Gå til innhold

[Løst] Gruppemelding (38 mottakere) konverteres til MMS slik at ikke alle mottar

ArneLFC

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en gruppe på mobilen min med ca.38 person som jeg sender mld. til ca hver fredag... Når jeg sender til de første 20(som er maksgrensen for å sende en mld.) så går det uten problem, det blir sendt som en vanlig melding, og meldingen har kun tekst, ikke bilde eller lyd... Men når jeg sender til resten av grupper, de 18 siste... Så kopierer jeg teksten, og så kommer det opp at det "konverteres til multimediemelding"... hvorfor skjer dette? Noen av de jeg sender til har problemer/kan ikke åpne multimediemeldinger... hva gjør jeg for å få også den meldingen til den siste parten av gruppen til å bli sendt som en vanlig medling, og ikke en multimediemelding....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er den over 480 tegn lang? Mange telefoner endrer meldingstype til MMS når den blir for lang for å kombineres til en normalt SMS, selv om SMS egentlig skal takle opp til kombinere 10 x 160 tegn (tror jeg) i en sammensatt melding, litt info om type telefon kan hjelpe til og finne en brukbar løsning.

Bruker du en Android telefon kan du teste f.eks BigSMS

https://play.google.com/store/apps/details?id=skezza.main&hl=no

Ellers syntes jeg teitur kom med et godt poeng under :)

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  teitur skrev (På 5.3.2014 den 14.36):

Du mangler ikke rett og slett mobilnummer på en av de siste kontaktene da? Hvis meldingen skal sendes til en epostadresse konverteres den til MMS.

var nok det som var grunnen.... Sjekket de opp etter hvert og la til nummerene til de som ikke hadde det... da funket det:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...