Gå til innhold

Hvordan kle seg bra som fattig student? Noen stalltips som ikke nødvendigvis er helt åpenbare?


Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Heisann,

 

Fattig student her. Selv om jeg aldri har brukt MYE penger på klær, har jeg stort sett hatt mulighet til å bla opp når det har vært noe jeg har lyst på, men innser nå at jeg ikke har råd til å kjøpe skjorter til kr 1000 lenger. I hvert fall ikke nå.

 

Jeg bor i Oslo, så det burde kanskje være et utgangspunkt for å komme over gode salg, men jeg er ikke så veldig kjent og det er jo mange butikker i byen.

 

På overkroppen er jeg en tilhenger av knappeskjorter. Har hørt at de har billige, men faktisk ganske brukbare slike på både H&M og Zara, butikker jeg aldri egentlig har vært innom tidligere. Tenkte å stikke innom der i morgen.

 

Ellers liker jeg egentlig ganske plain skjorter. Ensfarget. Er ikke en stor tilhenger av trykk egentlig, så her kan jeg gjøre det billig. Har faktisk fått tak i noen som er helt OK på H&M til rundt hundrelappen.

 

Jeans er kanskje det vanskeligste og det eneste plagget hvor jeg faktisk er litt opptatt av merke, rett og slett av den grunn at jeg aldri har sett en billig jeans som jeg liker. Har også inntrykk av at man får hva man betaler for her?

 

Jeg har vel akkurat gått glipp av januarsalget hvor jeg kunne spart en del, men da var jeg egentlig blakk.

 

Noen gode tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man får ofte det man betaler for når det kommer til en del forskjellige plagg. Hvis du skal investere i noe så må du være sikker på at det er noe du kommer til å bruke mye og som ikke går av moten neste år. Annet enn det så kan man kutte store kostnader med klær hvis man kjøper undertøy og baseplagg hos rimeligere butikker, og heller kjøpe skjorter, bukser, sko osv. som passer deg bra og som tåler en vask eller to.

Lenke til kommentar

Skjorter kan du kjøpe på Luxire. Der kan du bestille etter mål fra en skjorte du har liggende som sitter bra. Du vil nok bomme litt på første forsøk, så lurt å begynne med en litt rimeligere trial shirt. Når det kommer til bukser, tror jeg de fleste her inne vil anbefale rådenim. Tror H&M faktisk har noen som er ganske gode, ellers så har Cheap Monday også greit utvalg til en billig penge.

Lenke til kommentar

Hvis du har en god nok garderobe fra før av kan du spare opp penger til salgssesongene og få gode plagg til rimelige priser. For da kan du gå kvalitetsvarer til samme pris som H&M og Zara.

 

Ellers så kan du søke rundt på eBay eller yoox hvor fine merkeklær er solgt til reduserte priser.

Lenke til kommentar

1 Kjøp merkeklær fra amerikanske ebay (Ralph Lauren skjorter m.m)

2 Kjøp sko fra meermin.es, meget god kvalitet for litt over 1000 kroner.

3 H&M for basis klær som hvite t-skjorter og chinos m.m

4 Litt seint, men har vært veldig mye bra februarsalg i år.

5 Sjekk yoox.com (internett outlet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...