Camlon Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 24-årsregelen sto vel ganske høyt på FrPs ønskeliste, men du er altså blant dem som er skuffet over avtalen? Står vel også at det skal tas mer skjønn. Jeg vet ikke, men det betyr kanskje at formue f.eks kan veie opp for lav lønn. Danske lovene er mer effektive, men ikke mer restriktive enn norske lover. Danske lover krever at du skal bo der dere har mest tilknytning, det treffer innvandrere hardt. Men de har også et unntak til den loven om det er umulig å få opphold i det andre landet. Den andre store forskjellen er at Danmark har ingen inntektsskrav. Det er den som rammer mange hardt fordi ikke alle har høy lønn eller de jobbet ikke i fjor. Ja, var det ikke du som skulle bo et år eller noe i Danmark på grunn av det? Jeg går under EU lovene når jeg bor i Danmark. Av en eller annen merkelig grunn så er det mye enklere å få visum til et annet land enn ditt eget. Jeg er ikke overrasket men jeg er litt skuffet. Jeg ville helst sett at de fjernet inntektsskravet. Det er et grusomt system som treffer fattige mennesker og de som ikke kan være i arbeid for øyeblikket. Ideen er at uvelkommende tjener ingenting eller lite og på den måten kan man ekskludere dem. Om det hadde noe med forsørgelse så hadde formuekrav holdt fint. Egentlig synes jeg det er en menneskrett å kunne bo med sin familie og om begge land har norske lover ender vi med å dele familier i to. Det er ikke der vi trenger å stramme inn. Det er asylinnvandringen som har ført til problemer. Med bare familieinnvandring så ville den nest største minoritetgruppen ha vært thailendere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå