klatten Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Hei der! Jeg vurderer om jeg må kjøpe meg ny mobil nå etter at min nåværende Galaxy S2 gikk under vann og har vært ganske ustabil siden. Jeg vurderer faktisk om jeg skal kjøpe en S2 enda en gang, ser den ligger på rett over 2000 nå for tida. Er dette en god pris? Hvilke konkurrenter burde jeg evt. vurdere som er minst like gode? Krav: Pris: rundt 2000 OS: Android Størrelse: Cirka samme (ikke større) enn en S2. Må jo ha plass til den i lomma ;-)Jeg har fulgt veldig lite med i mobilmarkedet de siste par årene, mest pga. at jeg har vært godt fornøyd med den jeg har, og kunne derfor godt trengt noen tips fra folk med litt peiling. :-) Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Samsung Galaxy S2 Plus Lenke til kommentar
klatten Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 Hva får man ekstra siden den heter "plus"? Tilsynelatende veldig få forskjeller kontra vanlig S2, såvidt jeg kan se.Er det noen andre merker som har noen gode alternativer i dette prisleiet?Jeg har forresten sjekket S3 "Mini", men den er ikke aktuell, virker som S2-en er vel så bra. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Du kan få mye mobil for lite penger på bruktmarkedet. Det er alltid noen som angrer kjøpet og heller vil ha en annen telefon. 2 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Spesifikasjonsmessig er disse to også værdt å kikke på: HTC Desire 500: http://cdon.no/elektronikk/htc/htc-desire-500-glacier-blue-p24921456 LG optimus II P710(meget god batterikapasitet): http://www.prisjakt.no/product.php?p=1787565 Har dog ikke egne erfaringer med de. 1 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Du kan kjøpe brukte SGS2 av Grønn Mobil (eies nå av Atea). Dette firmaet tar i mot/kjøper brukte mobiler, nullstiller dem og selger videre, inkl. 3 mnd. garanti. De har annonser på Finn. Akkurat nå selger de bl.a. SGS2 til 1250kr. Vudrerer faktisk en selv for å bruke til fikling/test. 1 Lenke til kommentar
klatten Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 Du kan kjøpe brukte SGS2 av Grønn Mobil (eies nå av Atea). Dette firmaet tar i mot/kjøper brukte mobiler, nullstiller dem og selger videre, inkl. 3 mnd. garanti. De har annonser på Finn. Akkurat nå selger de bl.a. SGS2 til 1250kr. Vudrerer faktisk en selv for å bruke til fikling/test. Skal ikke se bort i fra at jeg kjøper en "pent brukt" (forhåpentligvis) S2 hos de. Hva blir fraktkostnadene for et slikt kjøp, tro? Noen som har erfaringer med å selge mobiler til Grønn Mobil? Ser at de vil ta i mot gamle telefoner for deretter å vurdere hvor mye de vil betale for de. Lenke til kommentar
klatten Skrevet 3. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2014 (endret) Du kan kjøpe brukte SGS2 av Grønn Mobil (eies nå av Atea). Dette firmaet tar i mot/kjøper brukte mobiler, nullstiller dem og selger videre, inkl. 3 mnd. garanti. De har annonser på Finn. Akkurat nå selger de bl.a. SGS2 til 1250kr. Vudrerer faktisk en selv for å bruke til fikling/test. Står det noen plasser hvilke vilkår som gjelder for garantien de tilbyr, samt hva som legges i ordlyden "pent brukt"? Fant heller lite på hjemmesiden deres. Edit: Jeg tok sjansen på å bestille et eksemplar fra linken du sendte, så får jeg bare se hva slags tilstand den er i den jeg får. De skriver i annonsen at de har flere farger, men håper fargen på bildet er den jeg får... Edit2: Jeg har visst ikke bestilt likevel, jeg må visst bruke faktura på mail eller postoppkrav istedenfor Finn Betalingsgaranti. Aner ikke hvordan det fungerer, har ingen erfaring med det. Endret 3. mars 2014 av Penis-Hans Lenke til kommentar
klatten Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 (endret) Kjøpte altså en S2 av Grønnmobil.no. Skjermen, som jo er det viktigste, er som ny. Forøvrig noen små skjønnhetsfeil på baksiden av mobilen. Om noen lurer; når man er inne på annonsen på Finn, så kan man ikke trykke på Finn's "Kjøp sikkert", men man må sende en mail til Grønnmobil og si at man er interessert og så vil de sende en faktura tilbake innen kort tid. Overfør penger til dem og så sender de mobilen umiddelbart. NB: Man kjøper kun selve mobilen, lader etc. følger ikke med. Endret 9. mars 2014 av Penis-Hans Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Jeg kjøpte også en SGS2 av Grønn Mobil faktisk Jeg skal bruke den til test, derfor kjøpte jeg en "godt brukt" - såkalt B-vare. Den har en del riper, men ingen store. Den blanke listen rundt skjermen er nesten borte, men ellers er den helt grei (til prisen). La inn CM11, dvs. den kjører nå samme versjon av Android som min Nexus 5 - 4.4.2 KitKat! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Jeg kjøpte også en SGS2 av Grønn Mobil faktisk Jeg skal bruke den til test, derfor kjøpte jeg en "godt brukt" - såkalt B-vare. Den har en del riper, men ingen store. Den blanke listen rundt skjermen er nesten borte, men ellers er den helt grei (til prisen). La inn CM11, dvs. den kjører nå samme versjon av Android som min Nexus 5 - 4.4.2 KitKat! Litt nysgjerrig... Hvilken CM11 bruker du? Og er den stabil og funker alt? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Snapshot M4. Har ikke rukket å teste alt, men har ikke hatt noen krasj eller frys til nå. Jeg bruker ikke denne hver dag, da den mest var til å teste ut hvor enkelt det har blitt å installere CyanogenMod. Jeg har ikke turt tidligere pga. det har vært mye fikling og mange steg i de guidene jeg har funnet. Med CyanogenMod Installer var det nesten for lett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå