Randy Marsh Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Er i et argument med en venn om hvem som eier en Ipad/Iphone lader. Er det mulig å sjekke hvilken Ipad/Iphone som tilhører laderen? Som f.eks et nummer eller noe slikt. Vet dette kanskje er et bomskudd, men føler jeg måtte prøve, takk for alle svar. Lenke til kommentar
y tho Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) Tenker du på om f.eks. laderen tilhører en iPhone 5s eller iPhone 5? Eller tenker du akkurat, spesifik, mobil med lader? Endret 28. februar 2014 av ImBrakkie Lenke til kommentar
Randy Marsh Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 Det er altså 1 lader som passer til både Ipad mini og Iphone 5s. Det jeg lurer på en hvilken av dem laderen kom med Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) ipadladere ser vel slik ut: https://www.komplett.no/apple-12w-usb-power-adapter/767104 Mens iphoneladere ser slike ut: http://store.apple.com/no/product/MD813ZM/A/apple-5-watts-usb-str%C3%B8mforsyningsenhet?fnode=48 Det er vel den beste måten og svare spørsmålet på. Endret 28. februar 2014 av Cpt Lenke til kommentar
Randy Marsh Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 Det er ikke helt riktig. Fikk nå med http://store.apple.com/no/product/MD813ZM/A/apple-5-watts-usb-str%C3%B8mforsyningsenhet?fnode=48 denne til Ipadden. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Sjekk ut hvor mange watt de gir, den til iPad er naturlig nok på flest watt Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) Vil ikke den kraftigste laderen være den som fulgte med iPad? Jeg vet ikke. Laptopen min er en Mac, men mobil og nettbrett kommer fra Sony. Jeg har Sony Xperia Z mobiltelefon og Sony Xperia Tablet Z nettbrett. Disse ble levert med identiske ladere. Hvordan Apple gjør det vet jeg ikke. Sjekk hvilken som har høyest milliampere. Forresten... Jeg trodde ikke iPhone ble levert med lader? Bare USB-kabel så du må lade i PCen? Eller gjelder det kun iPod? Endret 28. februar 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
technicality Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) Vil ikke den kraftigste laderen være den som fulgte med iPad? Jeg vet ikke. Laptopen min er en Mac, men mobil og nettbrett kommer fra Sony. Jeg har Sony Xperia Z mobiltelefon og Sony Xperia Tablet Z nettbrett. Disse ble levert med identiske ladere. Hvordan Apple gjør det vet jeg ikke. Sjekk hvilken som har høyest milliampere. Forresten... Jeg trodde ikke iPhone ble levert med lader? Bare USB-kabel så du må lade i PCen? Eller gjelder det kun iPod? Med 5'ern så kommer det en usb/stikkkontakt duppeditt iallefall... Endret 28. februar 2014 av technicality Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Hos meg fulgte det med slik: iPhone 5S: Modell: A1400 Output: 5V, 1A iPad Mini Retina: Modell: A1357 Output: 5,1V, 2,1A 10W Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Åkke som, så gir A1400 nok strøm til å lade en iPad. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Åkke som, så gir A1400 nok strøm til å lade en iPad. Dersom du lader en iPad (som skal ha 2.1A lader) med en iPhonelader (som gir 1 A), blir laderen veldig varm, og det tar laaaaang tid. Motsatt er ikke noe problem, telefonen tar bare det den trenger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Åkke som, så gir A1400 nok strøm til å lade en iPad. Dersom du lader en iPad (som skal ha 2.1A lader) med en iPhonelader (som gir 1 A), blir laderen veldig varm, og det tar laaaaang tid. Motsatt er ikke noe problem, telefonen tar bare det den trenger.Sentrumsblink! Nå er den glovarm... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Sentrumsblink! Nå er den glovarm... Told ya! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Jeg trodde disse greiene inneholdt beskyttelse mot overoppheting? Den slår seg vel forhåpentligvis av før det blir brann... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Jeg trodde disse greiene inneholdt beskyttelse mot overoppheting? Den slår seg vel forhåpentligvis av før det blir brann... Håper det, nå ble jeg nervøs. Samma, det, hvis jeg overlever natta så har jeg et påskudd til å besøke min gamle venn Clas Ohlson. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Nå er det også anledning til å bruke hodet litt. Det står alltid i bruksanvisningen at man kun skal lade med den laderen som følger med. Det meste av utstyr er merket med hvor mye laderen (minst) må kunne levere, og alle ladere er merket med hvor mye strøm de (max) kan levere. Ikke akkurat rocket science dette. Du kjører vel ikke i 250 km/t når du vet at bilen din har dekk som er godkjent for 160? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå