Gjest Slettet-k4hfXf Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Hei, jeg fulgte denne guiden: http://tinyurl.com/nskvvmt og nå er jeg stuck fordi jeg unzip-et en fil før jeg egentlig skulle. Noen som er flink med det her og som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) Litt usikker på nøyaktig hvor du er stuck. Hvilken ZIP fil snakker vi om? Har vel fortsatt ZIP fila selv om du unziper den, om ikke ZIP sammen, eller last ned på ny, eller?Hva har du gjort så lang, hvor i guiden er du? Endret 28. februar 2014 av esoteric Lenke til kommentar
Gjest Slettet-k4hfXf Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Jeg har kommet til "Go back and click on Install and scroll down to the ROMS folder you created earlier. Click on the Google Play Edition .zip file and then slide to install the ROM." Men jeg får ikke valgt den fordi den ikke er zippet. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 En 4 min bump pga å legge inn uorginal software på en telefon. Og du kaller det en nødsituasjon??? Tips: Ikke legg inn uorginal software. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) Ok, så du har velykket rootet telefonen og installert custom recovery, TeamWin, men ikke fått flashet custom ROM enda, siden du pakket opp ZIP fila før du la den over til telefonen eller minnekortet, om jeg har skjønt alt så langt. Kan du ikke bare legge over ZIP filen med Google ROM-en på nytt? Edit: Og når du først er i gang kan du jo legge inn en nyere ROM enn 4.3Google Edition 4.4.2 ROM for S4 Gt-i9505Link: https://docs.google.com/file/d/0B4_z3JGCqmK4WWlIY0plMjA4MGc/edit?pli=1 Endret 28. februar 2014 av esoteric Lenke til kommentar
Gjest Slettet-k4hfXf Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) Hei. Hva er det du egentlig prøver på? Er du på Stock Rom og vil over på Custom Rom eller er du på Custom Rom og prøver å åpne Zip fil. Jeg vet ikke helt hva du mener. Forklar. Hvis du skal gå fra Stock Rom over til Custom Rom må jo det første du må gjøre å gå inn i Recovery på Telefonen. I de fleste Tilfeller enten CWM (ClockWorkMod) eller TWRP (TeamWinRecoveryProject), så må du flash Romen da. Endret 28. februar 2014 av wil Lenke til kommentar
Gjest Slettet-k4hfXf Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Jeg er ikke så utrolig flink i dette, så jeg vet ikke hva jeg skal svare. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Hva slags tilstand er telefonen i nå, får du startet den opp normalt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-k4hfXf Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Den starter opp, men det står bare "Samsung galaxy s4 i9505" og så skjer det ikke mer. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) Slå telefonen helt av, ta gjerne batteri ut i noen sekunder. Sett fingrene dine på, og hold inne VOLUM OPP + HJEM KNAPPEN trykk og hold så POWER KNAPPEN for å starte, forsett og hold for å se om telefonen din starter opp i recovery mode. Dersom du fulgte guiden og fikk installert TeamWin recovery, så skal det være en MOUNT, knapp der, trykk på den og trykk så på MOUNT USB STORAGE. Da skal du kunne få overført filer fra telefonen og PC-en og få lagt over ZIP fila med ROM-en. Edit: Får du ikke kontakt med PC-en kan du alternativ bruke et minnekort og legge ROM-en på, men da trenger du jo et minnekort, eventuelt en minnekort leser, om du har noe sånt liggende. Når du eventuelt har fått over ROM-en (som zip fil og ikke unzipa) kan du flashe ny ROM via TeamWin recovery, som jeg regner med videoen under viser uten at jeg så igjennom den. Lykke til, jeg går ut på fylla, så vil nok ikke ha noe fornuftig og bidra med før mandag. Endret 28. februar 2014 av esoteric Lenke til kommentar
Gjest Slettet-k4hfXf Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Jeg har gjort det, men det ser ikke ut til å virke. Jeg trykker på knappen og den blir grå. Men det skjer ingenting. Det står "Be sure to safely remove your device from your computer before unmounting!" Jeg har gjort det. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) Mulig det da er mangel på drivere på maskinen, men et minnekort ville nok vært det enkleste. Ting som fullladet batteri, en ekstra USB kabel, et minnekort & minnekort leser er alltid lurt og ha klart før slike operasjoner. Endret 28. februar 2014 av esoteric Lenke til kommentar
Gjest Slettet-k4hfXf Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Når du sier minnekort, betyr det at jeg skal putte filen inn på et minnekort, og så sette det inn i telefonen? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Ja. Kan kan installere (flashe) zip fila rett fra et minne kort også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-k4hfXf Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Hvordan gjør jeg det?... Jeg er visst utrolig dårlig i dette! Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Kan være litt forvirrende i starten det der. Men gjør som i videoen over, som viser TeamWin i action, etter du har fått lagt rom zip fila på minne kortet. Sitter på buss med mobil så klarer ikle helt lime inn så mye eksempler nå Lenke til kommentar
Gjest Slettet-k4hfXf Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Jeg skjønner dessverre ikke hva du mener... Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 (endret) Hvordan gikk det? Om du ikke kom noe videre, så må du laste ned en GoogleEdition ROM ZIP fila på ny om du ikke har den lenger, og legge den over på minnekortet, det spiller ingen rolle hvor på minnekortet du legger den. Etter ZIP fila er lagt over, slå av telefonen, plasser minnekortet inn i telefonen, start telefonen i recovery mode (hold volum opp + hjem + power) Det første du gjør når du er inne i TeamWin recovery er en wipe, så trykk på Wipe. Der kan du kjøre først en wipe av Factory Data , så Cache , så Dalvik Cache , så System. Dette slette alle gamler filer fra telefonen, slik at den er klargjort for å legge inn ny ROM. Når det er gjort går du tilbake til hovedmenyen i recovery (trykk Back) Denne gangen velger du Install. Nå gjelder det og finne GoogleEdition ZIP fila du skal installere, som nå skal ligge på minnekortet. På toppen kan du velge mellom External og Internal lagringsplass, External er da minnekortet, mens Internal er selve telefonen. Velg External og finn frem GooleEdition ZIP fila og trykk på den. Slide for å bekrefte flashing og la den jobbe seg ferdig, etter det skal du kunne reboote og starte opp med ny ROM. Endret 1. mars 2014 av esoteric Lenke til kommentar
Gjest Slettet-k4hfXf Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Jeg kom lenger, men det sto "failed" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå