetes. Er det en stor sjanse for å få diabetes av å spise mye søtt? Hvis det er så, vil noe medesin gjøre at nummenheten min forsvinner?

Hva annet kan det være? Er det noe jeg kan spise for å synke "blodsukkeret", eller hva enn det er.

Takk for alle svar, er veldig usikker og litt redd.

-

Endret av D2hearth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingenting med sjokoladen å gjøre, hvis du sover oppå ene armen vil den være helt "død" når du våkner og du kan ikke bevege den. Har skjedd meg også, må løfte den med den andre armen. Og da er den plutselig veeeldig tung.

Det skjedde med begge beina mine engang jeg sovnet i en stol med beina hengende over armlenet. Jeg våknet normalt og når jeg "hoppet" ned på gulvet var det som å hoppe rett ut i tomlufta, merket ikke at beina var der nedenfor knærne. Gikk rett i gulvet. Og hadde en halvtime med VONDT når blodet begynte å komme tilbake i leggene.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Den sovne armen min skjedde bare en gang, men det andre er min høyre hånd som er veldig nummen ofte etter hvor mye jeg spiste. Har bestilt time til lege, men noe jeg ikke får med det første. Jeg spiller DotA 2 semi-pro, og når høyre hånd er så nummen blir det vanskelig å spille. Er det noe man kan spise som kan forebygge dette? Regner med jeg har veldig høyt blodsukker. Jeg er ikke noe lege på noe vis så kan hende det er bare tull. Takk uansett.

Lenke til kommentar

DotA 2 semi-pro

Altså har du carpal tunnel syndrome.

Søkte det opp, og har bare ett symptom som er nummenhet. Hadde ingen problemer med nummenhet før jeg spiste så mye sukker på en kort tid. Ingen kjente med det syndromet heller. Er ikke dette noe man er født med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...