Gå til innhold

Videokamera til max 15 k.

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg tenker jeg skal oppdatere kameraet mitt nå, har ett Nikon D7000 som jeg er veldig fornøyd med. Det er noen å gammelt nå også har jeg veldig lyst på fullformat og inngang for headset.
Jeg har brukt litt til bilder, men for det meste til filming.
Det jeg egentlig lurer litt på er om jeg skal gå over til en rendyrket kamera? Jeg er veldig blank akkurat der, jeg har sett mye på Nikon D600 som et alternativt, men jeg er litt gira på et rent videokamera.

Kanskje gå for et brukt ett?
Jeg er ikke helt sikker, noe ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noe svar, men TheCameraStoreTV publiserte en video om temaet videokamera vs stillbildekamera for et par dager siden dom kanskje kan være nyttig selv om den ikke besvarer spørsmålet ditt direkte.

Lenke til kommentar

Jeg tenker jeg skal oppdatere kameraet mitt nå, har ett Nikon D7000 som jeg er veldig fornøyd med. Det er noen å gammelt nå også har jeg veldig lyst på fullformat og inngang for headset.

Jeg har brukt litt til bilder, men for det meste til filming.

Det jeg egentlig lurer litt på er om jeg skal gå over til en rendyrket kamera? Jeg er veldig blank akkurat der, jeg har sett mye på Nikon D600 som et alternativt, men jeg er litt gira på et rent videokamera.

Kanskje gå for et brukt ett?

Ja, mange idéer som surrer rundt i eget hode....men vil du ikke heller benytte ekstern mikrofon på D7000? Fullformat kamerahus leverer vel egentlig ikke noe bedre videobilde enn D7000?

Edit: Det har dukket opp en Lumix GH4.... :dribble:

Mitt oppsett i 2013 ble som det her....

post-226353-0-51158700-1393622324.jpg

post-226353-0-51158700-1393622324_thumb.jpg

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Panasonic gh4er absoulutt et kamera verdt kikken. Foreløpig dyrt, men masse muligheter. Veldig kjekk komprimering med avc intra, og mulighet (ekstrautsyr) for xlr og 3g hd sdi og 10bit gir det store muligheter. Eneste er kanskje beskjæringsfakotoren, som er en del for oss som er vant med fullformat. Et annet dedikert alternativ er pabasonic af101. Kan fåes brukt til rundt 20, så litt i overkant. Begynner å bli noen år, men også et fint kamera.

Edit: liten skrivefeil.

Endret av cake
Lenke til kommentar

Se her ja, mye bra svar!
Den videoen legger dedikert videokamera som en døende rase, ihvertfall i midt segment.
Jeg har ekstern røde stereo mic pro som fungerer utmerket, jeg savner bare det å høre hva den fanger opp mens jeg filmer, men det er kanskje ikke verdet 10-15 k for å høre det? haha.
GH 4 så ganske phrest ut! Jeg vet ikke helt, men hvis jeg skulle fortsette med d7k, hvilke oppgraderinger burde jeg gjøre? Jeg savner et objektiv som har VR eller som bidrar til mindre risting i bildet.

Lenke til kommentar

...hvis jeg skulle fortsette med d7k, hvilke oppgraderinger burde jeg gjøre? Jeg savner et objektiv som har VR eller som bidrar til mindre risting i bildet.

Det å filme stødig håndholdt - uten VR - virker rimelig "umulig"...skal teste den nye

Sigma 24-105mm F4 A DG OS HSM Nikon i slutten av neste uke.... :dribble:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...